Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvoran bor din hund?


borderen

Recommended Posts

Emma går fritt rundt i leiligheta, men vi bor i byen og hun er aldri ute alene.

Inne har hun sine yndlingsplasser.. Sånne plasser hvor man liksom leiter etter henne først.. Det blir da:

emmaliv002.jpg

Her sover man ofte når matmor sitter på hundesonen.no..

emmaliv004.jpg

Men er det en kald høstkveld og Emma kanskje har fått seg en tur i regnet, så sover hun som oftest her inne oppå klær som er slengt på gulvet. Varmekablene i gulvet på badet er Emmas gode venn.

emmaliv005.jpg

Også har vi en ganske stor veranda-sak som vi har Emma-sikret, så den får hun tusle ute på så mye hun vil egentlig. Hun er mye der om sommeren..

emmaliv007.jpg

Her er resten av haugen med hundesenger + et klatrestativ til katt som ble til hundehus. :P Når slike ting koster 200kr så MÅ man jo bare kjøpe det.. Emma har forøvrig lært seg å gå i "huset sitt" på kommando. Inni der har hun en teppebit hun fikk med seg fra valpekassen når hun var valp.

emmaliv008.jpg

Emma ser spørrende på meg om godis etter at jeg kommanderte henne inn i huset..

lofotentjau023.jpg

Men om natta så sover man her sammen med menneskene, i senga såklart.

tjoheii002.jpg

Og sofadyr det har man alltid vært...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar

Her er hundene en del av familien, og bor inne sammen med meg. Sommerstid står døra ut til verandaen åpen, og de har tilgang ut dit når jeg er hjemme. Men ellers er de bare ute sammen med meg. Kunne ikke tenke meg å bare vært sammen med de hver gang jeg skulle trent eller gått tur med de. For meg er hundeholdet det å ha de rundt meg også.

Hundegård i boligfelt kunne jeg ikke tenke meg uansett om hundene hadde likt å være ute alene eller ikke.

Inne har de tilgang til alle rom og alle møbler. De har et par bia bädder, en liten stoffseng og et hundebur (med åpen dør vel og merke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laffen bor inne i huset sammen oss, han har fri tilgang til hele huset når vi er hjemme. Ikke

alltid like populært når han går inn på rommet til jentene, siden han gjerne forsyner seg med barbie o.l :P Møbler er off limits, han har tepper og bur. Men legger seg helst rett på gulvet - varmt å være Schæfer :rolleyes:

Han har et svært bur i yttergangen, og disponerer hele gangen når han er hjemme alene, og om natta. Buret stenges når ungene har inn venner og det er mye herjing, ellers så går han gjerne å legger seg i buret når han vil ha fred.

Han får stå ute på en stor veranda så lenge han er avslappa, og ikke vokter.

I stallen er han mye løs, eller står i løpestreng og han er med ut å kjører hest hver dag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min er en innehund, og er inne hele tiden når vi ikke er ute å går tur og farter omkring etc. Hun står aldri ute alene, siden vi bor i byen. Har heller ikke noen stor hage. Hun har sin liggeplass på gulvet ved sofaen, og en kurv som hun sover i om natten som står nede i gangen under trappa. Er vi ute på trimtrening, bytur etc. pleier hun å være med i bilen.

Hun er så vant til å være sammen med oss, at hvis vi forlater henne utendørs når vi er på ferie hos foreldrene mine på landet, så vil hun bare inn igjen, og står ute å piper.

Prøver å tvinge henne til å stå ute alene en stund når jeg har sjangsen, fordi jeg mener hun bare har godt av det. Nå har hun sluttet å pipe så mye (så lenge det ikke er så kaldt da) , men står mest å ser på inngangsdøra og venter til vi kommer ut å henter henne :P Hun er litt sånn at der vi er, vil hun også være, om det er ute eller inne spiller ingen rolle.

Her er hun utendørs når vi er på landet.

sept13.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ute så mye som muligt. Får være inne vis det regner på sitt værste. Har både line og hundegård. I hundegården er det hundehus.

Like mye inne som ute. Inne om natten uansett.

Vi har en fin hundeseng kjøpt på NKK Hamar 2006. Men hun fåretrekker glvet som har varme kabler ^^,

Hun har hundehus som nevt i hundegården som hun er i vist det drypper litt.

PS: Har ikke bilder. Er ikke på dataen med bilder nå. Denne dataen er ikke min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine hunder bor inne sammen med oss. Vi bor i kjedehus (frittstående rekkehus kan man kalle det) med en relativt stor hage de går løse i når vi er ute. De har en hundegård på 32 kvm, men den brukes kun 1-2 timer hver dag da ungene i huset kommer hjem. Slik unngår jeg at ungene har ansvaret for 4 løse hunder alene.

Ellers "bor" de der det passer dem hjemme: i senga mi, sofaen, to "hundestoler" på stua, sine senger osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal jeg si. Rex får hele huset om han vil, men holder seg for det meste oppi i 2. etasjen eller på rommet til foreldrene mine. Om natta sover han på rommet dems, under eller i dems seng, eller i hans egen. Men nå dette halvåret har han fått hvert ute hele dagen da det er noen hjemme, og han trives veldig med å være ute løs i hagen. Og har tilogmed lagd egen "hule" (gravd litt under tujaene :P ).

Bocca er nok mest en sofahund, og foretrekker å ligge i sofaen eller i senga med meg (eller med foreldrene mine). Er det fint vær, så er jeg ute en del med henne og Rex i hagen, men er det kaldt eller regn vil ho heller være inne. Ho får være i hele 2. etasjen om det er noen der, men for det meste er ho nede på rommet mitt. Om natta sover ho i buret sitt og døren er lukket.

Om dagen eller når det ikke er noen hjemme, er Rex i bur (stort nok at 3 rex'er kunne liggi inni), og Bocca sitter sidenav i bur, som henger sammen med valpegrind (som jeg har gjort om litt, så det er nettingtak der også, ellers klatrer ho bare over).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er hundene en del av familien, og bor inne sammen med meg. Sommerstid står døra ut til verandaen åpen, og de har tilgang ut dit når jeg er hjemme. Men ellers er de bare ute sammen med meg. Kunne ikke tenke meg å bare vært sammen med de hver gang jeg skulle trent eller gått tur med de. For meg er hundeholdet det å ha de rundt meg også.

Hundegård i boligfelt kunne jeg ikke tenke meg uansett om hundene hadde likt å være ute alene eller ikke.

Inne har de tilgang til alle rom og alle møbler.

Signerer. Kunne ikke vært mer enig :P

Her er også hunden et helt fullværdig medlem av familien. Når jeg er hjemme får han låv å gå ut på terassen som han vil, men han står aldri ute om det ikke er folk hjemme eller om det regner eller er kalt (Han kan ikke fordra regn&kulde :rolleyes: ). Han sovner i sengen min, og utover natten går han ofte å legger seg i god-stolen sin som står inntil min seng :rolleyes: Han kan gå hvor han vil i huset og ligge hvor han vil. Men han holder seg for det meste i stuen i korgen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine hunder bor på internatet sammen med meg. Jeg har ennå ikke fått hentet hundesengene (flyttet for noen uker siden), men de har masse tepper og velger enten å sove på teppene eller i sengen min. Det pleier å falle på sengen. Ellers er de ofte ute og leker, trener, hilser på kuene og går turer. De er rundt meg hele tiden, og når jeg må være en stund borte pleier jeg å ha de i hundegården

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor for tiden i leilighet, så han er bare ute sammen med meg. Vi har riktignok en del verandaer han kan tusle på så mye han vil.

Inne har han tilgang til hele leiligheten, både når det er folk hjemme og når han er alene. Han har en egen stol og får en sjelden gang ligge i min seng, ellers er møbler "forbudt". Han er riktignok ikke noen sengehund, og hopper fort ned igjen. Stolen sin derimot er han veldig glad i, siden han har skjønt at den er 100 % hans. Han har i tillegg to store hundesenger, og liker å ligge på de få teppene vi har.

Det varierer veldig hvor han sover. Oftest i sengene sine, mens hvis det er varmt inne foretrekker han gulvet. Når jeg er hjemme sover han der jeg er, når han er alene sover han enten i hundeseng eller foran utgangsdøren (må være klar når folk kommer, må vite...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i en to roms lelighet, og det gjør Nadia også :P Har en fin hundeseng i stua, men hun velger som regel sofaen, spesiellt om hun kan finne et fang å okkupere. Ellers er det flott å slå seg til ro på pelspleddet eller å re opp sofaputene slik at hun blir liggende som en liten prinsesse på erten. Om natten sover hun i sengen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hundene mine bor inne. men de er ute i hundegårdene sine på dagen, eller så er de med meg på jobb. en av dem står bundet hjemme stort sett, mens de to yngste i h.gården. alle er vandt til å stå på kjetting, pga at det er viktig å lære dem å være bundet :) inne ligger de stort sett hvor de vil. kelpien står ofte på bordet, hehe. det er ikke lov ;) de er i bur også av og til. men har ingen faste regler for dette :o;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aysha: Har en fin plass under trappen hos mamma der ligger hun mens jeg er på skolen om natten ligger hun i senga:P Hos pappa ligger hun på en svær rosa hundeseng som hun egentlig ikke liker...så hun tar heller Oscars fine macho brune seng og sover der :)

Oscar: Lille søte femi Oscar liker seg i den fine rosa senga til Aysha:)

Zarina: Har eget rom med sofa, seng, bur, og madrass. På rommet er det også en diger kasse med leker der hun kan ta hva hun vil og maten står alltid framme i en svinedyr keramikk skål farmor mente hun bare måtte ha! Bare bitte litt bortskjemt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bridie er alltid sammen med meg... Er jeg inne, er hu inne, er jeg ute, er hu ute, er jeg ute å kjører bil, er hu med meg.

Inne sover hu hvor hu vil, og hu får gå hvor hu vil. Eneste er at vi prøver å trene litt ro trening innendørs, og da får hu bånd på seg i nærheten av meg for å slappe av.

Om natta sover hu i bur, rett og slett fordi dette er noe hu var vandt med fra før, og hu ligger IKKE rolig på gulvet ellers! hu sitter OPPÅ oss i senga.. :o

Ellers har hu under malingsperioden hjemme vært litt ute alene, og har taklet dette flott. tror hu er vandt med å være mye mer ute alene fra før.

Ellers bor hu sammen med meg, rett og slett. Skal se om jeg får tatt noen bilder senere. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er med på det meste både inne og ute.

Er den mye ute? Løs i inngjerdet hage? Løpestreng? Hundegård?

Vi har hage men de er nesten aldri ute alene i den hagen. de kan kanskje stå bindt av og til når jeg ikke er det, så jeg vil si at de er kun ute når jeg er ute. men de er en del ute for det syns jeg da.

Er den nesten bare inne? Kun ute på tur/trening?

Vil si de er mye ute, de er med på lange turer hverdag der de får løpe løs osv. og flere tisseturer osv. også er det jo organiserte treninger ca. to ganger i uken. De sitter ute om jeg sitter ute på dagen eller kvelden. eller flyr løs i hagen. De pleier å være med meg uansett, om jeg skal klippe gresset står de ute, om jeg skal ut med søppelen så står døren oppe så de kan bli med osv.

Vi pleier å være en del hos bestemor, der er det veranda så de kan gå ut der om de vil.

Har den hundekurv/hundeseng? Har den bur/hule? Sover den på gulvet eller kanskje i sofaen?

De har flere senger, tre stk + tre bur. De sover både i sengen, sofaen, sengen sin, buret, gulvet osv. de sover egentlig hvor de vil.

på natta sover Loppa i bur, Nana sover i bur og av og til oppi senga med meg og simba velger alltid sengen med meg :)

Bor den ute i hundehus? Har hunden et eget rom i huset/låven/utehuset?

Nei, de bor inne.

Legger ved en del sove bilder, jeg..

DSC05450.jpg

DSC05456.jpg

DSC07304.jpg

DSC05407-1.jpg

DSC07453nanaogggloppa-1.jpg

DSC_0005_naaana-1.jpg

DSC_0002-1-1.jpg

DSC_0044-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan bor hunden(e) din(e)?

Odin er inne hos oss når han vil og er ute så mye han vil. Her er han like mye familemedlem som oss mennesker.

Han er masse ute i hagen, har en inngjerdet hage på ovwer 2,5 mål som han koser seg på!! han er skikkelig glad i å være ute, bortsett fra når det regner, det hater han, da er det bare så vidt han vil ut å tisse for så å inn igjen!

Han er alltid med oss ut, når vi skal ut, om det er ned i søpla eller om det er i postkassen, han er veldig avhenig av oss, men trives også å være mye alene ute.

Har ikke fått ordent hundehus ute enda, men har lyst til å ordne ett til han!

220720071045bd3.jpg

når han er inne så ligger han på guvlet, han er rett så slett for stor for å ligge i en egen stol eller i sofaen, dessuten liker han best å ligge på guvet!! Det pleier nok å bli litt varm for han inne på stua, for han går ofte å legger seg på kjøkkenet etter en stund å ha ligget under stuebordet.

På natten og når han er alene hjemme så har han hele gangen for seg selv, her har han også en stor hundeseng, men han pleier alikevel å ligge på gulvet har jeg sett, så han foretrekker nok å ligge på gulvet.

juni07114mt1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene mine har tilgang til alt unntagen gangen og badet. Blaze har hatt en tendens til å "passe" ytterdøren litt og siden jeg deler inngang med noen andre så fikk jeg løst det problemet ved å sette opp en grind ut i gangen. Samtidig slipper jeg å tenke på den lille sko spiseren Talli :rolleyes:

Når jeg er på jobb har Talli ett avgrenset område ettersom jeg ikke helt stoler på en 5mnd gammel valp sine gode ideer.. Blaze har tilgang til stuen og kjøkkenet.

Natten sover dem begge på soverommet med meg. Ellers har dem en stor plastseng med masse tepper på soverommet, men ligger helst i sengen min... <_< I stuen har dem en stor biabed og fri tilgang til sofa og stoler. Blaze ligger mest under pc-pulten eller i sofaen. Talli ved bena mine, biabed (som hun er oppfostret i) eller presser seg oppi stresslessen med meg.

Ettersom jeg bor i leilighet så er dem bare ute på altanen uten meg. Så lenge døren står åpen så rusler dem ut og inn og tar seg gjerne en dupp eller noen soltimer ute. Med en gang jeg lukker døren så vil dem inn og har aldri mast om å gå ut der egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Er den mye ute? Løs i inngjerdet hage? Løpestreng? Hundegård?

Ja, han er jo utehund, så vil si at han tilbringer mye tid i hagen, gardsrommet. Han er løs i hagen. Så får han jo komme inn da ;)

Bor den ute i hundehus? Har hunden et eget rom i huset/låven/utehuset?

Hmm.. Litt forskjellige. Han bor opprinelig i et hundehus, men han får lov til å sove på rommet mitt.. Og av og til i garasjen.

Har den hundekurv/hundeseng? Har den bur/hule? Sover den på gulvet eller kanskje i sofaen?

Han sover der det passer han. Kan finne på å sove bak/under stolen mens han ligger på ryggen intill vegen :) . Så får han komme i sofaen om kveldene. Han er fornøyd med å sove på gulvet også. Akkuratt nå ligger han under bordet i stua.. Så har han jo hundehuset ute da ;)

i196145866_28958_2.jpg

Han er en utehund som tilbringer mye tid inne etter min smak ;) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok noen innehunder begge to.. De har tilgang til hele leiligheten og sofaen og sengen osv.

De er kun ute sammen med meg, men har inngjerdet en liten del av hagen, så jeg kan ha døren oppe så de kan tusle ut å inn som de vil. (ikke nå når det er så kaldt ute da.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ozzy er jo så liten enda, så han er sammen med meg hele tiden.

Han ligger på soverommet om natte, noen ganger ved siden av senga og noen ganger under senga.

Vasker jeg kopper så sovner han gjerne mellom fotene mine, og lager jeg mat så er han under bordet. Ellers ligger han gjerne under sofaen, enn så lenge (men snart blir han nok for stor). Er som regel ikke langt unna.

Han er også med i bilen når vi er ute å kjører, men buret liker han ikke. Sover gjerne nede i gulvet på passasjersiden.

Er sikkert mye som forandrer seg når han blir større, men kommer nok til å få være på de fleste plassene han vil i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Micro (dvergdachs) er innehund... Når vi er hjemme får han gå hvor han vil i huset... Han følger min mor overalt, og er hennes lille skygge :lol: Han har akkurat begynt å ligge i bur om natten, og når vi er på skole/jobb... Han har en tendens til å markere inne, og det eneste som funker mot tissingen er å ham i bur... I buret har han sengen sin med et fleeceteppe og halvparten med aviser (i tilfellet han skulle bli dårlig i magen)... Ellers ligger han i sofaen, i vinduskarmen eller der det finnes et godt å varmt teppe han kan krype inn i.

Koda (norsk buhund) er både inne og utehund... Når vi er på skolen/jobb er han som oftest i garen sin. Her har han et hundehus med gode og varme ulltepper, men han ligger helst på taket slik at han har oversikten over alt som skjer :D Inne har han sin egen hundeseng, men han får også lov å ligge i sofaen/stolene.. Om natta ligger han enten i garen, i gangen, i senga med meg eller i stua sammen med Micro ^_^ Det kommer helt an på om han røyter og hvordan været er...

Både Micro og Koda får tisseturer flerne ganger til dagen og en lang tur. Jeg går veldig sjelden bare båndtur med dem.. Koda får i tillegg sykkelturer ca 3 ganger i uka og lydighetstrening (på lp banen sammen med andre) minst 1 gang i uka...

kodaogmicroaz4.jpg

Koda og meg på hytta...

hpim1665ai9.jpg

Micro sin seng er alltid god

hpim2768en0.jpg

Koda på hytta..

kodasoveqp4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav

Definitivt utehund i hundegård med eget hus. Men siden jeg er ei blauthjerta pyse kommer den inn dersom det regner, når jeg synes det er for kaldt og på natterstid. Katta derimot er en typisk skogs- og utekatt som kommer og går som den selv vil :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...