Gå til innhold
Hundesonen.no

Klikkerfolk!


HHC

Recommended Posts

Nå må jeg bare spørre fordi jeg lurer rett & slett...

Dere sier at dere bare ska bruke positiv forsterkning.. alt skal være positivt.. Kan jeg spørre:

Hva **** gjør dere hvis hunden deres biter et barn?

Fr dere er jo imot å ta hunden skikkelig som oss som ikke klikker trener..

Tar dere fram en leke å roper på den, eller klikker når den slutter?

Er ikke slemt ment men jeg lurer seriøst!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er snakk om i dagliglivet. Biter bikkja di barn til vanlig har du et megaproblem.

Hadde Tinka bitt et barn hadde jeg tatt henne unna situasjonen ved å føre henne bort med et godt tak i halsbåndet. Deretter hadde jeg tenkt over situasjonen - var det matforsvar, ungen som irriterte Tinka eller hva? Mest sannsynlig hadde jeg dog avlivet henne. Det hadde antageligvis vært det beste for både meg, hunden og miljøet rundt oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkeligt spørsmål.. Biter Diego noen gang ett barn så hadde jeg avlivet han.. Tror alle hadde gjort det..

Men til noen som kanskje har litt mer om det du lurer på..

Siden klikkere ikke tar hunden, så kan vi fjerne den fra situasjonen.:

Foreks hunden hopper på benken, da fjerner du jo så klart hunden..

Klikkerfolk hadde jo ikke stått å sett på at bikkja gomler i seg ett brød..

(Noe som katten til søstera mi gjor i går..ond katt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig! Det trenger ikke å ha noe som helst med treningen å gjøre!!!

Skjønn hva jeg mener :cry:

Hun mente hva en klikkertrener ville gjort dersom en hund bet et barn - fordi det er så mye snakk om at de overser. Jeg tolker hele tråden som hånlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, men nå tenker jeg ikke biter ihjel et barn altså, hvis den bare biter noen... uten å drepe :cry:

uansett, om min hund biter et barn eller en voksen så blir den avlivet, for da vil den mest sannsynlig være en "tikkende bombe" som kan gjøre det igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enhver hund som biter ett barn er trent feil, uansett metode!!

noen hunder er faktisk syke. Og du aner ikke hvor mange hunder Berith Larsen og Geir Nordenstam har reddet fra en sikker avliving! disse hundene ble friske og fikk et normalt liv, selv om de var syke. men de var IKKE feil trent! Har hatt maniske hunder på kurs... har du møtt en skikkelig manisk hund?!?!??! da er det ikke snakk om trening bestandig kan jeg si deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARGH JEG BLIR SÅ FRUSTRERT NÅR FOLK IKKE SKJØNNER HVA JEG MENER OG JEG MÅ SKRIVE DET TUSEN GANGER!

Pjuuh.

Her er det jeg mener:

Starteren av innlegget skriver på en måte som håner klikkertrening, og det virker som om personen mener at en klikkertrener da skulle liksom stå og vente til hunden slapp, klikke og gi godbit. (eller jeg misforsto helt).

Det er da jeg mente at uansett om man trener Nordenstam, Paris Hilton, oldemora til Gunn eller klikkertrening - så har det ingenting med om den hunden beit eller ikke. Det kan skje uansett treningsmetode.

U see..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ARGH JEG BLIR SÅ FRUSTRERT NÅR FOLK IKKE SKJØNNER HVA JEG MENER OG JEG MÅ SKRIVE DET TUSEN GANGER!

Pjuuh.

Her er det jeg mener:

Starteren av innlegget skriver på en måte som håner klikkertrening, og det virker som om personen mener at en klikkertrener da skulle liksom stå og vente til hunden slapp, klikke og gi godbit. (eller jeg misforsto helt).

Det er da jeg mente at uansett om man trener Nordenstam, Paris Hilton, oldemora til Gunn eller klikkertrening - så har det ingenting med om den hunden beit eller ikke. Det kan skje uansett treningsmetode.

U see..?

=D> =D> =D>

Samme her :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det jeg mener:

Starteren av innlegget skriver på en måte som håner klikkertrening, og det virker som om personen mener at en klikkertrener da skulle liksom stå og vente til hunden slapp, klikke og gi godbit. (eller jeg misforsto helt).

Jepp, det er det de fleste tror om klikkertrening! En hund hadde seff ikke fått bitt noen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...