Gå til innhold
Hundesonen.no

Labradoren Tinka

Ingvild

Recommended Posts

• Svar 248
  • Created
  • Siste svar

Fine Tinka! Tulla syns det er på tide å treffes snart.. ble så lite herjing under Hoinndagan, og Tulla skjønner ikke hvorfor en lp-konkurranse skulle være viktigere enn leking med henne??? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine Tinka! Tulla syns det er på tide å treffes snart.. ble så lite herjing under Hoinndagan, og Tulla skjønner ikke hvorfor en lp-konkurranse skulle være viktigere enn leking med henne??? :whistle:

Tinka sier seg enig, hun syns det er alt for lenge siden de har herjet nå.

Du får komme på treff en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Tinka på toppen av bakken som huser verdens eneste sykkelheis (late trøndere? haha):

IMG_7246.jpg

Og! Jeg har lenge klaget på at Tinka overhodet ikke får til å sitte bamse, men nå får hun det faktisk til. Bare legge på kommando som fungerer nå, så...

IMG_7272.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...

For tiden går det veldig mye i lydighet her i huset. Vi tar det veldig rolig og pent, jeg har kommet fram til at Tinka ikke er noen god konkurransehund, men hun skal få et såpass godt grunnlag at opprykk til klasse to forhåpentligvis ikke blir noe problem etterhvert. Større ambisjoner har jeg ikke, men man skal jo sette opp mål etter både hund og eier, sant?

Som sagt trener vi en del lydighet for tiden, noe vi har hatt mulighet til å gjøre det siste halvåret i langt større grad enn tidligere. Etter kastreringa i desember har Tinka blitt en helt annen hund, og vi kan endelig ha treninger hvor vi bare koser oss. Hun slipper å ha hormonforstyrrelser og jeg slipper en hund som bare rir på meg.

Etter kastreringa har hun også - faktisk! - gått litt ned i vekt og ligger nå på ca 25,5-26 kilo. En ypperlig vekt for en labrador på hennes størrelse, og vi får også mange kommentarer på hvor fin og slank hun er i forhold til labbiser man møter rundt omkring ellers.

Her er litt bilder fra dagens tur:

IMGP1927.jpg

IMGP1930.jpg

IMGP1939.jpg

IMGP1941.jpg

IMGP1943.jpg

IMGP1944.jpg

IMGP1946.jpg

IMGP1966.jpg

IMGP1969.jpg

Og selvsagt har hun jo fremdeles en av sine sjarmørfaktorer - det gigantiske overbittet...

IMGP1979.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Beist, nei? Aldri, hun er bare litt for glad i mat og sikler litt for mye, men beist er hun ikke.

Tinka er ikke no beist nei, enig i den! :D

Bare en litt irritert Christine som slenger med leppa når hu får vondt :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Noen nye høstbilder! Først fra tur sist lørdag:

IMGP2194.jpg

IMGP2204.jpg

En tur hvor det forresten blåste en del...

IMGP2239.jpg

IMGP2241.jpg

Og så noen bilder tatt i den fine høstsola. :icon_redface:

IMGP2091.jpg

IMGP2097.jpg

IMGP2102.jpg

IMGP2119.jpg

IMGP2123.jpg

Og til slutt et par bilder av Tinka som syns det er veldig kult å hoppe opp på ting. Hun gjør det hele tida, søtingen...

IMG_8184.jpg

IMG_8177.jpg

IMG_8181.jpg

IMG_8210.jpg

Vi har forresten begynt å gå en del bruksspor, og hva annet kan jeg si enn at bikkja er et naturtalent? To uker etter at hun gikk sitt første spor gikk hun et en time gammelt spor på ca 250 meter med 5 vinkler og 5 pinner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...