Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan logger du deg inn?

ida

Recommended Posts

Nå sitter jeg her og skal noe fornuftig på PCn og da må jeg jo selvfølgelig innom sonen og gjøre noe MYE viktigere.... :whistle:

Når jeg skal inn og sjekke hva som har skjedd siden sist, går jeg alltid inn via verktøylinjen. Der trykker jeg på siste nytt, derfra til "nye innlegg i dyresonen" (av en eller annen grunn kommer det ikke opp så mange alternativer der). Derfra klikker jeg på et vilkårlig innlegg og går fort opp til toppen og klikker på nye innlegg og da går jeg inn på det jeg måtte finne av interesse der og svarer kanskje på noen, eller lar det være... Slik har jeg gjort det siden en eller annen oppdatering satte ikonet på skjermen ut av funksjon, så det er nå bare til pynt.

Er det noen som har andre rutiner, eller er det faktisk slik de fleste av oss leker seg inn på sonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner sonen med engang jeg kommer hjem fra skolen og er logget på hele tiden (logger på automatisk), helt til pc skrus av om kvelden.

Hovedsiden har jeg åpen hele tiden, men har lukket alle forumene utenom info-, hunde-, generelt- og data og IT-sonen. Gjør det nok tungvindt :whistle: Oppdaterer siden titt og ofte, også ser jeg i hvilke underforum det er uleste innlegg. Det er jo tungvindt å gå inn på hvert underforum, og er nok mye enklere å bruke Nye innlegg-funksjonen, men har bare ikke prøvd det, og lagt meg til denne vanen :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først sjekker jeg det jeg syns er mest interessant; Hundesport-seksjonen, Trondheimsforumet hunder Hundetreff, debattkjelleren og alt mulig. Er det nye svar i emner jeg har fulgt med på, eller nye emner som virker interessante, stikker jeg innom og leser der.

Deretter er jeg innom hundeprat, helseforumet og din hund for å se om det er noe av interesse der. Så tar jeg en runde og sjekker om det har blitt postet noe nytt på det jeg allerede har sett på, og deretter blar jeg bare tilfeldig rundt og ser om jeg finner noe interessant.

Jeg bruker aldri nye innlegg-funksjonen, syns det er rotete og uoversiktlig, men så har jeg vel heller aldri anstrengt meg særlig for å bli vant til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er automatisk logget inn hele tiden. Jeg skjekker det jeg er interessert i; gnagersonen, kattesonen og alt mulig. Leser i de emnene jeg finner interessante, og kan muligens finne på å svare.

Noen ganger ser jeg også på Data og IT, eller hundesonen. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går rett på nye innlegg. Siden jeg gjør det flere ganger om dagen er det aldri flere innlegg der enn at jeg kan lese gjennom alt som virker interessant. Det er noen navn som ofte tiltrekker min oppmerksomhet også, selv om emnet kanskje ikke virker superaktuelt for meg, så er det enkelte som er så kunnskapsrike og skriver så godt at jeg går inn på emnene de har startet eller bidratt i likevel, og det viser seg svært ofte at det de har skrevet er leseverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser kun infosonen og hundesonen, de andre emnene har jeg klappet sammen. Så surfer jeg innom de delene jeg syns er interessante, og markerer alle trådene i f. eks Hundeprat når jeg har lest det som er av interesse der.. så markerer jeg hele forumet som lest når jeg føler meg ferdig med det jeg hadde lyst til å lese. Nye innlegg-funksjonen bruker jeg ikke, syns det er så rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på "Nye innlegg i Hundesonen" først, og åpner alle tråder jeg synes er interessante i nye bakgrunnsfaner i Opera. Deretter lukker jeg siden med nye innleggslisten, og går gjennom alle trådene jeg har åpnet i hver sin fane. Veldig enkelt og greit :whistle:

Etter Hundesonen sjekker jeg først Off Topic, deretter Infosonen og til slutt Data og IT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg gjør er å sjekke om det er jeg eller gubben som er pålogget :rolleyes: Videre bruker jeg vis nye innlegg og tråler meg igjennom det som ser spennende ut. Er det lenge siden jeg har vært på så begynner jeg på hundeprat og jobber meg nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg skal hente valp om 14 dager, og nå ser det ut som tispen min får løpetid svært snart. Har noen erfaring med å få en ny valp inn i familien samtidig med at den voksne hunden får løpetid? Bør jeg be om å utsette henting av valpen?
    • Det er mange måter å gjøre dette på. Og man bør definitivt ha en plan, for alenetrening fram til en hel arbeidsdag kan ta tid. Med den siste hunden vår tok det 6 mnd. Jeg var da delvis ufør, så mannen hadde ham med på kontoret de dagene jeg var på jobb. Personlig mener jeg at man bør være hjemme med valpen minimum en uke, helst to, for å bruke tid sammen, bli kjent både med hverandre og den nye hverdagen, og etablere litt rutiner, før man i det hele tatt kan starte alenetreningen gradvis. Så bruker man tiden man har, men minst et par uker med systematisk alenetrening hjelper for de fleste. Når man må tilbake på jobb er det mange muligheter. Det viktigste er å ikke pushe valpen for lenge for tidlig, da risikerer man i verste fall å få en hund som ikke tåler å være alene hjemme i det hele tatt, og det er ganske slitsomt. Hjemmekontor. Ta med hunden på jobb.  Hundepasser/hundebarnehage (NB! Vær ekstremt nøye på hundebarnehage, der trenger valpen også tilvenning, og 5 dager i uken er alt for mye. Det er MYE stimuli, stress og påvirkning på slike steder, og det bør være en god plan for hvordan hundene får nok ro i løpet av dagen. Sjekk gjerne at de som håndterer hundene til daglig, altså ikke bare daglig leder, har kursing og faktisk kunnskap om språk og adferd hos hund, å "bare være glad i hunder" er ikke nok på slike steder). Om man er flere i huset, kan man flekse på jobbtid slik at en kan dra tidlig på jobb og komme tidlig hjem, og den andre drar sent. Nabo/familie/venn som passer valpen på dagtid og etterhvert stikker innom og lufter. Omplasseringshund som er vant til å være alene hjemme, heller enn valp. Da bør man også bruke tid på å bli kjent, og starte rolig og gå forsiktig frem med alenetrening på nytt sted, men så lenge de er vant til (og komfortabel med!) å være alene så bør treningen gå ganske raskt.  
    • Jeg lurer på hvor lenge man bør ta fri fra jobb for å være hjemme med den nye valpen, dersom man ikke har mulighet for hjemmekontor? Jeg har en valpebok der det anbefales 5-6 uker, men dette er jo ikke så enkelt i praksis. Det kan sikkert variere mye når valpen er tilvendt å være alene hjemme også. Noen tips?
    • Har ikke egenerfaring, men omgåttes en håndfull whippets. Tur i typisk norsk skog er meg bekjent ikke noe nevneverdig problem. Herjer hunden i skogen kan det såklart bli en skramme her eller der uavhengig av rase, men jeg har aldri hørt at det er noe vesentlig verre med whippet. Når det gjelder munnkurv mtp. jaktlyst så vil det hindre skade og drap av byttedyr, men jagingen og stresset blir jo det samme. Hunden skal ikke jage vilt (eller tamt strengt tatt) så du bør ha tilgang til åpne og/eller inngjerdede områder som hunden kan få løpe fra seg på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...