Gå til innhold
Hundesonen.no

Ditt Hundeliv


vipsen

Recommended Posts

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Jepp. Border Collien Snorre, på 3 år.

Din beste opplevelse med hund er...?

Min største prioritering med denne hunden, var at han skulle bli en snill og omgjengelig hund med andre hunder. Min første veldig gode opplevelse som jeg husker veldig godt, var da han som unghund oppførte seg helt eksemplarisk mot en valp som var hysterisk redd for andre hunder... Han brukte alt sitt dempende språk og viste klokskapen til voksne hunder, og fikk etterhvert denne stakkars valpen som var blitt grisebanket tidligere til å bli veldig fortrolig med seg.. Etter denne opplevelsen har det vært mange lignende opplevelser, men denne satte likevel spor...

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Jeg ville selvfølgelig aldri vært foruten hunden jeg i dag har, men drømmehunden...? Hadde han vært litt mer BC når det gjelder treningsiver, lekelyst og arbeidslyst så hadde han nok ikke vært så langt unna, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Ja! To Tibetanske spanieler. Tassen på 6 år og Abby på ett halvt år!

Din beste opplevelse med hund er?

Rett å slett det å bli kjent med dem. lære dem å kjenne, skape tillit mellom oss, ha det moro sammen og bli gode venner! :P

Drømmehunden din er...? (Eller har du den kanskje akkurat nå?)

Jeg elsker tibben pågrunn av dens store sjarm og oppfinsomhet. Men om jeg skal si en annen rase så er vel drømmehunden Alaskan Malamute:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei dogo canario tispe på 15 mnd. hun heter Presagaute`s Grumman, eller Leela til daglig.

beste opplevelse må være når det går kjempebra på treninga. det er så morro ;D eller å se henne rase rundt i skogen og kose seg glugg ihjel.

drømmehunden må være en dogo canario som er lav og kraftig/muskuløs (uten å være for tung) som går fint sammen med andre hunder, fri for HD, sikker på seg selv og lett å jobbe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

2 SnowBoxere, Sara & Klein 3 år - søsken.

Din beste opplevelse med hund...?

Når vi er i skogen å går tur, når tanker og bekymringer er lagt igjen hjemme og det er bare meg og hundene i naturen. Å se hvordan de koser seg når de løper fritt med halen rett opp, å se gleden og energien de utstråler som også smitter over på meg.

Drømmehunden din er....?

De 2 jeg har akkuratt nå, kunne ikke bedt om mere sosiale og snille firbente venner <3

2356517050101539474S500x500Q85.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

En stor golden retriver hanne på snart 2 år, exon`s Holger, men Odin til vanlig.

Din beste opplevelse med hund er...?

Å se hvor glad odin er å være sammen med andre hunder og bade, se hvor han bare strutter av glede!

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Min drømmehund er odin! Han er snill, glad, ikke helt lydig, men han er der for meg og det er fryktelig viktig for meg! min godgutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en schäferhann på 8,5 år.

Mine beste øyeblikk er når jeg føler at alt går på skinner. Når hunden gjør akkurat som jeg vil uten at jeg behøver å si et ord og jeg føler nærmest at han leser tankene mine. Mine stolteste øyeblikk er de mange gangene jeg har hørt: 'Jeg liker egentlig ikke schäfere, men..."

Hadde hunden min vært mer tolerant overfor andre hannhunder så hadde han rett og slett vært PERFEKT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Ja, tollertipsen Josie på 13 mnd :P

Din beste opplevelse med hund er...?

Da jeg presterte å miste først potesokken til hunden jeg passer, Josie fant den, og deretter klarte jeg å miste nøklene mine i 15 cm høyt gress :rolleyes: Og jammen fant ikke lille Josie nøklene mine også :P

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Jeg har forsåvidt drømmehunden nå, rent mentalt i hvertfall. Allergien hennes kunne jeg klart meg uten, men da hadde hun jo vært fullstendig perfekt (og det ville jo vært for dumt :rolleyes: ).

Ellers drømmer jeg om en aussie (fra bruks/showlinjer) en gang i fremtiden, og også en groenendael :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Jeg har en hund, Chicka som er blandingstispe (50% flat. 25% sib husky og 25% bc) på 5år.

Din beste opplevelse med hund er...?

Den dagen jeg jeg så Chicka på FOD-Gården da jeg gikk på prøvetur med hun og fant ut at dette skulle bli MIN hund, da bruset det godt inni meg.

Ellers så setter jeg stor pris på de dagligdagse tingene med Chicka, som å sitte i gresset i parken og kose, våkne opp om morgenen og kikke inn i to blå øyne som venter på at noe skal skje, eller som bare vil ha litt kos.

Hadde også en opplevelse i sommmer hvor Chicka begynte å rygge av seg selv på tur etter ganske lang rehab periode pga skade, da kom tårene og de følelesene inni meg da var stolt fordi jeg har klart å bygge hun opp selv + at jenta mi begynner å vise tegn på å bli frisk igjen.

Nå kommer hun seg mer og mer for hver dag og jeg er så utrolig glad!

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Min drømmehund er Chicka, har hatt mye hunder rundt meg i oppveksten, men aldri fått så god kontakt med en hund før som jeg har med min lille Trultemor :P:P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Har ei blandingstispe på 1 år. Hun heter Emma, og er blanding mellom Papillon og Yorkshire Terrier.

Din beste opplevelse med hund er...?

Alle! :P Nei uff, det blir vanskelig å velge bare èn da.. Men da må jeg vel si når jeg fikk Emma. :P Jeg så for meg det værste når vi dro for å treffe oppdretter, tenkte all slags rare tanker og var sikker på at ingen ville selge meg hund.. Men oppdretter var kjempe positiv og hun sa til sist at noe som virkelig gjorde henne sikker på å selge til oss var at det lyste av oss at vi var oppriktig interessert i hund og ville takle å leve med en valp liksom. Det første jeg gjorde var jo å ramle sammen av kjærlighet for de 3 små nøstene som kom løpende mot meg når vi kom inn i stua... :P

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Det går ikke ann å IKKE si at Emma ikke er drømmehunden. Hun har blitt mye bedre enn jeg noen gang kunne se for meg at hun skulle bli. Jeg er så utrolig fornøyd med henne, og klarer ikke å angre et lite sekund engang på at det ble henne. :P Hun er snill og grei, går supert sammen med alt av hunder, har aldri laget bråk, bjeffer lite, passer perfekt i senga og kan taes med overalt så å si. Hun liker å trene, syns det er veldig morsomt, men er ikke noe hund jeg blir å prøve meg i konkurranse i.. Med mindre jeg plutselig blir agilityfreak, for det tror jeg virkelig hadde vært noe for Emma. Må komme oss med på et kurs engang.

Ellers har jeg drømt om en aussie lenge nå, og håper å få drømmen oppfyllt før eller siden.. Det er visst en god del hindre på veien, men nå er alt lagt til rette, alt som mangler er å finne riktig oppdretter og kull.. Den jobben har jeg jobba med lenge, og det er visst absolutt ikke enkelt.. Noen oppdrettere vil ha supervalpekjøpere, noen bryr seg ikke så mye.. Jeg må ha en oppdretter som bryr seg men som samtidig ikke har verdens høyeste krav til valpekjøperne sine. Jeg kan ikke garantere at jeg blir å få smykket stamtavlenavnet med så mange titler.. Alt jeg kan love er at jeg blir å prøve meg på NOE, men jeg KAN ikke prøve meg på alt... :P *mumle* - og på toppen av det igjen, så må man jo finne linjer som man liker og har sett og hørt litt om, og som man tror vil passe å ha i hus. Der er ærlige oppdrettere gull verdt...

Jeg syns rasehund-handel er vanskelig jeg! Var ikke så vanskelig å kjøpe Emma. :P

Ah, godt med en tråd for jeg kan bable fritt om mitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Zoogatas Vesla Golden Retriever tispe, tre år nå den 22. Novermber og stefaren min sin, Boss, 4mnd nå tror jeg, St. Bernard.

Din beste opplevelse med hund er...?

Det er masse. Alle turene og gleden, all kjærligheten. Vite det er noen som alltid er glad og aldri svikter, og har tillit og respekt.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Der er det ikke tvil, Vesla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå?(rase,kjønn,navn,alder?)

Ike er en whippet hannhund som ble 3år i sommer.

Din beste opplevelse med hund er..?

Mange! Men når vi har hatt en super kveld på trening,og jeg føler at både jeg og hunden har vært på nett og gjort en bra jobb,da føler jeg meg ganske så lykkelig ja.

Drømmehunden din er..? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Min drømmehund er en som er førerorientert, har bra arbeidslyst, god utholdenhet, masse "humor", masse lekelyst ,og sist men ikke minst som liker å ligge å sløve på sofaen innimellom :P

Ike er en kjernekar han,og jeg digger`n virkelig, men han mangler noen egenskaper som jeg har fått ønsker om i senere tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

har to, en wheaten terrier gutt på 3 år, og ei manchester terrier tispe på 5 månder snart

Din beste opplevelse med hund...?

da sean klarte sølvmerke i Agility. Og at han er klar for lydighets konkuranser, han er blid så flink.

å sefølgeli når Sean fant ut at Diva ikke var så ile, og at hun fikk sove i kurven hanes

Drømmehunden din er....?

er kjempe fornøyd med de to jeg har, bare forguder terrier. men må si jeg er blid kjempe sjarmert av skotsk hjortehund. kanskje det blir det etter hvert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Har en shetland sheepdog tispe som heter Phoebe. Hun er 13 mnd gammel!

Din beste opplevelse med hund...?

Har ikke så mange spesielle opplevelser med henne, men jeg glemmer nok ikke første dagen med henne hjemme, og da hun fikk sitt første cert :P

Drømmehunden din er....?

Jeg er mer enn fornøyd med henne jeg har nå, men kunne "fikset" litt på enkelte områder, blant annet gjort henne mindre gneldrete, og mer selvsikker/utadvendt- men ellers er hun min drømmehund :P En blanding av Phoebe og maboens risen tispe hadde vel vært ganske perfekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Har to hunder, Willis - pointer hannhund på snart 4 år og Cane - groenendael hannhund på 7 måneder.

Din beste opplevelse med hund er...?

De beste opplevelsene er i hverdagsliv og trening når jeg og hundene koser oss sammen. Resultatmessig var vel når Willis fikk en 2. AK på fuglehundprøve sist helg. Hver trening med Cane er en kjempeopplevelse, han er for tida fantastisk å trene med.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Cane er så nærme drømmehunden jeg kan komme tror jeg. Han har en fantastisk språk i møte med andre hunder, han er glad i folk, han er rolig inne og 'på' ute, det jeg har sett av ham fram til nå mentalt sett er svært bra - han er ikke utrygg på nye steder eller rundt nye ting, han reagerer så langt ikke på smell eller skudd, han er lettlært, stort sett enkel å forsterke, førervar, akkurat passe førermyk osv..

De eneste negative tingene med Cane er at han kunne hatt litt mer drifter (men det har kommet seg betraktelig etterhvert som han blir eldre) og at han tygger sko.

Foreløpig vet jeg ikke så mye om helse (HD/AA/øyne), men hvis dette er greit er det utrolig lite som skiller Cane fra å være drømmehunden min!

Willis er på en måte også en drømmehund, han er en knakende god hund å ha med på jakt da han nærmest tryller frem vilt og sjelden støkker/kaster vekk sjansene sine. Han er et møbel i hus, men jobber sinnsykt når han slippes i søk. Han er mentalt bra, veldig trygg og fin. Så for en jeger ville nok Willis vært svært nær å være drømmehunden, men i og med at jakt ikke er min store lidenskap må jeg si at Willis ikke er drømmehunden min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Engelsk cocker spaniel gutt på 18 måneder, Mike, eller på "fint" heter han Lanlady`s Mike Tyson.

Din beste opplevelse med hund er...?

Det er vel ganske mange, men blir vel den dagen jeg fikk Mike... og den ene gangen da vi var på utstilling og han ikke tisset i ringen :rolleyes: Han har til og med tisset oppå dommerbordet når han var 5 måneder gammel.. må man så må man ja..

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Tja... han er vel kanskje ingen drømmehund, men er veldig glad i han . Drømmehunden min er kanskje endel tryggere, mer stabil, og litt roligere, men samtidig et arbeidsjern og ikke mye sykdommer :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Japp, Doffen,whippet gutt på 4. Og sissi whippet/papillon blanding på 5år.

Din beste opplevelse med hund er...?

Det er mange det.. umulig og plukke ut en :P

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Kan ikke si jeg føler jeg har drømmehunden min, selv om jeg har 2 søte herlige 4beinte venner her hjemme.

Drømme hund ja... vanskelig og beskrive hva det er, men har truffet en del av dem allerde, kanskje ikke akkurat drømmehunden, men iallefall drømmerasen.. det er flere faktisk da jeg ikke har sirklet meg inn på bare en enda. Men vet med framtiden jeg vil ha en stor,stødig turkamerat som liker og være ute, gjerne med en kløv på ryggen.

Som er ikke fullt så selvstendig og "fjern" som myndene ofte er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Har tre hunder, hvor en bor i Bergen (deleier) mens de to andre bor med i Trondheim. Hunden jeg er deleier i er en korthåret vorstehannhund som heter Memphis, bare 4 mnd gammel:)

Hundene jeg bor med er en labradortispe på 5 år og en aussietispe på 12 mnd, Cita og Tia.

Din beste opplevelse med hund er...?

Det må være når jeg gikk lydighet klasse 2 med Cita på Nkk Bergen, og hun elsket det og logret seg gjennom hele programmet, og dommeren skrøt masse over hvilken fantastisk hund jeg hadde!:-)

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Drømmehunden min er Tia. Trygg og stabil, glad dagen lang, aktiv og krevende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Ja, Schæfer, hanhund, Mikey, 3 år om 2 uker

Din beste opplevelse med hund er...?

Som andre har nevnt før, hele greia med å ha hund. Det å tusle lange turer i skogen med hunden og være helt frie og bare nyte hverandres selskap... :P

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Drømmehunden min er en problem fri Mikey. :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Border Collie, hannhund, Zizco, 3 år og 339 dager

Schæfer, hannhund, Faro, 5 1/2 år

Din beste opplevelse med hund er...?

Det må være den gangen vi gikk inn i ringen å rasket med oss opprykket til elite med 6,5 på både fvf og sitt under marsj. Resten var tilnærmet lik perfekt! Jeg gråt fra når jeg gikk fra ruta og inn... resten av programmet grein jeg, hihi. Dommeren var ørlite granne redd for min reaksjon når han ga meg 10 på avstanden. For da hulket jeg virkelig. Alt klaffet den dagen. Er vel en dag jeg aldri i livet kommer til å glemme.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Nå blir det litt krig og fred og sånn her... Har ikke noen drømmehund, alle blir det etterhvert som tiden går. Klart man ønsker seg jo en helt ukomplisert hund, men de finnes ikke. Sånn da har jeg vært nok snusfornuftig for i dag :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Ja, en snart 8 måneder gammel tibetanskspaniel som heter Kaizer.

Din beste opplevelse med hund er...?

Kommer ikke på noen spesiell hendelse.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Hm, vet ikke jeg. Har jo lyst på en cavalier da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 hunde, begge er hanner, den ældste Einstein er 6½ år og er en blanding mellem leonberger og broholmer.

Charlie er snart 3 år og er en engelsk cockerspaniel.

Mine hunde er mine drømme hunde, i det jeg ikke kunne tænke mig andet.

De gør altid et eller andet, der for mig er specielt og dermed som regel en god oplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1.Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Ja :P . Blandingsborder collie, som heter Labbetuss. Alder ukjent (ca 5-6 år kanskje :S)

2.Din beste opplevelse med hund er...?

Hmm. Den var vrien. Liker å gå på tur i fjellet da :P . Så er det jo herlig å bare slappe av på sofaenn :twitch: . Kommer ikke på noen beste opplevelse akkuratt

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Uff.. det er mange, men desse er mine aller mest drømmehunder :P :

-Border collie såklart, pyreneisk gjeterhund(face rase), aussie osv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

To australian shepherd. Hanhunder begge to. Den eldste er mest "far sin hund", altså min manns. Han er 8 år og heter Coyote. Min er Arn på 19 mnd.

Din beste opplevelse med hund er...?

Har mange gode opplevelser! Lange snørekjøringsturer innover fjellet eller skogen med huskyen vår, eller den turen med vår forrige aussie (Brimi) og Coyote, på ski innover nydelig preparerte løyper i full fart. Begge trakk utrolig bra og det gikk veldig fort. Er noe helt eget det. Eller den gangen venninna mi mista bilnøklene sine og Brimi og jeg ble kalt ut på "redningsaksjon" for å finne dem. Vi gikk spor både høyt og lavt og fant dem til slutt. Det var en herlig følelse! Eller de gangene på sofaen, under pleddet med Coyote i armkroken og en god film. Eller når Arn suser av sted på agilitybanen eller klistrer seg inn til fot i stegforflytninger...

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Nei, drømmehund... jeg vet ikke helt jeg. Jeg tror vel egentlig ikke at de finnes, for ingen er perfekte. Alle har sine fordeler og ulemper som gjør de til drømmehund på sin måte. Så, på en måte har jeg vel bare hatt drømmehunder... :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Jeg har boxerfrøkna Kira - Evalesco Diva Shakira - på 18 måneder.

Din beste opplevelse med hund er...?

Aiii...der er det vanskelig å velge... Jeg tror det må være da min forrige boxer Scott første gang ble sluppet løs i "hundeskogen", og beviste at han faktisk hadde lært seg å "snakke" og kunne hilse på andre hunder og ordne opp selv, uten problemer! Eller da han besto FA? Eller da han ble "storebror" til Kira sist sommer, og de koste seg så inderlig sammen? Eller når det går bra på treningen, vi har det gøy på tur, eller når som helst ellers når vi kommuniserer godt og Kira og jeg har en sterk mental forbindelse? Det er GØY å ha hund! :P

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Jeg tror nok den jeg har nå er pretty close! Vakker å hvile øynene på, motor og intelligens og arbeidsvilje så det holder, humor, kreativitet og en stor personlighet. Det er nok noen unoter jeg gjerne vil ha vekk, og litt usikkerhet i enkelte situasjoner jeg kunne tenkt meg å slippe, men disse tingene regner jeg med vil endres med modning og trening. Når jeg tenker meg om er det vel sånn omtrent dette jeg har drømt om, og er vel så nærme jeg kan komme det perfekte uten at hundeholdet blir for enkelt og kjedelig, liksom! :P

Foreløpig, i hvert fall! :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du hund nå? (Rase, kjønn, navn, alder?)

Rase: Australian Shepherd

Kjønn: Tispe

Alder: 6 år

Rase: Papillon

Kjønn: Tispe

Alder: 1 år

Din beste opplevelse med hund er...?

Oj! Det er mange det! Det blir vanskelig å ramse opp bare en. Det å få opprykket til Elite på første forsøk var jo artig. Den herligste opplevelsen jeg har hatt med Vicky var nok å se den utrolige fremgangen i agilityen etter vi startet i Skien og Omegn agilityklubb. Kelly er ennå ung, og ble stoppet litt i karrieren pga fallskaden, men opplevelsene kommer.

Drømmehunden din er...? (eller har du den kanskje akkurat nå?)

Det vet jeg ikke ennå! Det skal så mye til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...