Gå til innhold
Hundesonen.no

Premiene i nesbyen

dorab01

Recommended Posts

Hei hei

Jeg vant ble bim og cert på nesbyen og premiene var skarvelige dårlige håndklær! Var det flere enn meg som stusset på det?? Jeg synes det er skikkelig dårlig å betale så mye penger for en utstilling også få håndklær man kan kjøpe fra ikea for 20 kroner stykke? Disse var ikke fra ikea men kvaliteten var ikke god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg ler litt, men... Hva mener du de skal kjøpe da?

Premiene må:

- ikke koste stort mer enn 50 kroner (husk, mesteparten av påmeldingsavgiften brukes på arrangementet - dommere, transport, sløyfer osv osv).

- være noe alle kan like og ha bruk for, uansett hva slags mennesker det er og uansett hva slags hunder man har.

Jeg syns håndklær hørtes ganske kjekt ut, jeg. Som hundeeier har man jo alltids noen gjørmete labber å tørke av. Dessuten er det jo ikke premiene som er poenget med utstilling, vel? Det er jo det man får på kritikken som er viktigst, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO jeg er enig men jeg liker å sette premiene lit frem slik som glass vaser osv... Men ett billig håndkle synes jeg ikke noe om som premie.

her er nok meningene veldig delte.....

Jeg er DRITTLEI av å få vaser og glass og kopper i allskens varianter.... ikke gidder jeg å sette dem frem heller... hadde jeg hatt 5-10 stykker, ja da er det kanskje greit.... men etterhvert blir de bare støvsamlere!

Så jeg setter mye mere pris på bruksting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO jeg er enig men jeg liker å sette premiene lit frem slik som glass vaser osv... Men ett billig håndkle synes jeg ikke noe om som premie.

Jaja, hver sin smak... Det er jo umulig å finne en vase til femtilappen som "alle" liker. Flesteparten - inkl. meg - ville vel kanskje helst bli kvitt mye av det som deles ut så fort som mulig? Da er det jo i alle fall bortkastete penger, et håndkle kan man jo faktisk bruke, uansett hva man har og ikke har plass og lyst til å ha stående fram hjemme.

Er det ikke sånn BIM og Certsløyfe man får da?

Man får rosett om man får BIR/BIM/cert/CACIB/championat/BIG osv, men i tillegg er det noen utstillingsarrangører som velger å gi noe ekstra til f.eks. de som blir BIR og BIM osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kopper og glass osv. blir aldri brukt, de bare står i skapet.. Har jeg gjester bruker jeg jo gjerne servise med like kopper liksom. Vase kan jo være OK, men wesminster har et poeng, ikke alle har lik smak..

Håndklær osv. er jo forbruksting, så da sparer man jo noen kroner. Man kan jo bruke de som hundehåndklær, det er jo faktisk hunden som vinner :icon_confused:

Ellers kunne det vært OK med godbiter/bein/leker og sånt også.. Har mye mer bruk for sånne forbruksting en tusen kopper. Og pokaler i plast er det verste av alt <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Caroline. Det er jo hunden som vinner og hvis hunden kunne få velge tviler jeg på at han/hun ville ha valgt en vase :icon_confused: Men hadde kastet seg over en leke eller et griseøre f.eks. Men et håndkle er jo nyttig da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og pokaler i plast er det verste av alt <_<

Enig til tusen! Sånne billige plastpokaler blir det veldig mange av ettervert. <_< Hva skal man med de liksom? Hilsen en som har vært fast tilhenger av kaninhoppesporten i endel år.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner absolutt de som ikke syntes noe om håndklær altså, i hvertfall om de er av ymse kvalitet. Da tar jeg heller en pokal/glass. CK/HP pokalene går inn i mengden men vil heller kunne vise "Denne vant jeg da XX ble BIR/Tok CERT" enn, åja, når XX tok sitt første CERT/BIR vant jeg et håndkle, det stemmer det, kasta det etter en uke" <_<

Retrieverklubben skal absolutt bedømmes her. Har som regel retrieverkobbel, luftekroker, og andre hundeting og velge i.

I Sverige (svenska spaniel och retrieverklubben) hadde dem "kakebokser" m hunde motiv fylt med godis, hundetepper, dummys, valpedummys til BIR/BIM valp - Kjempeflinke! Når det gjelder NKK syntes jeg også de har langt igjen.. Hva får du for en CK? En liten pokal. På My dog på SKK; Rosetten fikk du, om du ikke skulle ha premie, skulle du ha det måtte du kjøpe den. men der også hyller med div premier alt fra konfekt til hundeeffekter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes premiene var helt greie. Ikke all verdens kvalitet på håndklærne. Fikk 2xck begge dagene og BIR begge dager. BIR-premiene var plutoduker og de er jo bare helt fine.

Og som jeg sa i det minste noen form for "hundeutstyr" til bruk til hunden :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes premiene var ok jeg, håndklær og pluto duker, myyyye bedre med håndklærne enn vanlig glassgreiene.... Etter mange utstillinger så blir ikke de så kule...

Dessuten, bare vi som bruker håndklær når tørker over hunden? Hundehåndklær er alltid kjekt her...

Og betale så mye penger? Du betaler faktisk penger for å høre dommerens mening... Ikke for premiene? Ja, de er morsome og sånt... Men tenk på at de må betale for å leie plassen, reiser dommere, ringsekretærer og skrivere, alt annet utstyr de må trenger, hotel, mat OG premiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg døyten om premier... Ikke at vi noensinne har fått noen (satser dog på at de kommer etter hvert :lol:), men jeg synes egentlig det er mye mer stas å kjøpe med meg en rosett eller fler. Klager selvfølgelig ikke om jeg får noen ting jeg kan bruke på hunden, men glass osv ser jeg ikke poenget med. Fikk noen slike premier når jeg spilte innebandy, og makan til ubrukelige støvsamlere har jeg aldri vært borti...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det var helt greie premier jeg. En fin anledning til å fornye min håndkle-beholdning og hundene får de gamle. Og det er iaf noe man kan bruke i motsetning til alle støv-samlerne som bare blir stuet bort. Og med tanke på at det var ca 125 raser (over 1000 hunder) hver dag og alle de hp og ck som deles ut i hver rase, tror jeg det hadde blitt et salig surr i premie-boden om man skulle ha flere ting å velge i. At man på en rase-spesial anstrenger seg litt mht til mer spennende premier er en ting, men på en så stor utstilling som Nesbyen syntes jeg arrangørene hadde premier som dekket de fleste. Litt synd var det dog da jeg overhørte en utstiller som høyt og tydelig først skjelte ut folka i premie-boden, deretter lagde en høylydt scene i sekretariatet, det var de simpleste premiene hun noen gang hadde sett og hun skulle aldri mer stille på denne utstillingen. Hennes valpe-kjøpere ville nemlig ha noe de kunne henge på veggen og skulle man bare henge et håndkle på veggen da? Flirte stort inni meg da en i premie-boden svarte at: ”syntes de skal bruke det til å tørke hunden sin jeg”.

Men sin egen premie skulle hun ha ennå så simpel den var. Ja, ja.

Helt ærlig, det er greit at man ikke liker premiene, men å oppføre seg slik går over ethvert støvleskaft. Man er da ikke tvunget til å ta imot en premie og som flere allerede ha nevnt, det er vel ikke derfor vi stiller ut hundene våre. Har flere ganger ikke hentet premien min da jeg ikke syntes noe om den, men jeg overfaller da ikke arrangørene for det. Det ligger mye jobb bak et slikt arrangement og takk og lov for at noen gidder akkurat det så jeg kan dra på utstilling og kose meg.

Til lags åt alle kan ingen gjera, så vær fornøyd med den nasen du har….

Og i finalen var det flotte premier.

Skulle gjerne tatt med meg både BIG-fellen og BIS-pleddet, sukk….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Altså, jeg har valpekjøpere som synes det er stor stas med plastpokaler og stygge vaser med groteske logoer gravert inn..... de vil vise det frem at "Fido" har vunnet - og jeg skjønner det, men stort sett så er jo rosettene penere enn premiene.......

Det er lenge siden jeg slutta å hente premiene om det er plastpokaler eller stygge billige glassting med klubbens logo på som er premien - hvem ved sine fulle fem vil finne på å bruke de fule greiene liksom... Ikke søren om jeg vil ha stuen full av blomstervaser med diverse klubblogoer på. Så jeg blir glad jeg når de har bruksting som premier, håndkle er forbruksvare og det tar jeg gjerne imot, det samme er Luso servise som en del klubber har hatt som premier de siste årene - jeg har mye blått steintøy i skapet som brukes ofte og med stor glede - jeg veit at bikkjene har vunnet det, men de er ikke preget av stygge logoer..........

Om man vil skryte av hva Fido har vunnet så kan man jo kjøpe seg rosetten da - den er i de aller fleste tilfeller penere enn det meste man får som premie liksom...

På Nesbyen har de alltid hatt vettuge premier slik jeg husker det - premier man kan bruke, ikke sånt billig juggel som man bare kaster allikevel.......

Jeg har stilt hund i 15 år nå, og samlet de første årene en anseelig mengde plast og metall av ymse slag - riktig stygge - jeg hadde de fremme også - måtte jo vise det frem sånn til å begynne med - for 10 år siden ble alt pakket bort og for en fem seks år siden kastet jeg fire esker med diverse stygge pokaler og vaser på søpla..... Jeg har beholdt de som er spesielle - dvs. jeg har en fem seks pokaler stående fremme, utover det så har jeg tatt vare på rosettene når hundene har oppnådd noe ekstraordinært, to vegger i kennelen er prydet med rosetter som imponerer de fleste...

Ja til vettuge bruksgjenstander som premie, nei til stygge vaser og plastpokaler.......... sorry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Jeg vant ble bim og cert på nesbyen og premiene var skarvelige dårlige håndklær! Var det flere enn meg som stusset på det?? Jeg synes det er skikkelig dårlig å betale så mye penger for en utstilling også få håndklær man kan kjøpe fra ikea for 20 kroner stykke? Disse var ikke fra ikea men kvaliteten var ikke god.

Vi er hvertfall kjempefornøyd med våre premier fra Nesbyen! Plutoduken fikk vi bruk for allerede samme dag osm vi vant den,og et håndkle kommer alltid godt med. Vi fikk et stort for certet, og det var jo bare knall det! :lol:

Vi kommer hvertfall til å reise neste år også, for her var det ikke noe å utsette på noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...