Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow 29. og 20. September

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

Fin dag, mange muligheter... :wub:

Mange sonenhunder som gjorde det bra i dag, grattis til dere! :wub:

Vegas endte opp som bir og big igjen, men denne gangen slo vi iallefall minst en hund!

Kritikken kommer inn senere, det eneste negative på den var noe fallende kryss.

Vi er dermed fornøyd og ser frem til i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Veit ikke om folk vil fortelle selv jeg, så jeg bare lar vær å skrive det :wub:

Var hele 4 fuglehunder, men bare Vegas og en Vorsteh som møtte opp til finalen. Ble sendt ut som nummer to i bis-ringen, men gud så fornøyd jeg er nå! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ble BIR og BIG4. Det høres liksom ganske ok ut, men vi slo ikke ut noen da. Dommeren sa at vi ble sist i BIG-finalen fordi Symra gikk med nesa i asfalten hele veien og fikk ikke vist seg fram. Nå skal vi øve på å gå med løftet hode HVER ENESTE DAG framover! Kritikken var nesten helt bra, det eneste negative var "beveger seg noe trangt bak".

Nye muligheter i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Decoy ble BIR (eneste toller da men :rolleyes: ) og BIG2 :wub: Slo både golden og flat, og det er jo egentlig litt uvanlig. Det var en engelsk springer spaniel som ble best i gruppa vår. Og så var det litt morsomt at etter gruppebedømminga var over gikk ringsekretæren bort til Tore og sa "dere går vel lydighet dere". Decoy har noget med kontakt for å si det sånn. Fornøyd med resultatet ja :wub:

Edit, han ble jo andre beste i gruppa hehe. Skrev visst tredje jeg :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elisabeth: Noget med kontakt? Ble mildt sagt imponert jeg!

Vi har muligens trent endel på den biten :wub::lol: Han er jo kjempeflink, og det har ikke vært såå vanskelig å ha fått han så langt, så du kan tro han er morsom å trene med :wub: Og så kan vi vel si at han har den biten av kontakten som Buster mangler *host*

Vi ble BIG i dag også :wub:

Gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Vi har muligens trent endel på den biten :wub::lol: Han er jo kjempeflink, og det har ikke vært såå vanskelig å ha fått han så langt, så du kan tro han er morsom å trene med :wub: Og så kan vi vel si at han har den biten av kontakten som Buster mangler *host*

Gratulerer!

Flinkeste Decoy :wub:

Takketakk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte konkurrentene idag og fant ut at vi kunne komme langt. Så dukket det opp en etterpåmeldt beardisvalp som slo oss ut i første runde! :wub: Den var kjempefin da, og så ble den vist av ei som har drevet med rasen siden åttitallet. Men kritikken til Symra var veldig fin (det er alltid vår store trøst).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stella, som aldri har vært med på dette før og heller ikke trent noe på det, var en veldig glad sprettball av en cairn. :icon_redface: Hun ble 2. beste tispevalp, men dommeren sa at hadde hun hatt mer trening og godt skikkelig ville hun vunnet. Stellas bror ble BIR og BIG 2, mens en av de andre brødrene deres slo til med BIS på en annen utstilling :) Oppdretteren var hvertfall fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hva annet har dere gjort? Får han nok aktivisering? Hvor går grensen mellom at dette er et problem, og naturlig adferd? Det er normalt at en hannhund ikke går overens med andre hannhunder. Og at de kan stresse en del når det er løpetid i nærheten, og stikke på damejakt om de får muligheten. En del adferd blir fort forsterket om hunden ikke får nok eller riktig aktivisering. Og en del kan bli bedre med trening. Og så er det noen som har såppas sterk hormonell adferd at det er et problem som bare kan løses med å kastrere. Uten at jeg vet bakgrunnen din for hundetrening så ville jeg vurdert en time med en adferdsekspert for å vurdere hunden også, om han får riktig aktivitet, og om det er noe som evt. kan hjelpe.
    • Jeg har en hannhund på 3,5 år. Han var tidlig (1 år) veldig stresset,peip,sov ikke, dro seg ut av seler/åpnet dører for å stikke av, jokket på ting. Så han ble kjemisk kastrert da han var litt 14 måneder. Dette funket kjempe bra! Vi fikk en rolig hund, uten piping, stressing, sov om natten, stakk ikke av og sluttet å jokke. For 6 måneder siden valgte vi å ikke kjemisk kastrere han, for å sjekke hvordan han var i væremåte nå. Nå, 6 måneder etter er han superstresset, piper og ynker seg, og blitt yppete og hissig mot hannhunder, noe vi aldri har sett før! Han har også behybtå dominere leken. Han har pr nå ikke fått sjangs til å stikke av, men jeg stoler heller ikke på han. Væremåten er helt forandret.  Kommer dette av at vi sluttet med kjemisk tro? Burde vi bare bestille kastrering? Vet vi burde, og skal, snakke med veterinæren vår, men måtte bare lufte ting nå, høre om dere har hatt noen lignende tilfeller..?? Hilsen frustrert eier, og hund!
    • Går an å tørke av hunden, samt ha et teppe i sofaen feks. La hunden få velge selv om den vil ligge i sin egen seng, eller på sofaen med menneskene. Det er vel det minste man kan gjøre for denne skapningen som er i vårt fangenskap, totalt prisgitt oss.. så mye trist hundehold.
    • Takk for innspill, men jeg tror hunden min kommer til å ha et fullverdig og helt fint liv selv om den ikke får være i sofaen når den er våt og skitten. Jeg ville heller ikke latt en et barn som nettopp hadde rullet seg i gjørme eller bæsjet på seg sette seg rett ned i sofaen i stua (da bør jeg kanskje heller aldri ha barn?). Jeg tror at en hund som får ligge i sin egen seng i stua, midt i mellom alle menneskene den er glad i, har det veldig fint og føler seg som en del av flokken. 
    • De menneskelige medlemmene forventes å gjøre det etterhvert, ja.. som er hele poenget her.. ser ikke ut til at du forstår hva jeg skriver. Jeg orker ikke å gjenta meg selv, de som evner å reflektere over dette får gjøre det. At du ikke ser noen grunn til at hunden får et dårligere liv av å nektes å oppholde seg i sofaen sammen med familien sin er triste greier.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...