Gå til innhold
Hundesonen.no

Labradoren Tinka

Ingvild

Recommended Posts

• Svar 248
  • Created
  • Siste svar
  • 1 month later...
Skrevet

Nå har jeg vært sjuk en ukes tid, også har jeg vært bortreist nå i vinterferien, så Tinka og jeg har ikke vært ute på tur på nesten to uker. Da sier det seg selv at vi ikke er helt på samme lag. Egentlig hadde jeg tenkt til å trene på fot og enkeltdekk i dag, men da jeg kom ut merket jeg fort at det vi heller burde trene på var innkallling og kontakt og anti-riing. Så får vi heller komme igang med litt mer "ordentlig" trening når vi har litt mer felles interesse om det, om et par-tre dager eller så. Uansett blir det jo snart løpetid på henne, det kan bli interessant... I alle fall, jeg tok en del bilder, og her er noen av dem:

IMG_3775.jpg

IMG_3776.jpg

IMG_3777.jpg

IMG_3778.jpg

IMG_3782.jpg

IMG_3783.jpg

IMG_3787.jpg

IMG_3789.jpg

IMG_3790.jpg

IMG_3792.jpg

Skrevet

Nyyydelig hund og kjempeflotte bilder :mellow:

Vi hadde labrador når jeg var mindre, utrolig kjekke og smarte hunder!! *digge*

• 2 weeks later...
Skrevet

Hei Ingvill! Hvordan går det? Det er jo kjempelenge siden sist vi pratet nå. Vi hadde det jo så hyggelig på leiren. Jeg er dessverre sjelden innpå her, men skal prøve å skjerpe meg på det, er jo mye interessant her. Har du msn så vi kunne holdt kontakten? Hvis du vil så kan du titte på hjemmesiden www.colin-lillegutt.net.tf

Den er oppdatert om litt nytt om Isaac og sånn.

Masse hilsner fra Kjersti, Colin og Isaac :)

• 2 weeks later...
Skrevet

I helga var vi på bedriftshytta til faren min, på Oppdal. Tinka måtte bo i bur hele tiden, men til gjengjeld hadde hun det riktig så fint når hun var utendørs. På lørdagen var hun med faren min og søstra mi på skitur, og senere på ettermiddagen gikk Tinka og jeg ut. Hadde egentlig tenkt til å trene litt, men fant ikke noe sted å trene på, ikke en eneste bitteliten parkeringsplass - kun snø og vei. Så da bare gikk vi og trente litt

innkalling og sladretrening i stedet. Greit nok egentlig, Tinka var nokså daff og treg - det hadde jeg også vært om jeg hadde løpt en og en halv mil på snø et par timer tidligere.

Hadde det ikke vært for løpetida kunne hun jo gått helt løs, men langline er bedre enn å gå i bånd, syns både Tinka og jeg.

Kjedelig å vente:

IMG_4094.jpg

Dekk og sitt som hun tilbød i håp om å få godbiten jeg kasta (meningen var jo egentlig at hun skulle løpe mot godbiten, så skulle jeg bremse henne med langlina, så hun ble stående pent og pyntelig så jeg kunne ha tatt bilde av henne):

IMG_4101.jpg

IMG_4118.jpg

IMG_4115.jpg

IMG_4114.jpg

IMG_4122.jpg

Tinka står og ser på en mann som hogger ved:

IMG_4108.jpg

IMG_4107.jpg

Søndag var Tinka og jeg ute ca en og en halv time. Gikk tur, trente sladretrening og lydighet langs veien. Møtte på mamma som også var ute på tur, og hun og Tinka trente litt på å passere meg, selv om jeg stod og ulte som en annen ulv:

IMG_4156.jpg

IMG_4155.jpg

Kommer mer, skal bare dele opp--

Skrevet

Hunden min er mange ting, men direkte elegant kan hun ikke kalles:

IMG_4151.jpg

Pen Tinka:

IMG_4153.jpg

Ut på tur:

IMG_4160.jpg

IMG_4161.jpg

IMG_4167.jpg

IMG_4166.jpg

Tinka ulik seg selv - få feminine trekk å se på disse to bildene (hodet ser forresten enormt ut i forhold til kroppen):

IMG_4165.jpg

IMG_4164.jpg

Dele opp --

Skrevet

IMG_4204.jpg

IMG_4208.jpg

Pen Tinka i deilig vårvær:

IMG_4227.jpg

IMG_4223.jpg

Hvorfor gå inn til buret når man heller kan ligge ute og slappe av?

IMG_4231.jpg

IMG_4229.jpg

Til slutt gjenstod det bare vasking, og da satte vi hunden ute i bilen:

IMG_4233.jpg

Skrevet

La det ut på hundesnakk også, men allikevel:

I helga var vi på bedriftshytta til faren min, på Oppdal. Tinka måtte bo i bur hele tiden, men til gjengjeld hadde hun det riktig så fint når hun var utendørs. På lørdagen var hun med faren min og søstra mi på skitur, og senere på ettermiddagen gikk Tinka og jeg ut. Hadde egentlig tenkt til å trene litt, men fant ikke noe sted å trene på, ikke en eneste bitteliten parkeringsplass - kun snø og vei. Så da bare gikk vi og trente litt

innkalling og sladretrening i stedet. Greit nok egentlig, Tinka var nokså daff og treg - det hadde jeg også vært om jeg hadde løpt en og en halv mil på snø et par timer tidligere.

Hadde det ikke vært for løpetida kunne hun jo gått helt løs, men langline er bedre enn å gå i bånd, syns både Tinka og jeg.

Kjedelig å vente:

IMG_4094.jpg

Dekk og sitt som hun tilbød i håp om å få godbiten jeg kasta (meningen var jo egentlig at hun skulle løpe mot godbiten, så skulle jeg bremse henne med langlina, så hun ble stående pent og pyntelig så jeg kunne ha tatt bilde av henne):

IMG_4101.jpg

IMG_4118.jpg

IMG_4115.jpg

IMG_4114.jpg

IMG_4122.jpg

Tinka står og ser på en mann som hogger ved:

IMG_4108.jpg

IMG_4107.jpg

Søndag var Tinka og jeg ute ca en og en halv time. Gikk tur, trente sladretrening og lydighet langs veien. Møtte på mamma som også var ute på tur, og hun og Tinka trente litt på å passere meg, selv om jeg stod og ulte som en annen ulv:

IMG_4156.jpg

IMG_4155.jpg

Skrevet

Hunden min er mange ting, men direkte elegant kan hun ikke kalles:

IMG_4151.jpg

Pen Tinka:

IMG_4153.jpg

Ut på tur:

IMG_4160.jpg

IMG_4161.jpg

IMG_4167.jpg

IMG_4166.jpg

Tinka ulik seg selv - få feminine trekk å se på disse to bildene (hodet ser forresten enormt ut i forhold til kroppen):

IMG_4165.jpg

IMG_4164.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...