Gå til innhold
Hundesonen.no

Som mor så sønn?


greyhound

Recommended Posts

Jeg er så heldig å få passe Tiger's mor Debbie og en "tante", Letti, mens matmor Lotta er på ferie med familie og de to yngre hundene.

Dette er jo to hunder som kommer fra en familie med fire firbendte men fra første dag har de forholdt seg rolige og lydige. Ene tispa har vært her før, men ikke mamma'n til Tiger. De oppfører seg allikevel som to engler. Og min Tiger som er vandt med å være bortskjemt enebarn rynker ikke på nesa over å måtte dele "mamma og pappa" med to andre firbente. Jeg passer selvfølgelig på å ha tre gode senger til dem slik at de ikke prøver seg på møblene eller trenger krangle over plassen, og krangling har det ikke vært i det hele tatt. Om morgenen tasser de rolig inn i stua, legger seg på hver sin myke seng (som tar opp mesteparten av stua vår :-) Og ligger der til ordet "tur" blir nevnt.

Etter tur blir de gjerne værende i "hundebingen" og ingen klaging. Legger seg pent ned på madrassen og ikke et knyst fra dem.

Tiger som har fått være i stua, mest pga. litt liten plass i bingen insisterte i natt på å få sove på madrassen sin. Han savner den tydeligvis da han om dagene ofte tasser ut der og legger seg når jentene er i stua. Så i natt så sov alle tre hundene der ute, og vi lå med ørene på stilk for å høre om det ble noe bråk. Jeg satte inn to ekstra-senger og de lå faktisk på samme plass idag når jeg stod opp. Var så søte der de lå, og orket såvidt å logre litt med haletuppen når jeg stod opp.

Tiger som elsker å se på tv er alltid ivrig når dyr dukker opp på skjermen. Dette har han jo fortsatt med selv om han har besøk men igår bestemte plutselig gamlemor seg for at tv var kjempekjekt. De stod som to påler foran skjermen under Americas Funniest Animals, eller hva det nå heter. Desverre ble jeg så overrasket over å se mor og sønn nistirre på skjermen sammen så kameraet tenkte jeg ikke på å finne frem. Akvariet mitt har også blitt veldig spennende etter at mamma Debbie la merke til tv-skjermen. Hun kan stå og se på ciklidene mine leeeeenge, er så søt der hun står og skakker på hodet med ørene vendt oppover.

En annen ting som også gjør at vi har blitt så glad i de to jentene er Tiger sine bamser. Han har heldigvis ingenting imot å dele bamsene sine med jentene. Lotta vet nok helt sikkert ikke at både Debbie og Letti syns bamser er helt topp :P

Skal ikke gjemme under en stol at Tiger har en 8-10 bamser, i størrelser fra stor til liten. (de store hundene de har på Toys R' Us)

Debbie liker den største best, hun bruker den som hodepute og som varmepute tror jeg. Legger seg inntil med hele ryggen og hodet halv-veis gjemt under den.

Letti derimot er litt mer i det lekende hjørnet. Hun syns det er helt topp å ta med seg en bamse i senga si og ligge og småklø den med tennene og bære litt rundt på den. Tiger går av og til bort med en annen bamse for å bytte med Letti, men han har ingenting imot at jentene låner dem mens deres kjære familie er borte.

Jeg som aldri har hatt mer enn en hund om gangen blir veldig fascinert av rollene i denne nye lille gruppen, hvordan Tiger, som ennå er veldig valpete tar seg mer sammen når han er med disse to voksne edle damene, hvordan gamle Debbie raser rundt som en valp når hun blir sluppet løs, og hvordan Letti som pleier sprette rundt som en kenguru tydeligvis har blitt veldig "voksen" hos oss og ikke er særlig interessert etter å leke med ung-gutten Tiger.

Både jeg og samboer kan uten problem innrømme at det vil bli veldig vanskelig å levere dem tilbake til Lotta etter endte to uker... :D

Bare en liten koselig historie om mitt liv som trebarns-mor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med hunder som har det så fint sammen. Får håpe det ikke blir for stille for Tiger når damene fordufter. Det er nå iallfall stille her på sonen uten Lotta! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, han kommer nok til å savne jentene. Passa for en tid tilbake to Ungarske Kuvasz-jenter og da de reiste gikk han rundt i to dager og peip.... :glare:

Men jepp, vi har tenkt mye på å skaffe oss hund nummer to. Syns allikevel at Tiger kan bli litt mer "voksen" først :rolleyes:

Men hund nummer to er definitivt et samtale-emne her hjemme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...