Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan logger du deg inn?


ida

Recommended Posts

Nå sitter jeg her og skal noe fornuftig på PCn og da må jeg jo selvfølgelig innom sonen og gjøre noe MYE viktigere.... :whistle:

Når jeg skal inn og sjekke hva som har skjedd siden sist, går jeg alltid inn via verktøylinjen. Der trykker jeg på siste nytt, derfra til "nye innlegg i dyresonen" (av en eller annen grunn kommer det ikke opp så mange alternativer der). Derfra klikker jeg på et vilkårlig innlegg og går fort opp til toppen og klikker på nye innlegg og da går jeg inn på det jeg måtte finne av interesse der og svarer kanskje på noen, eller lar det være... Slik har jeg gjort det siden en eller annen oppdatering satte ikonet på skjermen ut av funksjon, så det er nå bare til pynt.

Er det noen som har andre rutiner, eller er det faktisk slik de fleste av oss leker seg inn på sonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg åpner sonen med engang jeg kommer hjem fra skolen og er logget på hele tiden (logger på automatisk), helt til pc skrus av om kvelden.

Hovedsiden har jeg åpen hele tiden, men har lukket alle forumene utenom info-, hunde-, generelt- og data og IT-sonen. Gjør det nok tungvindt :whistle: Oppdaterer siden titt og ofte, også ser jeg i hvilke underforum det er uleste innlegg. Det er jo tungvindt å gå inn på hvert underforum, og er nok mye enklere å bruke Nye innlegg-funksjonen, men har bare ikke prøvd det, og lagt meg til denne vanen :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først sjekker jeg det jeg syns er mest interessant; Hundesport-seksjonen, Trondheimsforumet hunder Hundetreff, debattkjelleren og alt mulig. Er det nye svar i emner jeg har fulgt med på, eller nye emner som virker interessante, stikker jeg innom og leser der.

Deretter er jeg innom hundeprat, helseforumet og din hund for å se om det er noe av interesse der. Så tar jeg en runde og sjekker om det har blitt postet noe nytt på det jeg allerede har sett på, og deretter blar jeg bare tilfeldig rundt og ser om jeg finner noe interessant.

Jeg bruker aldri nye innlegg-funksjonen, syns det er rotete og uoversiktlig, men så har jeg vel heller aldri anstrengt meg særlig for å bli vant til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er automatisk logget inn hele tiden. Jeg skjekker det jeg er interessert i; gnagersonen, kattesonen og alt mulig. Leser i de emnene jeg finner interessante, og kan muligens finne på å svare.

Noen ganger ser jeg også på Data og IT, eller hundesonen. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går rett på nye innlegg. Siden jeg gjør det flere ganger om dagen er det aldri flere innlegg der enn at jeg kan lese gjennom alt som virker interessant. Det er noen navn som ofte tiltrekker min oppmerksomhet også, selv om emnet kanskje ikke virker superaktuelt for meg, så er det enkelte som er så kunnskapsrike og skriver så godt at jeg går inn på emnene de har startet eller bidratt i likevel, og det viser seg svært ofte at det de har skrevet er leseverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viser kun infosonen og hundesonen, de andre emnene har jeg klappet sammen. Så surfer jeg innom de delene jeg syns er interessante, og markerer alle trådene i f. eks Hundeprat når jeg har lest det som er av interesse der.. så markerer jeg hele forumet som lest når jeg føler meg ferdig med det jeg hadde lyst til å lese. Nye innlegg-funksjonen bruker jeg ikke, syns det er så rotete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg går på "Nye innlegg i Hundesonen" først, og åpner alle tråder jeg synes er interessante i nye bakgrunnsfaner i Opera. Deretter lukker jeg siden med nye innleggslisten, og går gjennom alle trådene jeg har åpnet i hver sin fane. Veldig enkelt og greit :whistle:

Etter Hundesonen sjekker jeg først Off Topic, deretter Infosonen og til slutt Data og IT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg gjør er å sjekke om det er jeg eller gubben som er pålogget :rolleyes: Videre bruker jeg vis nye innlegg og tråler meg igjennom det som ser spennende ut. Er det lenge siden jeg har vært på så begynner jeg på hundeprat og jobber meg nedover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...