Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan ser din daglige turvei ut?


Symra&Pippin

Recommended Posts

  • Svar 61
  • Created
  • Siste svar

Vi går en del i skogen rett utenfor huset her, men den er ikke så stor...så det tar maks 20 min å gå gjennom hele. Ellers går vi daglig nede ved sjøen, det er nydelig natur der :icon_redface:

Jeg liker ikke "asfaltturer" hvor hunden må gå i bånd, har faktisk aldri gått en hel tur hvor hun ikke har hatt muligheten til å løpe fritt.

Risnes :( (kommer masse bilder nå:-P

111235.jpg

111236.jpg

Nybildersept_07052.jpg

Nybildersept_07106.jpg

Irispbesk30-28.jpg

17mai2007033.jpg

17mai2007055.jpg

Fant ikke så mange bilder fra skogen, men der går vi helst for småturer, morgen og kveld, eller når Phoebe har litt for mye energi, og trenger å løpe fra seg

http://i157.photobucket.com/albums/t59/Tin...rsept_07001.jpg

Nybildersept_07007.jpg

Nybildersept_07009.jpg

101_0119.jpg

*Redigert pga. for stort bilde. Mod. Crizpo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artig tråd. :P Her er bilder fra den plassen vi går mest på i alle fall, den er rett bak gata vår. :)

turvei1.jpg

Først over en bro...

turvei2.jpg

Så langs en liten elv.

turvei3.jpg

Fortsetter på en grussti.

Når vi har kommet så langt kan vi enten:

turvei4.jpg

...gå en omvei opp i heia...

turvei5.jpg

...eller fortsette på stien. (Ja, Kaizer har en veldig fotogen tunge. :rolleyes:)

Og helt på slutten av grusstien er det et stort jorde han pleier å få løpe tulling på, og da ser han sånn ut:

turvei6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er noen bilder fra et område hvor jeg liker veldig godt å gå tur - det er en liten dal rett i nærheten, med fin tursti og en bekk, også er det veldig få folk som går tur der:

_IGP0858.jpg

_IGP0871.jpg

_IGP0834.jpg

Så har vi St.Hanshaugen, som er et stort friområde med litt skog men mest gress i tillegg til noen bunkere fra krigen. Der trives vi også ganske godt. :)

snuserhaugen.jpg

IMG_7220.jpg

Men vi liker oss nok aller best på Ladestien, til tross for at det er en del folk der på søndager... Eneste minuset er at jeg må gå et stykke for å komme dit, blant annet forbi et stort kujorde...

IMG_6999.jpg

Men når vi først har kommet ned er det fint, og da hender det ofte at vi møter på Christine med Milo og/eller Vegas (ikke helt tilfeldig da, riktignok):

IMG_7030.jpg

Stien forøvrig er veldig hyggelig og fin å gå på,

IMG_7027.jpg

men det aller beste, syns Tinka, er at sjøen ligger to meter nedenfor stien stort sett hele veien. :P

IMG_7122.jpg

IMG_7116.jpg

IMG_7114.jpg

IMG_7010.jpg

oi, jeg tok litt av! :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det var mange fine turbilder :P

Jeg fikk ikke tatt noen bilder som egentlig viser terrenget, skulle tatt med langline. Men her er iallefall noen av dagens turbilder:

Nydelige hunder! Elsker også pjuskehunder og hunder med slafsehud(masse hud :P )

Dette var offtopic, sorry! :) (måtte bare få det sagt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

genial tråd, gleder meg til å se fortsettelsen. Dyret mitt er på jakt denne uken, men når han er tilbake skal vi også fotografere. Vi har en morgenrunde som er fast, ellers labber vi på kryss og tvers, opp og ned i skogen så blir nok morgenrunden dere får bilder fra:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har "bare" en turplass som er fast, hvor vi er hver dag og det er nede på åkrene her hvor hundene får løpe løse. Ellers er vi litt rundtomkring på tur.

Deler av utsikten fra åkeren, tatt ettermiddag:

utsikt.jpg

Guttan koser seg :cool:

knollogtott.jpg

Leker litt:

Herje.jpg

Og ligger i en fellesdekk. Gården dere ser i bakgrunnen er der vi bor. Det huset nærmest er der svigers bor og i det over det igjen bor vi (i sokkelleiligheten, ikke hele huset ;) ) :

fellesdekk_edited-1.jpg

Fra en annen tur, et godt stykke opp i skogen (bak til venstre i bildet over):

bustse.jpg

Fra samme tur:

innkalling.jpg

Noen kyr langs veien, de pleier å begynne å herje og styre når vi kommer forbi. Løper tulling og hopper :)

kyr.jpg

Utsikt fra stien, samme bru som på utsiktbildet øverst ;)

usikten.jpg

Koser seg:

rulle.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Takk begge to ☺️ Jeg vet ikke hvor mye video det blir postet her av trening, men vi poster en del på Instagram for de som vil se litt der ☺️ Tempothekelpie heter vi på Instagram. 
    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...