Gå til innhold
Hundesonen.no

ÆSJ! Bein fra hund?


Henriette

Recommended Posts

Har en fast tur rute jeg går nesten hver dag, og på en plass litt innover skogen så er det en plass emma ALLTID løper litt av veien. har ikke før idag gått ned der, da jeg gikk i 12 tiden idag. Fant ikke noe annet en en dam, men fant et bein som emma bare måtte bere med hjem.

Så ringer mora til ei veninne av meg om jeg vil bli med på tur inover der igen, for ca 1,5 time siden.

Etter å ha gått en stund fortalte jeg jo dette til henne, og til min skrekk fortalte hun at det var her deres forrige hund som døde for ca 1 år og 7 mnd. ÆSJ, den dammen er da der noe/noen har gravd opp hunden:o

http://i35.photobucket.com/albums/d171/don...en/DSCF0225.jpg

Kan dette beinet stamme fra en hund?

Tenk om det er et bein etter gode gamle Trulte som ligger på mitt badegolv:O:O:O:O

Moderatoere, flytt denne om det be feil forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være et lårbein fra en hund det, der ja. Hvis beinet har ligget så lenge ute i naturen, så ville jeg ikke ha bekymret meg særlig over at hunden spiste på det. Mine hunder har ved et par anledninger funnet bein fra hund ute og spist på dem. Ser egentlig ikke noe problem med det, så lenge beinene har ligget ute en vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan godt være et lårbein fra en hund det, der ja. Hvis beinet har ligget så lenge ute i naturen, så ville jeg ikke ha bekymret meg særlig over at hunden spiste på det. Mine hunder har ved et par anledninger funnet bein fra hund ute og spist på dem. Ser egentlig ikke noe problem med det, så lenge beinene har ligget ute en vinter.

Annet enn at det er utrooooolig ekkelt, mener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns nesten det kan kalles kanibalisme jeg. Og det syns nå ihvertfall jeg er ekkelt..

Kannibalisme er ikke ukjent blandt hverken carnivore eller omnivore dyr. Grunnen til at mange syns det er ekkelt, er vel kanskje koblingen med diverse skrekkfilmer og den slags?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men atte (bare for å være enda mer ekkel..) hvordan kan dere være så sikre på at det ikke er ben fra et menneske? Hva sier du Donnygutten... er det noen uløste mysterier i deres distrikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men atte (bare for å være enda mer ekkel..) hvordan kan dere være så sikre på at det ikke er ben fra et menneske? Hva sier du Donnygutten... er det noen uløste mysterier i deres distrikt?

Det så ut til å være et lårbein, så da må det i så fall være fra en baby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men atte (bare for å være enda mer ekkel..) hvordan kan dere være så sikre på at det ikke er ben fra et menneske? Hva sier du Donnygutten... er det noen uløste mysterier i deres distrikt?

Hehe, neei, ikke noe savnede folk i området:P

Tenkte først at beine varfor stort til å vere hund, men kom på at "lille"Trulte var jo tross alt Leonberger da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...