Gå til innhold
Hundesonen.no

Ferielektyre!

ida

Recommended Posts

Her ligger det tre krimbøker og bare venter på å bli puttet i kofferten. Gleder meg aller mest til Nesbøs siste :) ! Hva leser du i ferien? Kanskje jeg får plass til en bok eller to ekstra. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg står på venteliste Snømannen jeg.. Og jeg er nok ikke den eneste for jeg har ikke hørt et pip fra biblioteket på laaang tid.. :glare:

Så i mellomtiden har jeg planer om å lese "Drageløperen" av Khaled Hosseini, nesten alle jeg kjenner har lest den og den skal visst være kjempebra. Og siden ferien blir lagt til hytta skal jeg også lese gamle favoritter om igjen, som "The Shadow of the Wind" av Carlos Ruiz Zafón og "The Secret Life of Bees" av Sue Monk Kidd.

Akkurat nå leser jeg bok nr 2 i fantasyserie "The first law - Before they are hanged" av Joe Abercrombie, den er litt artig. Men du kan jo lese hele Harry Potter serien sammenhengende da? Den er jo kjempebra, og siste bok var veldig bra, om noe anmasende på slutten.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mest i hundelitteratur :) Yes, I'm a nerd :D Nå leser jeg "Excel-ereated learning" av Pamela Reid, og når jeg er ferdig med den venter "Mine! A practical guide to resource guarding in dogs". Deretter venter "Naturmedisin for din hund" av Lise Hatledal og Tonje Stigar :P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste en fantastisk krimbok av Anne Holt når jeg var på Cruftstur i mars (på hotellet om kvelden altså :)), "død joker". Fantastisk godt skrevet, og stadig en spennende vending. Jeg visste ikke hvordan boken skulle ende før jeg leste siste setning..

Ellers må man jo lese litt Agatha Christie i ferien - min favoritt er "Ti små negerbarn", hvis du ikke har lest den før er det long overdue.

Les litt for meg også da, jeg har ikke rukket annet enn jobb i hele sommer <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser Havfruestolen av Sue Monk Kidd, liker å slappe av med en vakker fortelling om sommeren. Bienes hemmelige liv av samme forfatter kan også anbefales. Og Vindens skygge av Carlos Ruiz Zafon. Alle disse bøkene er snop for sjela. Dessuten skal jeg bestille rasemonologen om bearded collie av Charlotte Laning, den har jeg ennå ikke lest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat lest ut Deathly Hallows, traumatisk å være ferdig med den serien som har betydd så mye for meg i så mange år. Men heldigvis finnes fanfictions. Nå leser jeg "The Complete Oscar Wilde", og tenkte å begynne på "The Wheel of Time" seriene, har hørt det er gode fantasybøker. Jeg skal og begynne på "Sagaen om Belgarion" tenkte jeg, og så må jeg lese "His Dark Materials" i sommer, som er verdens beste fantasytriologi, rett etter Harry Potter seriene. Virkelig, det er fantastisk gode bøker. Til og med bedre enn Ringenes Herre synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

egentlig leser jeg sjelden, men mamma er med i bokklubben og vi fikk en pocketbok som heter Cornelia. Bare begynte å lese litt i den, men herregud så spennende den var! Så kjøpte jeg bok nummer to som kom ut i juli, og nå venter jeg spent på nummer 3 som kommer i august

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det og i krim (og litt sånne kiosk-serier som tidtrøyte innimellom... :) ) og Nesbø er jeg godt i gang med. Drageløperen ligger for tur, den har jeg fått anbefalt i alle "bauger og kanter" så den må vist leses...

Ellers kan jeg som andre anbefale Marklund.

Anne Holt skriver og bra bøker, Karin Fossum, Unni Lindell.

Har også hørt mye bra om bøkene til Ragde, men har ikke lest noen ennå.

Stieg Larsson (?) står også for tur i heimen her...

Belvia Plain, Sidney Sheldon, Joy Fielding, Mary Higgins Clark, Robert Ludlum, Staalesen, Mankell....

Erlend Loe har skrevet noen bra bøker, men det er jo en litt annen sjanger.

Jeg har MASSE krim, så bare si fra om du vil låne, Ida.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Har lest Harry Potter 5 og 6 (venter til 7 kommer på norsk :) ), og en annen "murstein" av en annen serie.

Ble akkurat ferdig med Hestekrefter, anbefalt av faren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste HP-bok ble lest ut nå på mandag. Nå er jeg ca halvveis i LOTR - the fellowship of the ring. Når jeg er ferdig med den samt two towers og the return of the king nærmer det seg vel skolestart igjen... Jeg har litt lyst til å bryne meg mer på eldre norsk litteratur, kanskje jeg skal lese Kristin Lavransdatter eller Pan. Men samtidig så gidder jeg ikke å lese det bare for å ha lest det så det er godt mulig jeg leser Harry Potter-bøkene (på engelsk selvfølgelig) i rekkefølge en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer har jeg lest "Etterlyst" og "Hva skjedde med Janie?" av Caorline B. Cooney(tl - bøker), og "Den sommeren vi kledde oss nakne" og "Svart Elfenben" av Arne Svingen.

Natt til tirsdag leste jeg også ferdig "Harry Potter and the Deathly Hallows" - WOW :)

Ellers leser jeg masse blader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers må man jo lese litt Agatha Christie i ferien - min favoritt er "Ti små negerbarn", hvis du ikke har lest den før er det long overdue.

Les litt for meg også da, jeg har ikke rukket annet enn jobb i hele sommer <_<

Tror jeg leste det meste av Agatha Christie i ungdommen. Søsteren min leste dem på engelsk, men hun er jo den prektige av oss.. :D

Dessuten ser jeg på Miss Marpel på NRK på søndagene nå, hvis jeg husker det. Hun er så søt hun som spiller henne nå. :rolleyes:

Drageløperen ligger for tur, den har jeg fått anbefalt i alle "bauger og kanter" så den må vist leses...

Stieg Larsson (?) står også for tur i heimen her...

Erlend Loe har skrevet noen bra bøker, men det er jo en litt annen sjanger.

Jeg har MASSE krim, så bare si fra om du vil låne, Ida.

Drageløperen får jeg nok til bursdagen min, for Ane eldstebarn har nektet meg å kjøpe den.... :icon_cry:

Stig Larssons første ligger i kofferten. :D

Anbefaler forresten "Der Gud gråter" om en kvinnes livsløp i Afganistan.

Jeg har jo lest alle av Mankell, Unni Lindell, ikke alle Karin Fossum, tror jeg, men jeg elsker Erlend Loe! Dopler er jo bare herlig. Føler meg litt i famile med ham! :Laugh:

Nå tar reisefølget med seg Legenden om Narnia. Den er tjukk som et leksikon og de bøkene er bare herlige. (Løven, heksa og klesskapet er jo bare èn av mange bøker.) Men jeg forstår på flere av dere at jeg burde bevege meg inn i fantasyverdenen. Leste jo Hobbiten og Ringenes Herre trilogien for hundre år siden. To ganger... Vakkert, spennende og totalt oppslukende!

Takk, Jane. Du skal se jeg tar deg på ordet! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...