Gå til innhold
Hundesonen.no

Vårt nye familiemedlem


Hemne

Recommended Posts

Fredag ettermiddag fikk vi vårt nye familiemedlem Ozzy :icon_fun:

Han er en hærlig, lodden Border Collie som er født 20. Aug 2007.

Han kommer fra en gård i Sandnes og mamman døde da han og ni søsken var 6 dager gammel.

post-2764-1191748969_thumb.jpg

Her skal han visstnok være 1mnd og 9 dager gammel :)

post-2764-1191786359_thumb.jpg

Sliten liten gutt... (1 mnd og 17 dager)

post-2764-1191786415_thumb.jpg

Sååå søt da... (1 mnd og 17 dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Kjempe søt var han :) Veninnen min har forresten en tispe fra samme kullet!

Takk ;)

La meg høre hvordan det går med henne videre da...artig å se hvordan flere fra samme kull utvikler seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig herlig! Fortsett å post masse bilder! :)

Kan jeg forresten spørre hva skjedde med mamman?

Skal vel bli litt bilder etterhvert ja ;)

De trodde at det kanskje var fordi hun ikke hadde fått ut en av valpen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, stakars.. men bra det gikk bra med valpene i alle fall :thumbs:

Ja denne ser ut til å ha kommet fra det uten noen synlige men i allefall. Virker veldig trygg å fin...noe vi var veldig spente på, siden man hører så mye om hva som kan skje om det blir tatt bort fra moren tidlig. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig! Hva skal han brukes til da`?

Hovedsakelig som kosehund og selskap. :lol:

Vi bor på landet og har en stor eiendom. Tenkte jeg skulle prøve å bygge opp en liten agility bane på eiendommen, så vi kan trene litt. Ser også ut til at han har en veldig effektiv nese allerede, så jeg bør vel vurdere å trene litt på spor også.

Er i hovedsak hjemme på dagtid, så jeg har heldigvis masse tid til å aktivisere han...og han meg, hehe...

Kan vel ikke akkurat ligge på latsiden når man har en slik hund. :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hohoi!

Selv om jeg ser at vår lille Ozzy er veldig flink til å gjøre fra seg ute, i forhold til hva mange andre sliter med, så er det jo ikke til å stikke under en stol at uhell skjer. Det er jo ikke Ozzy sin feil egentlig, men derimot vi menneskene i flokken som har problem med å tolke Ozzy sine behov til en hver tid...og plutselig er uhellet skjedd. :unsure:

Så nå har jeg fjernet alle tepper i huset, hvor han befinner seg på dagtid ( dvs. alt bortsett fra soverom). Det er ikke å stikke under en stol at han ser ut til å like å sitte mykt når ting skal gjøres...aller helst under eller ved spisebordet, der vi har et teppe i mørke mønstre, og hvor uhell er vanskelige å oppdage.

All gulv er nå vasket i flere omganger med grønnsåpe, i håp om at alle "favorittplasser" nå er "vasket bort". Har også fjernet noen stoler rundt spisebordet som har gjort det litt uoversiktilg for oss å følge med på hva han foretar seg.

Da får jeg bare håpe da, at tiltakene virker... kombinert med at vi har begynt å kjøre med belønning når han gjør fra seg ute. Det siste fattet han fort, får når jeg nå skryter av at han har tisset så kommer han og setter seg foran beina mine og ser forventningsfullt på meg. :lol:

Hvis noen andre har lignende erfaringer å fortelle om, så hadde det vært hyggelig å høre. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er en hærlig rase. Er så utrolig glad i denne gutten :D

Han lærer også overraskende fort...skal ikke mange repitisjonene til før han skjønner(vel og merke når han VIL forstå).

Men han har lett for å stresse seg opp da...så jeg går hele tiden å "føler"på han.

Er ikke vant med valper, så jeg prøver så godt jeg kan...leser alt jeg kommer over :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det gått en uke siden våre lille Ozzy kom til oss ;)

Tiden flyver fort når man har valp, og den lærer og forandrer seg utrolig mye på kort tid.

De første dagene han var her, så var uhellene mange og de var både små og store. De siste dagene har han kunn hatt 1-2 småuhell pr dag. Da gjerne etter at han har vært aktiv inne. Han sover stort sett hele natta og har i løpet av denne uka ikke hatt et eneste uhell på soverommet. Han har også lært at å tisse og bæsje ut betyr godbit :)

Han har nå lært seg å lyde navnet sitt, selv om han kobler meg ut i blandt. Ser også ut til at han har lært va NEI betyr og ØØHØMM, men det er fort glemt om fristelsen blir for stor (spesielt når dette gjelder bukser og sko i bevegelse). Spesielt rampete er han om han er trett. :P

Mat er også blitt et ord som er ganskje gjennkjennbart virker det som, og liten hund lager stor lyd om den ikke kommer fort nok på gulvet.

Jaja, det var et lite sammendrag om vår første uke med gullet. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...