Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow 29. og 20. September

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Fin dag, mange muligheter... :wub:

Mange sonenhunder som gjorde det bra i dag, grattis til dere! :wub:

Vegas endte opp som bir og big igjen, men denne gangen slo vi iallefall minst en hund!

Kritikken kommer inn senere, det eneste negative på den var noe fallende kryss.

Vi er dermed fornøyd og ser frem til i morgen!

Guest Christine
Skrevet

Veit ikke om folk vil fortelle selv jeg, så jeg bare lar vær å skrive det :wub:

Var hele 4 fuglehunder, men bare Vegas og en Vorsteh som møtte opp til finalen. Ble sendt ut som nummer to i bis-ringen, men gud så fornøyd jeg er nå! :wub:

Skrevet

Vi ble BIR og BIG4. Det høres liksom ganske ok ut, men vi slo ikke ut noen da. Dommeren sa at vi ble sist i BIG-finalen fordi Symra gikk med nesa i asfalten hele veien og fikk ikke vist seg fram. Nå skal vi øve på å gå med løftet hode HVER ENESTE DAG framover! Kritikken var nesten helt bra, det eneste negative var "beveger seg noe trangt bak".

Nye muligheter i morgen!

Skrevet

Decoy ble BIR (eneste toller da men :rolleyes: ) og BIG2 :wub: Slo både golden og flat, og det er jo egentlig litt uvanlig. Det var en engelsk springer spaniel som ble best i gruppa vår. Og så var det litt morsomt at etter gruppebedømminga var over gikk ringsekretæren bort til Tore og sa "dere går vel lydighet dere". Decoy har noget med kontakt for å si det sånn. Fornøyd med resultatet ja :wub:

Edit, han ble jo andre beste i gruppa hehe. Skrev visst tredje jeg :wub:

Guest Christine
Skrevet

Maja og Linda stilte også :wub:

Elisabeth: Noget med kontakt? Ble mildt sagt imponert jeg!

Skrevet

Ja vi stilte, og ble siste dp-tispe :rolleyes:

Tibben jeg stilte slo søsteren sin i 4-6 måneder, yey! Men ble slått av tispe 6-9 måneder.

Men begge gikk og stod kjempefint, veldig fornøyd med dagen :wub:

Skrevet
Elisabeth: Noget med kontakt? Ble mildt sagt imponert jeg!

Vi har muligens trent endel på den biten :wub::lol: Han er jo kjempeflink, og det har ikke vært såå vanskelig å ha fått han så langt, så du kan tro han er morsom å trene med :wub: Og så kan vi vel si at han har den biten av kontakten som Buster mangler *host*

Vi ble BIG i dag også :wub:

Gratulerer!

Guest Christine
Skrevet
Vi har muligens trent endel på den biten :wub::lol: Han er jo kjempeflink, og det har ikke vært såå vanskelig å ha fått han så langt, så du kan tro han er morsom å trene med :wub: Og så kan vi vel si at han har den biten av kontakten som Buster mangler *host*

Gratulerer!

Flinkeste Decoy :wub:

Takketakk!

Skrevet

Vi vurderte konkurrentene idag og fant ut at vi kunne komme langt. Så dukket det opp en etterpåmeldt beardisvalp som slo oss ut i første runde! :wub: Den var kjempefin da, og så ble den vist av ei som har drevet med rasen siden åttitallet. Men kritikken til Symra var veldig fin (det er alltid vår store trøst).

Skrevet

Stella, som aldri har vært med på dette før og heller ikke trent noe på det, var en veldig glad sprettball av en cairn. :icon_redface: Hun ble 2. beste tispevalp, men dommeren sa at hadde hun hatt mer trening og godt skikkelig ville hun vunnet. Stellas bror ble BIR og BIG 2, mens en av de andre brødrene deres slo til med BIS på en annen utstilling :) Oppdretteren var hvertfall fornøyd!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...