Gå til innhold
Hundesonen.no

Når demper hunden din seg mest ovenfor deg?


LouDan

Recommended Posts

Etter at je ble litt bedre kjent med dempende signaler i min tid på Canis, har je begynt å bli litt mer oppmerksom på disse hos'n Romeo.. Han pleier aldri å dempe meg, men akkurat når je i dag sa "Skal vi bade??", med veldig lys stemme, oppdaga je at'n Romeo faktisk da begynner å dempe meg skikkelig! Han kryper sammen og putter halen mellom bena.. Gjør alt for å unngå badet..

Ellers demper han meg som sagt aldri.. Har aldri gjort noe på badet som han da itte skulle like(bortsett fra og løft'n opp ibadekaret når'n skal bades...)... Har aldri kjefta på'n eller noen ting... har faktisk rost'n hver gang han går opp i badekaret ac seg sjøl :cry:

Derfor lurer je litt på når hunden(e) din(e) demper deg mest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er rigtig sint (og ikke på hundene forstås) men hvis jeg bliver gal over et eller andet... jeg kan sidde helt stille og roligt og måske blive gal over noget på tv og så ses det på hundene, de lusker begge to væk. Og jeg har aldrig på nogen måde lavet noget med dem, når jeg er gal, og de ser heller ikke trykkede ud, men de dæmper alt hvad de kan ligesom for bare at undgå situationen i det hele taget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix demper seg (eler hva dere kalte det :D ) hvis jeg skal ta han opp på bordet for å stelle han, men det er helt umulig å stelle han, han bare setter seg ned å skyver seg inn til meg.. Trenger råd... GODE råd :cry::D

Har lært han stå men det er umulig å få han til det på stelle bordet :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felix demper seg (eler hva dere kalte det :D ) hvis jeg skal ta han opp på bordet for å stelle han, men det er helt umulig å stelle han, han bare setter seg ned å skyver seg inn til meg.. Trenger råd... GODE råd :cry::D

Har lært han stå men det er umulig å få han til det på stelle bordet :lol:

Hadde det problemet selv også, men etter at vi var hos oppdretter å fikk han nappa så er det problemet ute av verden. Tror det var fordi ho ikke ga etter når han gjorde motstand, ho bare holdt på til ho var ferdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LiLi demper ikke meg så ofte, siden jeg vet hva hun tåler. Men hun demper ofte andre når de blir for viltre med henne. Hun demper andre hunder også. Og seg selv. Hehe.. Flinke jenta mi :cry: Jeg mener at det er veldig viktig å lese hunden når den demper, og å ta hensyn til det, sånn at den utvikler språket sitt. Du kan faktisk trene hunden din til å bli flinkere med andre hunder på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, Mona dempa etter hun ble bitt i går.. Hehe.. kanskje ikke så rart :roll:

Hehe :cry: Men sånn som på Mona bør du være veldig oppmerksom på om hun demper seg. For hvis man ikke reagerer på det, kan de begynne å bite og bli hypre og sånne ting. Det er som med små unger. Når de ikke vil mer, så skal man respektere det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her legger de seg flat hvis jeg må heve stemmen for dem(og da har jeg ikke slått demtil å reagere sånn)Til og med Astrix reagere sånn.

for å få Aiwa til å gå fint i bånd så kan jeg knurre til henne og si gå fint så lyer hun(men ikke med far)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lunah demper andre hunder som er større enn henne. og når jeg er sur for noe. og når jeg sier 'gå å legg deg', ikke veit jeg hvorfor, hun har ikke opplevd noe negativt i buret, men alikevell liker hun ikke å være der,

trur det er instinktivt at enkelte hundr ikke liker og være i et bur, føler seg fanget kanskje...vet ikke je nei, ask blir heller ikke veldig glad visst jeg ber han om å legge seg i buret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg gjør er å si gå å legg deg/ eller finne plassen sin... også tar jeg hunden bort til liggeplassen og sier "der ja!" nå vet vicky at hjemme betyr gå å legg deg: at hun kan få lov til å gå sakte og rolig å legge seg ned med en tyggepinne, eller roe seg ned :D dekk betyr for vicky at det skal skje raskt... men gå å legge seg kan hun ta i det tempoet hun vil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg gjør er å si gå å legg deg/ eller finne plassen sin... også tar jeg hunden bort til liggeplassen og sier "der ja!" nå vet vicky at hjemme betyr gå å legg deg: at hun kan få lov til å gå sakte og rolig å legge seg ned med en tyggepinne, eller roe seg ned :D dekk betyr for vicky at det skal skje raskt... men gå å legge seg kan hun ta i det tempoet hun vil...

Ja, det er det jeg tenker også. Pluss at da kan hun på en måte reise seg igjen etter en stund, uten å få noen ny kommando. Men legger du henne ned der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville bare lagt henne rolig ned og sagt "ja det er legge seg ja! flink du er!", kanskje gitt henne en godbit etter en stund hvis hun fortsatt ligger like pent... :D la hunden skjønne at legge seg skal være trygt og godt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville bare lagt henne rolig ned og sagt "ja det er legge seg ja! flink du er!", kanskje gitt henne en godbit etter en stund hvis hun fortsatt ligger like pent... :D la hunden skjønne at legge seg skal være trygt og godt :D

Ja, okei.. Men tror egentlig det blir litt vanskelig med LiLi, siden hun aldri ligger rolig særlig lenge av gangen :D Blir vel litt mer med tiden tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men det du burde gjøre er å rose den lille tiden hun ligger!! :D selv om hun ligger litt i begynnelsen er det en start... gi godbit eller ros for at hun ligger de sekundene hun ligger. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...