Gå til innhold
Hundesonen.no

Ny mobil - hvilken?


Ingvild

Recommended Posts

Nå har pappa lagt ned veto, og tilbyr meg 500 kroner for å kjøpe meg ny telefon. Det er jo forsåvidt forståelig, den er fem år gammel, har mistet en tast og har to andre taster som fungerer litt sånn når de vil.

Men jeg kan ingenting om mobiltelefoner og sånt, jeg, og aner ikke hvilken telefon jeg bør kjøpe! Jeg får altså 500 kr som jeg kan bruke, også må jeg jo legge i litt selv, men ikke så veldig mye, det gidder jeg ikke. Så ikke en kostbar telefon, altså. Jeg har ikke behov for masse mp3, radio og styr, sikkert ikke 3G heller enda jeg ikke aner hva det er forno. :) Noe supert kamera har jeg heller ikke bruk for, rett og slett en enkel og grei telefon. Noen tips til hva som kan passe?

Dessuten så er det dette med abonnement og sånt. Nå har jeg Chess Kontant, noe som forsåvidt er greit nok, eventuelt kan jeg gå over til et Telenor-abonnement med FriFamilie. I så fall har jeg ikke behov for mange inkluderte ringeminutter og sånt, og månedsprisen bør være rimelig. Noen tips til hva som kan passe der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du betaler i løpet av et år på et sånt abo overstiger i de aller fleste tilfeller det du betaler når du kjøper en telefon uten abo. Chess har en egen nettbutikk på www.gsm.no, det finnes også andre chessabo som er langt rimeligere enn telenor om du vil ha annet enn kontantkort, da får du også subsidiert telefonen litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du betaler i løpet av et år på et sånt abo overstiger i de aller fleste tilfeller det du betaler når du kjøper en telefon uten abo. Chess har en egen nettbutikk på www.gsm.no, det finnes også andre chessabo som er langt rimeligere enn telenor om du vil ha annet enn kontantkort, da får du også subsidiert telefonen litt.

Men om man vet man skal beholde et abo i ett år uansett, så er det bedre å kjøpe en tlf med abo. Hvertfall sånn jeg tenker, at da vil man heller tjene på det. For abo må man likevel betale for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men om man vet man skal beholde et abo i ett år uansett, så er det bedre å kjøpe en tlf med abo. Hvertfall sånn jeg tenker, at da vil man heller tjene på det. For abo må man likevel betale for.

Nah. Langt fra alle abo har månedsavgift. Alle som selger subsidierte telefoner med bindingstid skal oppgi totalpris for et år, sammenlikn denne med hvor mye en telefon koster uten abo feks i en nettbutikk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nah. Langt fra alle abo har månedsavgift. Alle som selger subsidierte telefoner med bindingstid skal oppgi totalpris for et år, sammenlikn denne med hvor mye en telefon koster uten abo feks i en nettbutikk...

Joda, det er jo sant. Men når jeg bruker et abonnement som jeg er fornøyd med, og er samme pris i mnd om det er binding eller uten binding, og skal fortsette med dette et år, så vil det da bli billigere å kjøpe en billigere tlf, enn å kjøpe en uten abonnement og likevel bruke det abo et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...