Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem er den over deg?


Aya

Recommended Posts

Jeess.. Ny lek.. Beskriv den over deg i tråden! (Husk at siden det er personlige meninger kan man svare flere ganger=)

Hvor gammel tror du/vet du personen er?

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund?

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt?

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg?

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 19 (uhm, å se på profilen er juks! :P)

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? 9 år

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? Har bare positive oppfatninger av henne :)

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Søt og lita, men rampete tøtte. forresten nydelig :P

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Det meste egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror/vet at Ingvild er ca. 20, hun har tenkt og holdt på med hund lenge - men fikk vel sin første hund i herlige Puma, som nå gjeter på den andre siden av regnbuebroen.

Ingvild er en kjempesøt jente som smiler til verden - og verden smiler stortsett tilbake.

Knott, som er Ayas nåværende hund, virker som en veldig aktiv hund, og selv om hun sikkert er en krevende unghund nå blir det spennende å se hva som kommer fra den kanten resultatmessig senere.

Jeg tror at det hun liker best med hundeholdet er kameraderiet, konkurransene og det sosiale miljøet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om Christine:

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 15 (blir 16 i mars)

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? Har hatt hund i ca 5,5 år, vært interessert langt lengre enn det.

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? Glad og veldig veldig trivelig. Hyggelig turkamerat! :)

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Milo er litt småvimsete og laidback på en gang, en utrolig herlig fyr egentlig da. Vegas er utrolig kontaktsøkende og førerorientert til å være setter, og ellers en veldig sjarmerende (og stooor) valpis.

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Å være på fjellet med en hund som får løpe og være hund, og som sitter ved siden av henne når de kommer på toppen av en fjelltopp og nyter utsikten samt en sjokolade. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel tror du/vet du personen er?

22

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund?

10

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt?

Veldig koselig og innsiktsfull. Sitter stort sett på en stubbe i skauen og tar bilder av hundene sine.

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg?

Veldig fine. Er det ikke terv hun har, da tro? HJERNTEPPE

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund?

Agility og utstilling og selvfølgelig skogsturer med kamera.

Akkurat nå er det Tuppetroll, men med farta mi blir det sikkert surr i rekkene. Plutselig kom jeg til å tenke på den Sonenfest - historien til IW, uten at jeg helt skjønner hvorfor. Knis. Vel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tuppetroll er vel rundt 22, tror jeg? Par-tre år eldre enn meg?

Hun er vokst opp med hunder, cavalier bl.a, og har konkurrert ag med både Mia og Minnie. Så kom superjenta Ace, og med henne trener hun både lydighet (med stor suksess, er det ikke opprykk til klasse tre nå?) og ag.

Helene er klok, vet mye og er engasjert i verden rundt seg. Hun har alltid tips og råd, masse humor, og gjennomtenkte svar. Hun virker smilende og happy, og lett å komme i kontakt med.

Hundene: Mia og Minnie.. Hmm.. En av dem har en ryggskade (?) og er pensjonert fra ag. Jeg trooor det er Minnie? Ace er en skikkelig frøken, veldig happy og på nett, glad i å trene og masse energi. Litt trøblete alene hjemme, men bare bortskjemt pga en teit huseier (?)

Jeg tror at Helene digger treningen over alt, fremgangen, når det går et lys opp for hunden, og konkurranser. De er flinke!

Ida tror jeg er ca 40, og veldig ungdommelig til sinns.

Ida har holdt på med hund i over 20 år, og har hatt mange uforglemmelige hunder.. For eksempel bedlingtonen Bimbo.

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? Som sagt veldig ungdommelig til sinns, åpen og positiv, kjempeklok og morsom. Min rådgiver:D

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Fibi er en special needs-hund, som Ida har jobbet knallmye med. Men Ida undervurderer snuppa si til tider, aller helst vil hun leke (pent!) med andre hunder, løpe etter ball eller å få være i fred fra andre dyr.

Jeg tror Ida liker selve treningen best, knekke hundens koder og se fremgang. Også hverdags-samværet med hundene, det setter hun stor pris på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingvild (altså ikke meg selv, men Aya) er nitten, men blir tjue i november om jeg ikke husker helt feil?

Sin første egne hund kom i hus januar 2006, Puma, men hunder har vært viktig mye lengre enn det, og hun har en mamma som har hatt flere hunder, blant annet ei gordontispe?

Ingvild er en veldig positiv person, har jeg inntrykk av. Hun virker som en person som skiller veldig fint på når man skal være alvorlig og når det er greit å ha det moro, og det virker også som om hun er veldig flink til begge deler. Jeg tror hun er en veldig ordentlig person, og en man virkelig kan stole på når det gjelder.

Knottis virker litt som en turbohund med masse masse energi, men hun virker også lovende innenfor bruks, og jeg er veldig spent på å se hva det kan bli av henne når hun får nok alder og trening. :)

Hm. Jeg tror hun setter veldig pris på å stadig ha utfordringer å bryne seg på innen trening, men hun liker også å komme seg ut i skog og mark og bare ha en turkamerat rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Westminster:

(tar en skikkelig sjangs, for veit ikke noe :) )

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 16?

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? hatt i 6 år kanskje

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? Jeg har et intrykk av at hunder er livet (jada så orginalt), tar livet med ro, har det morsomt.

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Av en eller annen grunn, bedagelig? (tar jeg skikkelig feil sikkert)

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund?(jeg tror det er hva som er i en hund, all gleden de gir, trofastheten osv osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Monica:

Hu er 20 år, og hatt hund en stor del av livet, men fikk skikkelig interesse for 9 (?) år siden.

Hu er positiv, morsom og har omtrent samme humor som meg. Blir lett kjent med folk, og skaper en hyggelig stemning. Litt koffert?

Rex- Border Collie, brun. Drit tøff, og gjør plutslelig uventede ting. Rampete og søt.

Bocca- DSG. Rampete, men fortsatt ganske uskyldig. Lærevillig og førerorientert.

Tror Monica liker det meste med en hund. Kosinga, turene, sosiale samvær, treninga, det å ha noen rundt seg osv osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christine:

Ho er 15? (ikke bli fornærmet da). har to ES'er, Milo er litt mer bedagelig av seg, og Vegas er spinnvill (valp da). Ellers er Christine en søt, morsom jente, med veldig lik humor som meg, Får deg lett i humør, og er bare søte snille christine.

Christine liker egentlig det meste som har med hund å gjøre, men det å sette seg på en stubbe i skogen med hundene ved sin side, er ho nok veldig takknemlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bcRex:

- er tjue

- har ikke hatt egen hund før Rex, dvs ca tre år? eller?

- jeg tror hun er egentlig litt pesimistisk, men samtidig har hun masse humor og er flink til å snakke seg til slik at hun får viljen sin. :)

- Rex: Veldig ivrig og glad, men også veldig stabil og trygg liksom.

Bocca: Søt, rampete og sjarmerende

- De små daglige tingene, og å se hundene få utfolde seg i lek og moro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica:

-Vet ikke hvor gammel hun er,men tipper rundt 20?

-Det virker som hun har holdt på en stund.Tror rex er første hunden,så har hun bocca. Har nok interessert seg for hund leeenge.

-virker som ei artig jente med mye personlighet og sterke meninger.

-Rex er ihvertfall en alldeles nydelig bc,og bocca er jo ikke lite nusselig hun heller :)

-her blir det mye synsing gitt :P Men det er vel hele pakka.Jeg tror hun trener lydighet med Rex? Jeg ser for meg at Monica har hund som livsstil,ikke bare hobby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wesmister, nå tar jeg sikkert mye feil da men :) ;

- 17ÅR?

- Vet ikke om hun har hatt andre hunder før Tinka,....så...6år?

- Koselig jente som liker hunder :P Morsom, veldig omtenksom.

- Tinka, en matglad hund som setter pris på livet :P Hun er en labrador og viser det veldig godt.

- Alt det sosiale, treningen, fremskritt, og bare være nær hunden og ha et godt forhold til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wesminster

- Hvor gammel tror du/vet du personen er? 16-17 år(uten å se etter)

- Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? En stund

- Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? En tålmodig jente med sterke meninger, og hjertet på rett plass.

- Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Tinka er en aktiv labrador tispe. Matglad så det holder, og med en sjarm uten like!

- Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Klikkertrening, lydighet, spor og det meste. :)

edit: ser flere kom med nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky

- Hvor gammel tror du/vet du personen er? Astrid er vel 18?

- Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? Leeenge, iallefall siden hun var rundt 12/13. Planen var vel først en storpuddel, men så kom Vicky.. :)

- Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? Utrolig dyktig hundetrener, humor og lett å prate med. Hyggelig og høflig og opptatt av verden og det som skjer rundt seg.

- Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Vicky er en superaktiv og kjempekosete liten tispe, med masse motor, masse humør og lett å trene. Kelly er en søt liten humorklump, aktiv og lett-trent.

- Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Treningen og det å leve med hunder i livet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var jo litt moro! :)

Vicky:

-Tipper rundt 18-19?

-Hun har holdt på med hund en god stund. Vet ikke hvor lenge siden hun fikk Vicky,5-6år? Men har nok lært et og annet før det også :P

- Sterke meninger, vet hva hun vil og er flink til å nå målene sine.

-Vicky er nok ei aktiv tispe med mye motor. Hun har lært mye innen lydighet. Kelly har jeg ikke lest så mye om, men har fått med meg at hun trenes i LP hun også. En av de flotteste papilloner jeg har sett faktisk!

-Trening av hund står nok høyt på lista,men det dagligdagse betyr nok mye det og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicky:

- er 18.

- har hatt egen hund i ca seks år, men har vel også holdt på en del med andre sine hunder?

- har bein i nesa, vet hva hun mener og en man kan stole på. Også liker hun å ha det gøy, tror jeg!

- Vicky er veldig oppfinnsom, aktiv og ivrig. Tror hun er ganske typisk aussie.

Kelly er tøff for å være papillon, jeg ser liksom for meg at hun tror hun er minst like stor som Vicky! :) Hun er aktiv og veldig treningsvillig.

- Jeg tror det hun setter mest pris på med å ha hund er å trene lydighet og agility, i tillegg til å ha noen som alltid er der for henne.

Og innen jeg har postet dette er det sikkert flere andre som har postet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 16

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? 4 år

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? hyggelig jente som vet mye om hund, opptatt av dyrs velferd. Finner på mye sprell.

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Tinka er matvrak, spiser det som kan spises (og ikke), lykkelig og lydig.

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Ingvild liker å gå mye turer i skog og mark, liker også godt å trene lydighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok først Tonje, men så så jeg ikke innlegget til Aya før etterpå så jeg tar begge. :)

Aya

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 20

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? Hun har holdt på med hund en stund, hovedsakelig Border Collie. En rase hun virkelig kan.

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? Aya er veldig lett å prate med, super humor. Hun liker action, og er lett å bli venn med. Hun er alltid til å stole på, og en som alltid stiller opp for sine venner.

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Knott er en nyyydelig border collie tispe. Hun er veldig aktiv, og krever mye av sin eier. Hun vil nok høste flotte resultater i lydighetsringen og andre hundesporter.

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Lydighet og det aller meste. Samt det sosiale og hyggen ved det å ha hund :P

Tonje

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 20-22?

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? Har hatt hund i noen år.

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? Tonje liker å ha det gøy. Hun er fornuftig, ærlig og stiller alltid opp for sine venner. (ren gjetning her!)

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Tonje har en whippet. Tror det er Ike han heter? En smart hund som vet hva han vil og ikke vil. Trives veldig godt sammen med eieren sin. :P

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Tonje liker hyggen, trening, og det sosiale med hund.

(nå har sikkert maaaange skrevet etter det og).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cavalita

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 26?

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? hmm tja si det.. kanskje siden hun var barn :P Vet ikke om hun er oppvokst med hund i familien...

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? kanskje litt stille til å begynne med, men trivelig og sosial når man blir kjent med henne. Veldig glad i dattra si.

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Små, søte og livlige. kanskje den eldste er mer rolig anlagt da.

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? kanskje å gå turer i skogen med hundene eller drive AG?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djervekvinnen

Hvor gammel tror du/vet du personen er? Ca. 24?

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? Huff, aner virkelig ikke. Hvis nåværende hund var første hund så kanskje en 3-4 år? Husker ikke hvor gammel hunden er da *Flau*

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? Huff, jeg aner ikke, men hun virkelig veldig blid og hyggelig :P

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Livlig og flink? Syns å huske at de har vært med på kurs i litt av hvert.

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Tja, selskap, turer og kanskje å kunne drve forskjellige aktiviteter med hund?

Oi, dette ble mye gjetting.... :closedeyes:

Edit: Sjekket profilen og ble litt fornøyd da jeg så at alderen var riktig, hihi :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

-Marthe er fra Bergen, rundt 19-20 år.

-Hatt hund store deler av livet, og klarer seg så vidt uten :P

-Virker som ei positiv jente med stå-på vilje, og gir seg ikke før ting er gjort. Ellers veldig sporty og smart.

-Oscar tror jeg er rampete og uskyldig på samme tidspunkt. Årvåken og følger med på ting som hender, og et nydelig utseende. Tilitsfull og glad i mennesker.

- Tror Marthe, som de fleste, setter pris på det meste, men en fjelltur i områder uten masse folk og hytter i nærkant er nok noe hun og hunden liker godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Christine er fra Trondheim og er eh.. hm.. 17 år?

-Tror hun har hatt hunder rundt seg fra hun var bleiebarn? Men selv holdt på med hund aktivt fra kanskje 12 års alderen?

-Christine: en smule redd for edderkopper :P Litt vimsete, har en tendens til å få blåmerker (sykler, snubling osv osv). Ikke glad i å rydde rommet, men har "lurt" moren hennes til å betale henne for hver gang hun gjør en innsats der, hehe.. Fresh jente med positiv innstilling til det som er rundt henne.

-Litt usikker på om hun har fått en til ES. Men den jeg "kjenner" til virker som en nydelig ES med masse sjarm og egenart!

- Tror Christine liker godt å gå turer og kanskje drive med lydighet. Jeg håper virkelig ikke at hun har hunden på springer ved siden av sykkelen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Hvor gammel tror du/vet du personen er? Jeg tipper noe i 20-årene!

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? Sikkert en god stund, virker som hun kan en del. :P

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? En flink mod med god humor.

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? Skikkelig vimsekopp med søtt navn.

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Tja.. Kose? Tihi. Har ikke fått med meg så mye. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel tror du/vet du personen er? 15 så vidt jeg husker, hehe.

Hvor lenge tror du personen har holdt på med hund? Mellom 1 og 2 år?

Hvordan oppfatter du personen over deg sin personlighet, kort fortalt? Kjempe koselig jente, med en snill mor! Hihi

Hvordan oppfatter du hunden/e til personen over deg? En herlig lite bustetryne som (akkurat som alle terriere) har sin egen vilje!

Hva tror du personen over deg liker best ved å drive med hund? Hmm, vanskelig å si? Sikkert å kose!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...