Gå til innhold
Hundesonen.no

Haugesund

Recommended Posts

Skrevet

Ok. :icon_redface: Ellers så kunne jo jeg (og andre som eventuelt vil være med, selv om det ikke virker som om noen vil?) kommet til Karmøy, søsteren min har sikkert ikke noe imot å kjøre meg. :ahappy: Hvis du vet om en plass vi kan være?

• Svar 178
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

jeg kom til å tenke på... jeg og en annen her fra hundesonen har jo allerede avtalt å treffes nå til helga,så hvis du vil kan du jo være med da....? :ahappy: har ikke helt avtalt dag enda,men... vi kan jo se det an hvilken dag det passer best for alle 3 i tilfellet. :wub:

ang sted er det en fin plass her i skudenes vi kan slippe hundene på,en ganske stor mark nede ved sjøen,litt vekke ifra folk. dersom du ikke er avhengig av at det er inngjærdet? :) men det blir kanskje litt langt for deg å kjøre helt til skudenes....? :ahappy::lol:

Skrevet

njah,det er vel kanskje ikke så enkelt å finne om man ikke er kjent,temmelig kronglete veier... men vi kan jo møtes på en plass som er enkel å finne,som f.eks ved kiwi. derfra er det bare 10min å gå til der vi skal være. :) vet du hvor kiwi er? når du kommer til salem/ungdomsskolen,kjører du første veien inn til høyre fra hovedveien... der kjører du bare rett frem,så kommer du til kiwi etter noen hundre meter. :)

Skrevet

nei har ikke det enda... er det en dag som passer best for deg....? :) for meg er det det samme. skal spørre han andre også om det er en dag som passer best for han. :)

edit: passer lørdag for deg? lørdag var best for hans del. :)

Skrevet

tja,vet ikke jeg... 12-13....? :icon_redface: eller når som helst det skulle passe for deg/den som kjører. :lol:

Skrevet

13 passer fint for min del! :icon_redface: bare å høre med 3dje mann nå,passer det for han sier vi kl.13 :lol:

Skrevet

gleder meg masse jeg også. :icon_redface: håper du er forberedt på en litt bråkete velkomst fra olivia sin side... hehehe... stor sjanse for at hun gnåler som en tulling i starten. :lol: men hun roer seg nok når hun finner ut at kaizer ikke er så farlig alikevel. :D

Skrevet

får håpe det ja :icon_redface: olivia går overens med alt,bare hun kommer over den første skrekken liksom. så har troa på at dette skal gå bra. :lol: ikke sikkert hun reagerer på han i det hele tatt heller,ikke godt å si med hu der. :rolleyes:

Skrevet

takk for et koselig hundetreff i dag! :)

var kjempekjekkt å møte dere! kaizer er jo bare såååå nydelig og søt. :lol:

Skrevet
Ser at det er hunde treff i Haugesund. Skal til haugesund helgen etter 17.mai. Vi¨

skal på utstilling begge dagene. Flere som skal ?

jeg skal på utstilling en av dagene hvertfall. kan jo ikke stille ut siden jeg har blandingshund,men jeg vil dra for å kikke. :lol:

Skrevet
koselig treff me hadde, i det fina være :lol:

jaaa,det var kjempekoselig! :) været var jo helt fantastisk! ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...