Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store bryllupstråden.

tm100021

Recommended Posts

• Svar 179
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
*drukne sorgene i fylla, og bli så full at jeg ikke klarer å gå til senga mi*

*oppgitt over den fulle madammen, men drikker enda mer selv*

Skrevet

Siden den ene forloveren har sagt nei til å passe på bruden og den andre ikke er her så kan kanskje hjernen bak det hele (Lill altså) sørge for at bruden kommer seg trygt i seng?

Skrevet
Ikke jeg!

Er det ikke det vi har forlovere til?

Der fikk du svaret ditt... (den andre har ikke hvert tilstede under festen, hvor dårlig er ikke det. Sparke henne som forlover?

Skrevet
Siden den ene forloveren har sagt nei til å passe på bruden og den andre ikke er her så kan kanskje hjernen bak det hele (Lill altså) sørge for at bruden kommer seg trygt i seng?

Der fikk du svaret ditt... (den andre har ikke hvert tilstede under festen, hvor dårlig er ikke det. Sparke henne som forlover?

Lill... Hun arrangerte ekteskapet, hu får passe på oss nå som vi er for fulle *hikk*

Skrevet
"Mikkel, ikke ta flaska mi" :)

Oi. Sorry *jekke ny flaske og gi til Monica*

Lykke til videre på .... festen (kan det kalles det fremdeles, mon tro?). Nå går jeg og legger meg!

Nachspiel med fulle trøtte folk trur jeg man kaller den nå...

Skrevet
Liker idëen! Kanskje dem skulle satt opp bordsetting til single jenter over 25år med galne bikkjer og dårlig råd?? (evt også lang reise vei til jobb som krav?)

Ah, ved det bordet vil jeg sitte og! Jeg kan skrekkelig mange stygge vitser og historier om menn, og jeg tør vedde på at jeg er den mest bitre og inneslutta av alle her!

- Selv om jeg ikke har lang reisevei til jobb, jeg skal jo bli alkoholisert forfatter med fargerike og flagrende påkledninger som kjefter på folk enten de er der eller ikke.. Og det kan jeg strengt tatt gjøre hjemmeifra.. Fordelen blir jo selvsagt at jeg kan passe på hundene deres mens dere jobber :D

Da blir det vel nesten bare dere to igjen, eller? :)

Næsj, det er flere av oss enn man skulle tro.. :rolleyes:

Skrevet
Ah, ved det bordet vil jeg sitte og! Jeg kan skrekkelig mange stygge vitser og historier om menn, og jeg tør vedde på at jeg er den mest bitre og inneslutta av alle her!

- Selv om jeg ikke har lang reisevei til jobb, jeg skal jo bli alkoholisert forfatter med fargerike og flagrende påkledninger som kjefter på folk enten de er der eller ikke.. Og det kan jeg strengt tatt gjøre hjemmeifra.. Fordelen blir jo selvsagt at jeg kan passe på hundene deres mens dere jobber :)

Selvsagt skal du få sitte ved bordet vårt :icon_fun:

Men for øyeblikket virker denne festen ganske dø...

Skrevet

Litt død fest for øyeblikket ja, men vi får satse på at det tar seg opp iløpet av dagen? Kanskje man skulle satsa på sonen-julebord? Det er jo snart sesong for sånt og..

Ser forøvrig at jeg skreiv litt upresist over her. Det er ikke de flagrende og fargerike påkledningene som skal kjefte på folk enten de er der eller ikke, det skal jeg gjøre - iført flagrende og fargerike klær.

Selv om jeg må innrømme at jeg fikk litt morsomme bilder i hodet mitt av den første formuleringa :)

Skrevet

Er det mulig å gjøre plass til enda en SGT også ved det bordet ? 2ne har nemlig lovet å passe på meg når jeg blir enda gamlere og surere og sitter mutt og enda mer innslutta i en rullestol borti hjørnet i kollektivet vi skal flytte inn i :rolleyes: ...

Jeg merker meg forresten at de unge, fremadstormende sover ut rusen etter nattens bravader...

Skrevet
Er det mulig å gjøre plass til enda en SGT også ved det bordet ? 2ne har nemlig lovet å passe på meg når jeg blir enda gamlere og surere og sitter mutt og enda mer innslutta i en rullestol borti hjørnet i kollektivet vi skal flytte inn i :rolleyes: ...

Jeg merker meg forresten at de unge, fremadstormende sover ut rusen etter nattens bravader...

Kanskje vi ikke skal se bort fra at det er bordet i hjørnet det kommer til å sitte flest ved? *ler*

De gamle er eldst vettu, Siri. Vi holder lengst! :)

Skrevet
Kanskje vi ikke skal se bort fra at det er bordet i hjørnet det kommer til å sitte flest ved? *ler*

Vi er jo så hyggelige vi, så det skal man ikke se bort fra nei... men jeg har forøvrig ikke fått noen invitasjon jeg da - mulig man må vise seg litt mer sånn at man ikke blir glemt ??? :)

De gamle er eldst vettu, Siri. Vi holder lengst! :D

Erfaring og rutiner er ikke å kimse av nei !!

Skrevet

Er det mulig for en gift dame å få sitte sammen dere ved det bordet? Jeg kan nemlig framvise ganske mye bitterhet og single tendenser når jeg er i det humøret! Og akkurat nå er jeg i hvorfor-skal-jeg-bruke-fritida-mi-til-å-rydde-etter-deg-humøret.

Skrevet
Er det mulig for en gift dame å få sitte sammen dere ved det bordet? Jeg kan nemlig framvise ganske mye bitterhet og single tendenser når jeg er i det humøret! Og akkurat nå er jeg i hvorfor-skal-jeg-bruke-fritida-mi-til-å-rydde-etter-deg-humøret.

*Knurr* Jeg har brukt morgenen til å rydde etter mine to samboere jeg og. *fres* Irriterende.

Skrevet

*Knurr* Jeg har brukt morgenen til å rydde etter mine to samboere jeg og. *fres* Irriterende.

jeg tror dere har sterkt behov for nabo bordet vårt jeg. Bordet for dem som har samboer/ektefelle, men bruker fritiden sin på å rydde etter en annen og tenke på singel livets goder :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...