Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkerfolk!

HHC

Recommended Posts

Nå må jeg bare spørre fordi jeg lurer rett & slett...

Dere sier at dere bare ska bruke positiv forsterkning.. alt skal være positivt.. Kan jeg spørre:

Hva **** gjør dere hvis hunden deres biter et barn?

Fr dere er jo imot å ta hunden skikkelig som oss som ikke klikker trener..

Tar dere fram en leke å roper på den, eller klikker når den slutter?

Er ikke slemt ment men jeg lurer seriøst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om i dagliglivet. Biter bikkja di barn til vanlig har du et megaproblem.

Hadde Tinka bitt et barn hadde jeg tatt henne unna situasjonen ved å føre henne bort med et godt tak i halsbåndet. Deretter hadde jeg tenkt over situasjonen - var det matforsvar, ungen som irriterte Tinka eller hva? Mest sannsynlig hadde jeg dog avlivet henne. Det hadde antageligvis vært det beste for både meg, hunden og miljøet rundt oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkeligt spørsmål.. Biter Diego noen gang ett barn så hadde jeg avlivet han.. Tror alle hadde gjort det..

Men til noen som kanskje har litt mer om det du lurer på..

Siden klikkere ikke tar hunden, så kan vi fjerne den fra situasjonen.:

Foreks hunden hopper på benken, da fjerner du jo så klart hunden..

Klikkerfolk hadde jo ikke stått å sett på at bikkja gomler i seg ett brød..

(Noe som katten til søstera mi gjor i går..ond katt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig! Det trenger ikke å ha noe som helst med treningen å gjøre!!!

Skjønn hva jeg mener :cry:

Hun mente hva en klikkertrener ville gjort dersom en hund bet et barn - fordi det er så mye snakk om at de overser. Jeg tolker hele tråden som hånlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, men nå tenker jeg ikke biter ihjel et barn altså, hvis den bare biter noen... uten å drepe :cry:

uansett, om min hund biter et barn eller en voksen så blir den avlivet, for da vil den mest sannsynlig være en "tikkende bombe" som kan gjøre det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver hund som biter ett barn er trent feil, uansett metode!!

noen hunder er faktisk syke. Og du aner ikke hvor mange hunder Berith Larsen og Geir Nordenstam har reddet fra en sikker avliving! disse hundene ble friske og fikk et normalt liv, selv om de var syke. men de var IKKE feil trent! Har hatt maniske hunder på kurs... har du møtt en skikkelig manisk hund?!?!??! da er det ikke snakk om trening bestandig kan jeg si deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARGH JEG BLIR SÅ FRUSTRERT NÅR FOLK IKKE SKJØNNER HVA JEG MENER OG JEG MÅ SKRIVE DET TUSEN GANGER!

Pjuuh.

Her er det jeg mener:

Starteren av innlegget skriver på en måte som håner klikkertrening, og det virker som om personen mener at en klikkertrener da skulle liksom stå og vente til hunden slapp, klikke og gi godbit. (eller jeg misforsto helt).

Det er da jeg mente at uansett om man trener Nordenstam, Paris Hilton, oldemora til Gunn eller klikkertrening - så har det ingenting med om den hunden beit eller ikke. Det kan skje uansett treningsmetode.

U see..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARGH JEG BLIR SÅ FRUSTRERT NÅR FOLK IKKE SKJØNNER HVA JEG MENER OG JEG MÅ SKRIVE DET TUSEN GANGER!

Pjuuh.

Her er det jeg mener:

Starteren av innlegget skriver på en måte som håner klikkertrening, og det virker som om personen mener at en klikkertrener da skulle liksom stå og vente til hunden slapp, klikke og gi godbit. (eller jeg misforsto helt).

Det er da jeg mente at uansett om man trener Nordenstam, Paris Hilton, oldemora til Gunn eller klikkertrening - så har det ingenting med om den hunden beit eller ikke. Det kan skje uansett treningsmetode.

U see..?

=D> =D> =D>

Samme her :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg mener:

Jepp, det er det de fleste tror om klikkertrening! En hund hadde seff ikke fått bitt noen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...