Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow 29. og 20. September


Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Fin dag, mange muligheter... :wub:

Mange sonenhunder som gjorde det bra i dag, grattis til dere! :wub:

Vegas endte opp som bir og big igjen, men denne gangen slo vi iallefall minst en hund!

Kritikken kommer inn senere, det eneste negative på den var noe fallende kryss.

Vi er dermed fornøyd og ser frem til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Veit ikke om folk vil fortelle selv jeg, så jeg bare lar vær å skrive det :wub:

Var hele 4 fuglehunder, men bare Vegas og en Vorsteh som møtte opp til finalen. Ble sendt ut som nummer to i bis-ringen, men gud så fornøyd jeg er nå! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble BIR og BIG4. Det høres liksom ganske ok ut, men vi slo ikke ut noen da. Dommeren sa at vi ble sist i BIG-finalen fordi Symra gikk med nesa i asfalten hele veien og fikk ikke vist seg fram. Nå skal vi øve på å gå med løftet hode HVER ENESTE DAG framover! Kritikken var nesten helt bra, det eneste negative var "beveger seg noe trangt bak".

Nye muligheter i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decoy ble BIR (eneste toller da men :rolleyes: ) og BIG2 :wub: Slo både golden og flat, og det er jo egentlig litt uvanlig. Det var en engelsk springer spaniel som ble best i gruppa vår. Og så var det litt morsomt at etter gruppebedømminga var over gikk ringsekretæren bort til Tore og sa "dere går vel lydighet dere". Decoy har noget med kontakt for å si det sånn. Fornøyd med resultatet ja :wub:

Edit, han ble jo andre beste i gruppa hehe. Skrev visst tredje jeg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth: Noget med kontakt? Ble mildt sagt imponert jeg!

Vi har muligens trent endel på den biten :wub::lol: Han er jo kjempeflink, og det har ikke vært såå vanskelig å ha fått han så langt, så du kan tro han er morsom å trene med :wub: Og så kan vi vel si at han har den biten av kontakten som Buster mangler *host*

Vi ble BIG i dag også :wub:

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Vi har muligens trent endel på den biten :wub::lol: Han er jo kjempeflink, og det har ikke vært såå vanskelig å ha fått han så langt, så du kan tro han er morsom å trene med :wub: Og så kan vi vel si at han har den biten av kontakten som Buster mangler *host*

Gratulerer!

Flinkeste Decoy :wub:

Takketakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte konkurrentene idag og fant ut at vi kunne komme langt. Så dukket det opp en etterpåmeldt beardisvalp som slo oss ut i første runde! :wub: Den var kjempefin da, og så ble den vist av ei som har drevet med rasen siden åttitallet. Men kritikken til Symra var veldig fin (det er alltid vår store trøst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stella, som aldri har vært med på dette før og heller ikke trent noe på det, var en veldig glad sprettball av en cairn. :icon_redface: Hun ble 2. beste tispevalp, men dommeren sa at hadde hun hatt mer trening og godt skikkelig ville hun vunnet. Stellas bror ble BIR og BIG 2, mens en av de andre brødrene deres slo til med BIS på en annen utstilling :) Oppdretteren var hvertfall fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...