Gå til innhold
Hundesonen.no

Resultater fra Moss

Monab88

Recommended Posts

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Jeg var flink kineser-handler slave i går :) Stilte Mayday til 4. beste junior tispe m/CK, og fikk en kort tur inn i BIR/BIM med Cola mens Kristine tok Dollar (som tok BIR). Her kommer det bilde av de søte små-jentene:

birbimraade280707.jpg

Foto: Hege Jensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Jeg er en smuuuule stolt av godgutten min ;)

Han tok CERT og ble dermed Norsk utstillingschampion, i tillegg ble han BIR!

Og ikke nok med det men han ble BIG2 :P:)

komp.oscar.jpg

Nå Nuch Robole's Oscar II (litt glad) :D

Jeg viste i tillegg kineserne som Line la ut, tusen takk for hjelp av handling av Cola i BIR/BIM og Mayday, Line=)

Og Collien til Therese, ikke at dette var et supert bilde, men Ronja er virkelig NYDELIG:

ronja.jpg

Jeg mååå gratulerer Kathrinesnuppa med CERT på Arisen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som er fornøyde! (spesiellt til Nyx som jeg alltid har synes har vært usedvanlig pen :) kanskje jeg faktisk begynner å få litt peil after all?)

Til dere som ikke er fornøyde: bedre lykke neste gang.. det går utrolig opp og ned i utstillingsringer har jeg lært meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var Bocca`s første valpeshow (og stevne i det heltatt). Og ho ble nr 2 av 2. Men er fornøyd med kritikken. Så legger den ut:

"4 m old. Femi pup. Good head. Nice eyes. Good ears. Good neck and top(?). Good body. Nice ang. Good bone. Wellset tail. Good coat texture. Moves well when she wants (må jo le litt av frøkena da). Lively temp. Well handled".

Det var godt å få noe positivt, og ikke noe som "feminin tispe" (når det er hannhund).

Høres noe kjent ut, hehe... :)

Birk fikk følgende kommentar av dommer på rasespesialen "he would make an excellent bitch"....

Ellers; Kjempegrattis til cert, championat, skumle debuter og alt ellers som hører med :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg også komme med skikkelig-skikkelig skryting her..

Stilte min nyeste import, (13 mnd "tysker" som heter Mac), og ikke bare feide han alle konkurrentene av banen (fikk cert og BIR), men han vant også gruppefinalen i gruppe 1 og til slutt på dagen ble han plassert som 4.Best In Show!

En 13 mnd bearded collie er jo veldig mye baby i både kropp, sjel og ikke minst pels - så det å slå så mye velkjente og "store" konkurrenter var utrolig morsomt. Særlig med tanke på at Mac virkelig ikke liker utstillinger, synes det er ustyrtlig kjedelig og ganske så skummelt med alle disse lydene, folkene og hundene som han ikke har noen som helst kontroll på..

Moses (7 mnd) derimot gjorde det ikke SÅ bra, da han ble slått av en mye yngre hannvalp i konkurransen om beste hannhund. Men pytt'sann - hvem bryr seg når man kom hjem med SLIKT resultat på den andre.

Dessuten var det lite å gjøre annerledes med Moses da dommeren syntes han hadde for smal hals (!?) og for korte ben.. (Høres sånn passe vanskapt ut, da....) HA HA HA

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten var det lite å gjøre annerledes med Moses da dommeren syntes han hadde for smal hals (!?) og for korte ben.. (Høres sånn passe vanskapt ut, da....) HA HA HA

Susanne

Makan !! Tenk å SI noe sånt om søte lille Moses da gitt !! Det går da virkelig ikke an *flir*. Vi gleder oss til den årvisse traskingen forbi "leiren" nå til helga :-).

Ellers må jeg selvsagt gratulere med fantastisk resultat på Mac da ! Det er jo utrolig med en sånn ung hund. Det er bare å ta av seg hatten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på WheatenMalis innlegg, og ja, det er viktig å tillate seg å glede seg over de gangene det går virkelig bra på utstilling!

Det kan være "lotto" av og til (ganske ofte, dessverre), men dårlige restultater er jo bare sånt man må riste av seg. Det aller viktigste er jo at man gjør det bedre enn forventet - DA skal man kose seg med resultatet og glede seg.

Gratulerer alle sammen - og vi sees vel alle igjen snart!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for grattulasjoner :D ER pr dags dato uten nett hjemme, så har snylta litt hos tante hihi

1 : TAKK til Kristine for SUPER handling av dolle mor :P og ja hun er nydelig ( folk på utsiden av ringen blar ikke opp i kattalogen pga at de ikke kjente deg for å finne hunden uten grunn vettu ;) ) DU gjorde detg bra bemerka :P

og UTMERKT VISAD :icon_fun: :icon_fun: :icon_fun: hurra :P

Grattis til alle andre også :) INGEN NEVNT INGEN GLEMT :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I bernerringen tok Ola Odelsgutt av Hiselfoss certet, på sin første utst. etter fylte 2 år og ble dermed Norsk og Svensk utstillingschampion. Han ble også BIR, BIG og BIS2! :D

Noen som vet hvem som ble BIS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til alle som har gjort det bra på Moss :D

Vil legge til at Scarlet-Red's Unique Blue Turbo ble BIR valp og 2 BIG.

Jeg så ham der, lille skjønningen :) Grattis! :icon_fun:

Litt OT; Gleder meg til å se dere på Lundamo! (håper det blir ledig hytte, ellers blir det telt på oss, hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei! Med straff mener jeg noe som avbryter og på sikt reduserer den uønskede adferden. Hva det er og hvor hard straffen er vil selvsagt avhenge av hund og situasjon. For mitt eget vedkommende er det i en del tilfeller nok med et bestemt "nei" for å avbryte stirringen. Men det er jo per def straff det også. Ja, leash-pop kan funke på noen hunder, men i slike situasjoner er min erfaring at man også bør være litt forsiktig med det, da leash-pop faktisk også kan trigge utagering.   Ja, enig i det du sier om å bruke metode som kan utvikle stress ved passering. Det er også noe av grunnen til at jeg bruker motbetinging når avstanden er stor nok. Jeg har forøvrig god erfaring med å benytte motbetinging på langt mindre avstand etter å ha straffet tidligere. Dermed unngår man også stress og at hunden assosierer motgående hunder med noe negativt.   PS! Veldig bra jobbet at det har funket for deg kun med motbetinging.
    • Jeg tenker det kommer an på hunden. ..og hva du mener med straff. Er det en innarbeidet lyd som indikerer avbryt, ellers..? Hva ellers?  Fra YouTube ser det ut som såkalt "leash pop" fungerer på mange hunder. Det finnes jo mange grader av det, det trenger ikke være så kraftig at det gjør vondt, og det kan fungere som Caesar Millans: "Tssscht!" for å få kontakt på en måte som ikke fungerer som belønningsmarkør, men advarsel om at nå blir jeg sur og det blir kjip stemning her? Mange hunder tar det til seg at fører er misfornøyd. Mer interessant å gjøre fører happy. Så er det andre hunder som ikke kunne brydd seg mindre om det.  Personlig er jeg skeptisk til å gjøre noe hunden kan utvikle stress ifbm passeringer av. Motbetinging har alltid fungert for meg, men det kan som du sier ta tid, og jeg vet om TO meget erfarne som ikke har lykkes med den metoden på sine hunder selv etter to år med konsekvent trening, så 🤷🏼‍♀️ Privattimer med erfaren instruktør?    Edit: Av alternativ adferd virker sitt litt kjedelig. Hvor mye begeistring og belønning er hunden vant med at en plain sitt utløser? Jobbe den opp litt om det har gått rutine i den?
    • Hei! Slik jeg ser det er det i hovedsak tre metoder hvis man har passeringsproblemer: 1) motbetinging/sladring, 2) alternativ adferd (f eks sitt eller fot), 3) straffe uønsket adferd (f eks straffe/avbryte stirring, da det gjerne er steget før utagering). 2) og 3) kan selvsagt overlappe, f eks om man vil kreve en alternativ adferd. Men så til spørsmålet: Er motbetinging uforenlig med å straffe uønsket adferd? I utgangspunktet skjønner jeg at man vil svare at metodene er helt uforenlige. Jeg mener at motbetinging i utgangspunktet er en fantastisk metode, uten risikoen for uønskede "bivirkninger" hvis det gjøres riktig. Problemet med motbetinging er at det tar lang tid å komme i mål og i hverdagen vil man gjerne, selvsagt litt avhengig av hvor man bor, møte en hund som er så nær at motbetinging ikke funker. I disse tilfellene vil jeg heller avbryte/straffe stirring for å være i forkant, og så kreve at hunden min følger meg forbi, og deretter belønne rett adferd når fokuset er på meg. Dette kan virke som nærmest det motsatte av motbetinging, men det er stor forskjell på å se/registrere den andre hunden og å stirre på den. Når avstanden er stor nok vil jeg imidlertid benytte motbetinging for å passere. Tenker dere at jeg kombinerer metoder som er uforenlige? Burde jeg heller bruke kun én av dem?
    • En han. Har merket meg at andelen testosteron på kurs og trening er påfallende mye lavere enn østrogen. Ofte er det eneste testosteronet til stede i følge med sin mykere halvdel, som har dratt dem dit. Resten av testosteronet kom ferdig utlært og er ute med hundene løse i parken, hilser på fremmede i bånd, og deler villig sin ekspertise med random damer som antakelig ikke kan like mye om hund som dem selv.  #notallmen men når den taggen føles nødvendig..
    • Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...