Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan ser din daglige turvei ut?


Symra&Pippin

Recommended Posts

Her kommer bildespam fra dagens tur.

Først fordi båter og noen jorder:

baater.jpgkongsgaard.jpg

Deretter gjennom en liten skog:

litenskog.jpglitenskog3.jpg

litenskog2.jpglitenskoghus.jpg

Ender nede vet et sauejorde:

sauejorde.jpgsauerhjelp.jpg

(Orry oppdager at "VRÆÆÆL, det er jo sauer her!")

sauer.jpgsauejorde2.jpg

Turen går videre rundt et annet stort jorde like ved sauene:

jorde.jpgjorde2.jpg

jordeifarta.jpgjordeifarta2.jpg

Jordet fører til en ny skog:

skog.jpg

...som går langs sjøen:

hav.jpghavorry.jpg

Mange fine stier å gå i skogen:

sti.jpg

Ved å følge en av stiene ender vi opp ved det store jordet igjen, og tusler hjem:

jordetilbake.jpg

Det ble en del bilder fra i dag gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Begynner turen i bånd.

DSC01383.jpg

Så inn til en traktor vei

DSC01384.jpg

Boston terrier kan slippes

DSC01385.jpg

... Og endelig borzoien og!

DSC01387.jpg

Innkalling er på plass ;) Vi går på kanten av et potetåker

DSC01390.jpg

Så ned noe buskas til neste åker

DSC01392.jpg

Så må første bekk skjekkes nøye ut.

DSC01397.jpg

Måtte vise hvor fint vær det var idag

DSC01401.jpg

Kommet fordi bekken og åkeren kommer

Utennavn.jpg

Vi går igjenom åkeren og kommer opp en gammel traktor vei

DSC01406.jpg

Bekk nr to må også skjekkes

DSC01408.jpg

Vi tar inn en gammel vei, og Shakk tror han hører noe

DSC01411.jpg

Bekk nr tre må også vasses i

DSC01414.jpg

Så fortsetter vi opp en bakke

9.jpg

Så går vi igjenom denne åkeren, og ender opp igjen på traktor veien vi kommer inn..

DSC01421.jpg

Er veldig glad i denne turen, tar ca litt over en time og er passe stor når vi ut, hundene kan løpe så mye de vil og vi slipper å gå på veien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra dagens flotte tur i et klart og høstkaldt Trondheim. Vi gikk fra Fagerlia (der vi bor) via Strandlinja og Driftsveien til bak Geitfjellet - og tilbake på Gammelstien. Ei fin sløyfe som tar ca. 1 time og 45 minutter.

10 minutter ut i turen, på Strandlinja. Denne veien går vi på de fleste dager i uka:

Bilde003-1.jpg

På Strandlinja, med utsikt mot Trondheimsfjorden og Munkholmen:

Bilde005.jpg

Langt og strakt lands Garnisonsmyra på baksida av Geitfjellet:

Bilde008.jpg

Molly spiser pinner på Gammelstien:

Bilde010.jpg

Flotte Gammelstien, en litt "hemmelig" vei der vi til dags dato merkelig nok aldri har møtt en levende sjel...

Bilde013.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra dagens tur i en skog vi bruker mye. Det er mange tur stier der, men rett etter jobb tar vi den korteste (som er ca 30min om ikke jeg begynner å ta bilde da :)

Blir desverre dårlig kvalitet da jeg bare har mobkamera for tiden:

0237fe55.jpg

89ef3df1.jpg

a2c53526.jpg

cc041e76.jpg

Ellers har vi jordet "vårt" som vi også går endel tur på:

f815b72c.jpg

59bfbaf2.jpg

3bb1408f.jpg

Prikken i det fjerne er Blaze på vei ned for å bade...

df0572d2.jpg

Lykkelig valp:

49a7faeb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2122.JPG

Chicka elsker stallen, her er hun på en av sine sjefsrunder for å se at alt er ok

2500.JPG

Gressbanen på Øvrevoll galoppbane er inngjerdet og flott å slippe hundene på

217.JPG

Parken vi ofte går ettermiddagsturene våre i, her møtes ofte mange hunder for lek

1001.JPG

En av turstiene våre som er kjempe lang

2504.JPG

Et av badevannene våre

2526.JPG

Parken ved vannet, herlig å løpe, løpe og atter løpe

415.JPG

Dette jordet ligger rett bak huset vårt og det er kun adgang til det fra vår hage, så her kan vi trene og boltre oss i fred så mye vi vil, kjemepe deilig!!

2604.JPG

Andre badevannet som vi er mye på, freskvann

2618.JPG

Utsikt fra beitet/skogen og ned til vannet

snochi31.jpg

Når frosten kommer og golfbanen stenger så får vi lov til å lufte hundene over hele golfbanen, utrolig deilig!!

snochi30.jpg

Chicka skuer over banen etter venner

704.JPG

Skogen vi går masse i, kjempe stor

705.JPG

417.JPG

Og inne i skogen ligger dette vannet

2110.JPG

Både dyr og mennesker har det bra ved vannet om sommeren

1510.JPG

I en av skogene våre på vinteren

Masse bilder, men vi har så fine turmuligheter selvom vi bor sentralt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er dette fra? Litt nysgjerrig siden jeg bor rett ved Oslo selv (Bærum) :)

Det er fra Bygdøy! Jeg hadde en litt "så som så"-holdning når jeg flyttet dit med tanke at det er ganske sentralt, men jammen er det mange fine turveier der likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fra Bygdøy! Jeg hadde en litt "så som så"-holdning når jeg flyttet dit med tanke at det er ganske sentralt, men jammen er det mange fine turveier der likevel :)

Syntes et par liknet på Bygdøy,men var ikke sikker :)

Har man litt kreativitet så finner man fine turer sentralt også, jeg syntes det er ok å bo sentralt også for da skjer det litt på turene også, man går ikke bare i skog eller helt alene liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes et par liknet på Bygdøy,men var ikke sikker :)

Har man litt kreativitet så finner man fine turer sentralt også, jeg syntes det er ok å bo sentralt også for da skjer det litt på turene også, man går ikke bare i skog eller helt alene liksom.

Jeg må innrømme at jeg faktisk ble litt overrasket over turmulighetene, med tanke på at vi flyttet fra et sted med mye skog. Jeg ønsker meg kanskje enda flere fine turområder, men vi klarer fint å gå et par timer på de ulike stedene her også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vi i Lofoten, og når vi er her så går det i turer langs "fjæra" eller tur på stranda. Koselig nok :) Blir sikkert å komme tilbake med bilder fra Bodø når vi kommer oss dit igjen. Her er litt fra turer i Lofoten:

lofoten22020.jpg

lofoten22039.jpg

lofoten22041.jpg

lofoten22042.jpg

emmalofoten3059.jpg

Tatt fra "rakfjæra"

emmalofoten5018-1.jpg

Også går vi ofte herifra langs havet heelt dit på andre siden - "og forbi!" :rolleyes:

emmalofoten5020.jpg

Mye forskjellig terreng, knauser, lyng, gress, stein, fjæra rett nedenfor, hav, fjell..

emmalofoten5059.jpg

That's the way, (ah-hah ah-hah) we liiike it, (ah-hah, ah-hah!)

emmalofoten5067.jpg

Tuene med gress er større enn bikkja mi.. :)

emmalofoten5109-1.jpg

Fint om sommeren..

emmalofoten6022.jpg

En liten hund i en stor verden... :D

ramberg_2.jpg

Stranda igjen, fra i sommer.. Nydelig.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra dagens flotte tur i et klart og høstkaldt Trondheim. Vi gikk fra Fagerlia (der vi bor) via Strandlinja og Driftsveien til bak Geitfjellet - og tilbake på Gammelstien. Ei fin sløyfe som tar ca. 1 time og 45 minutter.

10 minutter ut i turen, på Strandlinja. Denne veien går vi på de fleste dager i uka:

På Strandlinja, med utsikt mot Trondheimsfjorden og Munkholmen:

Langt og strakt lands Garnisonsmyra på baksida av Geitfjellet:

Molly spiser pinner på Gammelstien:

Flotte Gammelstien, en litt "hemmelig" vei der vi til dags dato merkelig nok aldri har møtt en levende sjel...

Åh, strandlinja er så herlig! Savner å ha hesten på Wullumsgården om sommeren gitt..Herlig vei å ri, med tusen stier i alle retninger! Tror sannelig jeg skal ta med meg bikkjedyret dit en dag, fikk plutselig akutt savn her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg har lyst til å flytte til Lofoten :)

Vi har ikke bodd her så lenge, og pga jobb har det blitt mest turer på jordet. Karine har vært flinkere til å ta med hundene på lengre turer, så jeg må bare slutte å si ja til ekstra vakter på jobb og ta meg selv i nakken jeg også. Her er den stien vi pleier å gå mot og mellom jordene.

Vi kjører først gjennom hele boligfeltet (ingen god turstart å måtte gå med tre hunder i bånd i femten minutter, på et sted hvor det kjører masse biler, spør du meg), tar med et bånd til lille frøken "glemmer-innkalling-i-ny-og-ne" og vandrer innover denne veien;

turvei.jpg

Sjelden man møter folk her, og aldri biler.

Så fortsetter vi nedover disse jordene, som minner meg litt om den engelske landsbygda..

jordet2-1.jpg

tuppetroll.jpg

Til slutt tusler vi en liten runde inn i en skog, og kommer ut på gårdsveien igjen. Der er det dårlig fotolys, så ingen andre bilder enn dette derfra.

Nå skal vi snart ut og teste nytt turterreng - etter ordre fra legen (noen greide nemlig å kinke ryggen dagen før agvm, og har fått forbud fra legen om å reise, og påbud om å ut og gå.. selv om jeg bruker 100 år på 100 meter..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fra Bygdøy! Jeg hadde en litt "så som så"-holdning når jeg flyttet dit med tanke at det er ganske sentralt, men jammen er det mange fine turveier der likevel :)

Litt OT her: har du flyttet til bygdøy?

Kjente igjen bildene fra min ungdomsturveier... Om du møter en halvgammel mann med to gordon settere, en rund og skabbet en (dessverre så er det faktisk slik hun ser ut) og en sprelsk valp med alt for lange bein så er det min far på tur.

Så artig, da kan det jo hende jeg møter deg på veien når jeg går tur hjemme hos mor og far. Bygdøy er et mekka, masse stier og jorder på kryss og tvers. Har klart og gå 3 timers tur der uten problemer:P

Rex kommer tilbake fra jakt idag, så snart blir det bildespam fra våre turer også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt OT her: har du flyttet til bygdøy?

Kjente igjen bildene fra min ungdomsturveier... Om du møter en halvgammel mann med to gordon settere, en rund og skabbet en (dessverre så er det faktisk slik hun ser ut) og en sprelsk valp med alt for lange bein så er det min far på tur.

Så artig, da kan det jo hende jeg møter deg på veien når jeg går tur hjemme hos mor og far. Bygdøy er et mekka, masse stier og jorder på kryss og tvers. Har klart og gå 3 timers tur der uten problemer:P

Rex kommer tilbake fra jakt idag, så snart blir det bildespam fra våre turer også:)

Bor rett ved Bygdøy ja. Har foreløpig ikke møtt noen GS der ute, men skal holde øynene åpne! Hadde vært moro å støte på deg der og, du får si i fra når du har planer om å reise dit en tur :) Jeg ble veldig overrasket over turmulighetene der, mye bedre enn jeg trodde når man faktisk gidder å utforske litt. Gikk meg vill på noen stier der her om dagen, og trasket rundt en halv evighet før jeg fant veien ut igjen *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk ut utsikten fra vår nesten daglige turvei da! Et digert omrade med muligeheter for å ha hunden løs året rundt.

i224229384_55623_7.jpg

Slenger også ut bilde av min daglige vei til skolen. Dette er vel en fin start på dagen hæ? Dessuten står det noen epletrær der ingen andre en jeg og noen andre i nabolaget bruker å plukke på vei hjem fra skolen.

i224229383_92102_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bildene vart litt mørke, har det for å gå ut ganske seint :wub:

Tok et bilde av litt av "hagen" vår også jeg

bilder027.jpg

Det var en kjempe fin solned gang

bilder031.jpg

bilder035.jpg

Så kommer vi til Herøy Gard, tidligere prestebolig, nå Kystmuseum

bilder036.jpg

Månen var også framme

bilder038.jpg

bilder046.jpg

Turen vår ender ved friluftsamfiet, bruker å være et stort viking skuespill der om sommerene

bilder051.jpg

Så ver vi på ei hjem igjen

bilder066.jpg

EDIT: Bildene var litt store, aner ikke hvordan jeg får de mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilder fra tur i Bodø:

29sept036.jpg

Stien ved Bodin Leir

29sept041.jpg

Turveien som går igjennom Bodin gård eller noe sånt

29sept043.jpg

Litt utsikt fra samme turvei

29sept068.jpg

Går over ei bru som det går togskinner under

29sept079.jpg

Kommet oss i skogen, sola skinner litt imellom trærne

29sept081.jpg

Følger en bratt sti oppover og oppover og oppover igjennom skogen...

29sept101.jpg

Endelig fremme på toppen av "fjellet"

29sept104.jpg

Utsikt fra toppen av fjellet..

29sept118.jpg

Emma hviler på en benk før vi begynner å gå ned igjen

29sept185.jpg

Emma sitter på en trestubbe i skogen på tur hjem igjen

29sept200.jpg

Grønnåsen skole, her er vi ofte innom og trener og leker etter stengetid.

29sept205.jpg

-Også går vi skogsveien hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det daglige turområdet vårt er ikke noe å skryte av. Først går vi noen hundre meter i boligfeltet før vi kommer til en liten skog, mindre enn en fotballbane. Selve skogen er koselig, da, det skal den ha. Ellers må vi kjøre for å komme oss til skikkelig turterreng eller gå en kilometer for å komme til noen småstier. Men her er altså skogen borti her:

koseligskogen3.jpg

koseligskogen2.jpg

koseligskogen1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_5087-1.jpg

Utenfor gårdsplassen vår. Over veien, så er det store jorder før skogen.

IMG_5130.jpg

Første del av veien opp i skogen

IMG_5174.jpg

Store deler av skogen ser slik ut

IMG_5182.jpg

Essoraffeneriet

IMG_5318.jpg

Så har vi funnet flott rasteplass midt i skogen

IMG_5407.jpg

Jordene brukes som siste energiutblåsning før vi er hjemme

DSC00091.jpg

Er vi riktig i slaget går vi rundt båthavna tilbake, så hundene får svømt skikkelig

Esso-turen tar vel rundt 2 timer, mens skal vi ha med båthavna er vi gjerne ute 4 timer.... Så ikke hverdagstur med båthavna gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2504.JPG

Et av badevannene våre

Er dette i Bærum? Har ikke bodd her så lenge og er ganske mye mer kjent i østmarka enn vestmarka :rolleyes: Leter nemlig etter et tjern i nærheten av oss sånn at Bailey kan få bade:)

Ja er i Sandvika akkurat det bildet der.

Men dere har jo Ståvivann som er nermere Rykkinn, ligger ved Vøyenenga :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...