Gå til innhold
Hundesonen.no

Pippin må alltid finne den optimale doplassen


Symra&Pippin

Recommended Posts

Før bæsja Pippin nesten med en gang vi begynte å gå tur hvis det var lenge siden sist. Nå bruker han nesten hele turen (på rundt 20 minutter) til å finne den absolutt perfekte plassen for den slags aktiviteter. Han snuser og går i ring og snøfter og graver og snuser ennå mer til han endelig forkaster stedet og begynner med det samme ritualet et annet sted. Tror ikke det handler om treg mage, når han har bestemt seg for sted er det fort gjort. Ganske kjedelig å stå og vente på at han skal bestemme seg! Men det egentlige problemet er at jeg synes han bruker stadig mer tid på disse ritualene. Hvordan bryter man denne adferden? Øve inn kommandoen "bæsj!" blir vel litt feil ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke bæsjer på komando:P

Hadde han fått velge så hadde han gjort som Pippin, men jeg har ikke ork til en hund som styrer så voldsomt når jeg skal på jobb så jeg slipper han i hagen og sier "bæsje". Må han bæsje så bæsjer han, må han ikke så kommer han rett inn igjen. Det samme gjør vi med "tisse". Aner ikke hvordan han har lært det egentlig, antagelig fordi jeg har tatt han inn igjen om han bruker for lang tid. Da får han bæsje i hundegården og det hater han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie gjør også fra seg på "kommando", og som Loke skriver så gjør også Josie fra seg hvis hun må, hvis ikke så kommer hun til meg. Det går fint an å lære dem det, jeg har bare gjentatt kommandoen når hun har gjort sitt fornødne (iblandet litt verbal ros), og det skjønte hun ganske fort :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...