Gå til innhold
Hundesonen.no

www.skogshund.moo.no

Aussieglis

Recommended Posts

Skrevet

Du skal virkelig ha for å legge masse tid og arbeid i det, og få et knallbra resultat! Hadde aldri hatt sånn tålmodighet, orker ikke ordne på toppbildet mitt engang :P

• Svar 96
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Det værste er jo at jeg koser meg mesteparten av tiden, og syns det er interessant, lærerikt og morsomt når jeg får til! Er vel det som driver meg tror jeg.

Kanskje jeg kan bli webdesigner? :P Tjene penger på å kose seg... Hmmm

Skrevet
Jeg fant en ting å pirke litt på, nemlig linjene i designet. Verken logo, meny, innhold eller footer var på linje, noe jeg synes er ganske viktig.

Glemte denne jeg!

Har prøvd å skjønne hva du mener, men jeg klarer ikke :P Kan du utdype litt? Konstruktiv kritikk som det er alltid fint å få, så jeg vil gjerne skjønne hva du mener :P

Skrevet

Som du ser kræsjer de litt. Det skulle helst bare vært en strek, og ikke fire. :P

eksempel.jpg

Jeg håper forresten også å kunne leve av denne fantastiske hobbyen etter hvert!

Skrevet

Det var bedre ja! Dette er en viktig regel i webdesign. Sidene blir så mye ryddigere om man tenker litt over det mens man lager siden. :P

Skrevet
Kanskje jeg kan bli webdesigner? :P Tjene penger på å kose seg... Hmmm

Ja, det synes jeg du skal :P Du er kjempe flink!

Får dere IE brukere en feilmelding om et eller annet script når dere åpner siden min?

Ikke jeg :P

Nå ser forresten alt veldig fint ut :P

Skrevet

Yay :P

Hadde problemer med den tingen som kommer opp når man klikker på et bilde, men skiftet til en tidligere versjon av innstikket og da virket alt ok i IE hos meg iallefall.

Høres sikkert litt gresk ut :P

• 2 months later...
Skrevet

Digger siden din! Liker veldig godt at når man f.eks er inne på "My", så får du opp en liten meny i venstre kolonne med stamsavle, resultater osv. DET er noe jeg savner på min side! Alt er liksom i et system på siden din!

Skrevet

Skal den hånden være på banneret? Rett til venstre for snuten på My ser det ut som en "move tool" hånd har sneket seg inn i bildet :)

Skrevet
Skal den hånden være på banneret? Rett til venstre for snuten på My ser det ut som en "move tool" hånd har sneket seg inn i bildet :wub:

*ler seg fillete* Tenk at jeg ikke har lagt merke til den før nå :whistle: Nå er den borte ihvertfall da *ler enda mer*

Skrevet

Noen som kan sjekke hvordan bakgrunnen min blir vist? Gjerne noen som har en gammel internet explorer.. :rolleyes2: Og noen med andre nettlesere.

Bruker to bakgrunnbilder hvor det ene er en gjennomsiktig png-skygge, men det vises fint i min internet explorer 8 - så lurer jeg bare på hvordan det ser ut for de som det ikke fungerer for.

Skrevet

*sukk* du er sinnsykt flink med design...! Uansett om du har et skikkelig pyntet banner eller et enkelt et, så der det knallfint ut! Hvis jeg skulle hatt en til å hjelpe meg en gang, hadde jeg prøvd å kaste en lasso rundt deg! :rolleyes2:

• 3 months later...
Skrevet
*sukk* du er sinnsykt flink med design...! Uansett om du har et skikkelig pyntet banner eller et enkelt et, så der det knallfint ut! Hvis jeg skulle hatt en til å hjelpe meg en gang, hadde jeg prøvd å kaste en lasso rundt deg! :)

Så ikke denne før nå jeg. Takk for skryten :)

... Nå har jeg fikset og trikset litt på siden, men jobber med nye farger og ny header. Må bare få tatt noen nye bilder snart som kan brukes.

Ser bloggen normal ut for folket? Tenker spesielt på de snakkeboblene med antall kommentarer i på høyre side der.

• 6 months later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...