Gå til innhold
Hundesonen.no

Chow Chow'en Diego

Taz

Recommended Posts

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar
  • 1 year later...
Skrevet

Takk. :D

Han var den fineste Chow'en, veldig rent og pent ansikt, slank og fin kropp og ikke for mye pels.

Og hadde ett fantastisk gemytt.

Dessverre var han ikke en frisk Chow, og lille gutten er ikke lenger blandt oss..

Skrevet
Takk. :D

Han var den fineste Chow'en, veldig rent og pent ansikt, slank og fin kropp og ikke for mye pels.

Og hadde ett fantastisk gemytt.

Dessverre var han ikke en frisk Chow, og lille gutten er ikke lenger blandt oss..

Han var også den mest lærevillige Chow Chow'en jeg har vært borti. Veldig trist å høre at du ikke har ham lenger. Vet at du hadde helseproblemer på ham. Håper du allikevel fikk mange gode timer og dager sammen med ham. RIP Diego :D:D

Skrevet

Off, såg det nå, så leit :D

Du aner ikke hvor mange ganger jeg har sett på bildene dine og tvingt folk til se den fine hunden.

Er helt frelst av de bildene dine, er så leit at du mistet han :D

Du har vært heldig som har hatt en så glad og nydelig hund da:)

Bildene hvor han leker, er fantastisk fine!

R.I.P Diego :D

Skrevet
Han var også den mest lærevillige Chow Chow'en jeg har vært borti. Veldig trist å høre at du ikke har ham lenger. Vet at du hadde helseproblemer på ham. Håper du allikevel fikk mange gode timer og dager sammen med ham. RIP Diego :D:D

Han var det. ;)

Veldig lærevillig, måtte bare ha rett motivasjon. :D

Takk.

Off, såg det nå, så leit :D

Du aner ikke hvor mange ganger jeg har sett på bildene dine og tvingt folk til se den fine hunden.

Er helt frelst av de bildene dine, er så leit at du mistet han :D

Du har vært heldig som har hatt en så glad og nydelig hund da:)

Bildene hvor han leker, er fantastisk fine!

R.I.P Diego ;)

Tusen takk.

Savner han veldig. *sukk*

Jeg var veldig heldig med han, alltid glad og alltid med på alt.

Skrevet
Han var det. :D

Veldig lærevillig, måtte bare ha rett motivasjon. :D

Takk.

Kikket nettopp på bildene jeg tok fra lydighetskurset :D . Tror ikke jeg vil oppleve en hund som er så gira på en vannflaske som vakre Diego var :D . Glemme ham gjør vi vel aldri, men trøsten får være at han slipper å ha det vondt nå. Tenker på deg........

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er mange som har hund og katt sammen, men det kommer helt an på individene, rasene og tilvenningen. Det høres ut som du har kommet litt skjevt ut allerede, og som sagt tror jeg det kan bli krevende. Når du ikke har kompetansen selv til jeg anbefale å få hjelp (direkte, annet enn tilfeldige på nett) fra noen som kan komme og hjelpe deg der du er.
    • Er det noen som faktisk har fått til å få katter og hunder sammen?  Er bare redd det blir ett vanskelig prosjekt. Og hvor lenge bør man holde på å prøve å få det til?
    • Jeg ser at det står haket av som jakthunder på NKK rasevelger.    Er det da retriever og spaniel som har minst mulig jaktinstinkt da?   Skal prøve å få hundene til å slappe av når de ser pusene.
    • De er også varslere så jeg bjeffer dessverre lett.
    • Jaktinstinkt er litt ulikt hos ulike raser. Gjeterhunder, og jakthunder som er avlet for å "drive" vilt og jage på egenhånd har høyest jaktinstinkt og har lettere for å jage dyr. Jakthunder som er avlet for å samarbeide tettere med fører, som for eksempel retrieverene og spanieler som er avlet for å apportere vilt, har jaktinstinkt, men er også ofte lettere å kontrollere rundt dyr. Selskapshunder, vokterhunder og ulike andre raser har jevnt over mindre jaktinstinkt. Men opprinnelig har alle hunder noe jaktinstinkt, og det vil variere med individ også. Jeg tenker at du kan ha fordel av å kontakte en hundetrener som kan komme å se hundene og hjelpe deg med et opplegg for tilvenning så hundene kan lære seg å slappe av rundt kattene. Å bare la de stå og bjeffe og bråke vil gjøre det verre. Du må jobbe aktivt med at hundene skal slappe av når de ser kattene. Ideelt sett på god avstand først, og nærmere når de takler det bedre. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...