Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan logger du deg inn?

ida

Recommended Posts

Nå sitter jeg her og skal noe fornuftig på PCn og da må jeg jo selvfølgelig innom sonen og gjøre noe MYE viktigere.... :whistle:

Når jeg skal inn og sjekke hva som har skjedd siden sist, går jeg alltid inn via verktøylinjen. Der trykker jeg på siste nytt, derfra til "nye innlegg i dyresonen" (av en eller annen grunn kommer det ikke opp så mange alternativer der). Derfra klikker jeg på et vilkårlig innlegg og går fort opp til toppen og klikker på nye innlegg og da går jeg inn på det jeg måtte finne av interesse der og svarer kanskje på noen, eller lar det være... Slik har jeg gjort det siden en eller annen oppdatering satte ikonet på skjermen ut av funksjon, så det er nå bare til pynt.

Er det noen som har andre rutiner, eller er det faktisk slik de fleste av oss leker seg inn på sonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner sonen med engang jeg kommer hjem fra skolen og er logget på hele tiden (logger på automatisk), helt til pc skrus av om kvelden.

Hovedsiden har jeg åpen hele tiden, men har lukket alle forumene utenom info-, hunde-, generelt- og data og IT-sonen. Gjør det nok tungvindt :whistle: Oppdaterer siden titt og ofte, også ser jeg i hvilke underforum det er uleste innlegg. Det er jo tungvindt å gå inn på hvert underforum, og er nok mye enklere å bruke Nye innlegg-funksjonen, men har bare ikke prøvd det, og lagt meg til denne vanen :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først sjekker jeg det jeg syns er mest interessant; Hundesport-seksjonen, Trondheimsforumet hunder Hundetreff, debattkjelleren og alt mulig. Er det nye svar i emner jeg har fulgt med på, eller nye emner som virker interessante, stikker jeg innom og leser der.

Deretter er jeg innom hundeprat, helseforumet og din hund for å se om det er noe av interesse der. Så tar jeg en runde og sjekker om det har blitt postet noe nytt på det jeg allerede har sett på, og deretter blar jeg bare tilfeldig rundt og ser om jeg finner noe interessant.

Jeg bruker aldri nye innlegg-funksjonen, syns det er rotete og uoversiktlig, men så har jeg vel heller aldri anstrengt meg særlig for å bli vant til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er automatisk logget inn hele tiden. Jeg skjekker det jeg er interessert i; gnagersonen, kattesonen og alt mulig. Leser i de emnene jeg finner interessante, og kan muligens finne på å svare.

Noen ganger ser jeg også på Data og IT, eller hundesonen. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går rett på nye innlegg. Siden jeg gjør det flere ganger om dagen er det aldri flere innlegg der enn at jeg kan lese gjennom alt som virker interessant. Det er noen navn som ofte tiltrekker min oppmerksomhet også, selv om emnet kanskje ikke virker superaktuelt for meg, så er det enkelte som er så kunnskapsrike og skriver så godt at jeg går inn på emnene de har startet eller bidratt i likevel, og det viser seg svært ofte at det de har skrevet er leseverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser kun infosonen og hundesonen, de andre emnene har jeg klappet sammen. Så surfer jeg innom de delene jeg syns er interessante, og markerer alle trådene i f. eks Hundeprat når jeg har lest det som er av interesse der.. så markerer jeg hele forumet som lest når jeg føler meg ferdig med det jeg hadde lyst til å lese. Nye innlegg-funksjonen bruker jeg ikke, syns det er så rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på "Nye innlegg i Hundesonen" først, og åpner alle tråder jeg synes er interessante i nye bakgrunnsfaner i Opera. Deretter lukker jeg siden med nye innleggslisten, og går gjennom alle trådene jeg har åpnet i hver sin fane. Veldig enkelt og greit :whistle:

Etter Hundesonen sjekker jeg først Off Topic, deretter Infosonen og til slutt Data og IT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg gjør er å sjekke om det er jeg eller gubben som er pålogget :rolleyes: Videre bruker jeg vis nye innlegg og tråler meg igjennom det som ser spennende ut. Er det lenge siden jeg har vært på så begynner jeg på hundeprat og jobber meg nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...