Gå til innhold
Hundesonen.no

Ferielektyre!


ida

Recommended Posts

Her ligger det tre krimbøker og bare venter på å bli puttet i kofferten. Gleder meg aller mest til Nesbøs siste :) ! Hva leser du i ferien? Kanskje jeg får plass til en bok eller to ekstra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står på venteliste Snømannen jeg.. Og jeg er nok ikke den eneste for jeg har ikke hørt et pip fra biblioteket på laaang tid.. :glare:

Så i mellomtiden har jeg planer om å lese "Drageløperen" av Khaled Hosseini, nesten alle jeg kjenner har lest den og den skal visst være kjempebra. Og siden ferien blir lagt til hytta skal jeg også lese gamle favoritter om igjen, som "The Shadow of the Wind" av Carlos Ruiz Zafón og "The Secret Life of Bees" av Sue Monk Kidd.

Akkurat nå leser jeg bok nr 2 i fantasyserie "The first law - Before they are hanged" av Joe Abercrombie, den er litt artig. Men du kan jo lese hele Harry Potter serien sammenhengende da? Den er jo kjempebra, og siste bok var veldig bra, om noe anmasende på slutten.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mest i hundelitteratur :) Yes, I'm a nerd :D Nå leser jeg "Excel-ereated learning" av Pamela Reid, og når jeg er ferdig med den venter "Mine! A practical guide to resource guarding in dogs". Deretter venter "Naturmedisin for din hund" av Lise Hatledal og Tonje Stigar :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en fantastisk krimbok av Anne Holt når jeg var på Cruftstur i mars (på hotellet om kvelden altså :)), "død joker". Fantastisk godt skrevet, og stadig en spennende vending. Jeg visste ikke hvordan boken skulle ende før jeg leste siste setning..

Ellers må man jo lese litt Agatha Christie i ferien - min favoritt er "Ti små negerbarn", hvis du ikke har lest den før er det long overdue.

Les litt for meg også da, jeg har ikke rukket annet enn jobb i hele sommer <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser Havfruestolen av Sue Monk Kidd, liker å slappe av med en vakker fortelling om sommeren. Bienes hemmelige liv av samme forfatter kan også anbefales. Og Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafon. Alle disse bøkene er snop for sjela. Dessuten skal jeg bestille rasemonologen om bearded collie av Charlotte Laning, den har jeg ennå ikke lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest ut Deathly Hallows, traumatisk å være ferdig med den serien som har betydd så mye for meg i så mange år. Men heldigvis finnes fanfictions. Nå leser jeg "The Complete Oscar Wilde", og tenkte å begynne på "The Wheel of Time" seriene, har hørt det er gode fantasybøker. Jeg skal og begynne på "Sagaen om Belgarion" tenkte jeg, og så må jeg lese "His Dark Materials" i sommer, som er verdens beste fantasytriologi, rett etter Harry Potter seriene. Virkelig, det er fantastisk gode bøker. Til og med bedre enn Ringenes Herre synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig leser jeg sjelden, men mamma er med i bokklubben og vi fikk en pocketbok som heter Cornelia. Bare begynte å lese litt i den, men herregud så spennende den var! Så kjøpte jeg bok nummer to som kom ut i juli, og nå venter jeg spent på nummer 3 som kommer i august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det og i krim (og litt sånne kiosk-serier som tidtrøyte innimellom... :) ) og Nesbø er jeg godt i gang med. Drageløperen ligger for tur, den har jeg fått anbefalt i alle "bauger og kanter" så den må vist leses...

Ellers kan jeg som andre anbefale Marklund.

Anne Holt skriver og bra bøker, Karin Fossum, Unni Lindell.

Har også hørt mye bra om bøkene til Ragde, men har ikke lest noen ennå.

Stieg Larsson (?) står også for tur i heimen her...

Belvia Plain, Sidney Sheldon, Joy Fielding, Mary Higgins Clark, Robert Ludlum, Staalesen, Mankell....

Erlend Loe har skrevet noen bra bøker, men det er jo en litt annen sjanger.

Jeg har MASSE krim, så bare si fra om du vil låne, Ida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Har lest Harry Potter 5 og 6 (venter til 7 kommer på norsk :) ), og en annen "murstein" av en annen serie.

Ble akkurat ferdig med Hestekrefter, anbefalt av faren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste HP-bok ble lest ut nå på mandag. Nå er jeg ca halvveis i LOTR - the fellowship of the ring. Når jeg er ferdig med den samt two towers og the return of the king nærmer det seg vel skolestart igjen... Jeg har litt lyst til å bryne meg mer på eldre norsk litteratur, kanskje jeg skal lese Kristin Lavransdatter eller Pan. Men samtidig så gidder jeg ikke å lese det bare for å ha lest det så det er godt mulig jeg leser Harry Potter-bøkene (på engelsk selvfølgelig) i rekkefølge en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer har jeg lest "Etterlyst" og "Hva skjedde med Janie?" av Caorline B. Cooney(tl - bøker), og "Den sommeren vi kledde oss nakne" og "Svart Elfenben" av Arne Svingen.

Natt til tirsdag leste jeg også ferdig "Harry Potter and the Deathly Hallows" - WOW :)

Ellers leser jeg masse blader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers må man jo lese litt Agatha Christie i ferien - min favoritt er "Ti små negerbarn", hvis du ikke har lest den før er det long overdue.

Les litt for meg også da, jeg har ikke rukket annet enn jobb i hele sommer <_<

Tror jeg leste det meste av Agatha Christie i ungdommen. Søsteren min leste dem på engelsk, men hun er jo den prektige av oss.. :D

Dessuten ser jeg på Miss Marpel på NRK på søndagene nå, hvis jeg husker det. Hun er så søt hun som spiller henne nå. :rolleyes:

Drageløperen ligger for tur, den har jeg fått anbefalt i alle "bauger og kanter" så den må vist leses...

Stieg Larsson (?) står også for tur i heimen her...

Erlend Loe har skrevet noen bra bøker, men det er jo en litt annen sjanger.

Jeg har MASSE krim, så bare si fra om du vil låne, Ida.

Drageløperen får jeg nok til bursdagen min, for Ane eldstebarn har nektet meg å kjøpe den.... :icon_cry:

Stig Larssons første ligger i kofferten. :D

Anbefaler forresten "Der Gud gråter" om en kvinnes livsløp i Afganistan.

Jeg har jo lest alle av Mankell, Unni Lindell, ikke alle Karin Fossum, tror jeg, men jeg elsker Erlend Loe! Dopler er jo bare herlig. Føler meg litt i famile med ham! :Laugh:

Nå tar reisefølget med seg Legenden om Narnia. Den er tjukk som et leksikon og de bøkene er bare herlige. (Løven, heksa og klesskapet er jo bare èn av mange bøker.) Men jeg forstår på flere av dere at jeg burde bevege meg inn i fantasyverdenen. Leste jo Hobbiten og Ringenes Herre trilogien for hundre år siden. To ganger... Vakkert, spennende og totalt oppslukende!

Takk, Jane. Du skal se jeg tar deg på ordet! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...