Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva hører dere på?

Nokia

Recommended Posts

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

På mp3 spilleren nå er det vel;

Beth Hart - Leave the light on¨

Beth Hart - L.A.Song

Mika - Grace Kelly

Fergie - Big Girls Don't Cry

Imajin feat. The Game , Dr. Dre, and Eminem - Can't Forget (Remix)

Milk Inc feat Sylver - I dont care

Milk Inc - In my eyes

Milk Inc - Nothing To You

Milc inc - Never Again

Milk Inc - Whisper

Cascada - neverending dream (remix)

Cascada - Wouldn't it be Good

Går mye i DJ Tiesto også..

Er vel noe mere å :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På mp3 spilleren nå er det vel;

Beth Hart - Leave the light on¨

Beth Hart - L.A.Song

Mika - Grace Kelly

Fergie - Big Girls Don't Cry

Imajin feat. The Game , Dr. Dre, and Eminem - Can't Forget (Remix)

Milk Inc feat Sylver - I dont care

Milk Inc - In my eyes

Milk Inc - Nothing To You

Milc inc - Never Again

Milk Inc - Whisper

Cascada - neverending dream (remix)

Cascada - Wouldn't it be Good

Går mye i DJ Tiesto også..

Er vel noe mere å :icon_cry:

Hvis du liker Tiesto burde du sjekke ut Armin van Buuren (f.eks Serenity, fra Sensation White 05) og DJ Orjan med Arctic Globe- som er helt fantastisk bra. Den er faktisk så bra at ingen enda har klart å lage en remix av den;) Du burde kanskje også like David Guetta, house DJ, sjekk ut "The world is min", "Love is gone" og den sangen han har sammen med The Egg som jeg ikke husker for øyeblikket:p Det var dagens house/trance tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører på

- Fall Out Boy

- 30 Seconds To Mars

- Tokio Hotel

- My Chemical Romance

- Good Charlotte

Sangene jeg hører mest på

Fall Out Boy - Bang the Doldrums

Mange andre også

30 Seconds To Mars - The Kill

- From Yesterday

Tokio Hotel - Trough the monsoon

- Love is dead

- Spring Nicth/Dont Jump

- Forgotten Children

- Scream

My Chemical Romance - Cancer

- Famous Last words

Good Charlotte - The young and the Hopeless

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok noe spesiel musikksmak, men det jeg har opå mp3 spillern min nå er:

-Imogen Heap- speeding cars, goodnigth and Go ++

-Jeff Buckley-halleluja

-Bo kaspers Orkester-I samma bil

-We are the world

-Rihanna-unfaithful

-noe Westlife og Ronan Keating :rolleyes:

-Age Pee- When The Rain Begins To Fall

-Eve, The apple Of my eye

-You got me all wrong (usikker på artist)

-Maybe I'm amazed

-your ex-lover is dead

-the killers-smile like you mean it

-The youth gruop- forever young

-Kelly Llorenna-tell it to my heart

-climie fisher-Love changes everything

-Noe postgirobygget

-Mark cohn-walking in memphis

-Lifehouse-you and me

+ mange mange fler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sonata Arctica, Metallica, av og til litt Theatre of tragedy, og noe av Bon jovi (spesielt blaze of glory albumet *sukk* ) , samt litt av Tracy Chapman. Men for det meste så går det i Sonata Arctica :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dimmu Borgir, Immortal, Susperia, Satyricon, Cradle of Filth, Children of Bodom, Combichrist, Dope Stars Inc., Sentenced, Metallica, DIO, AC/DC, Finntroll, Arch Enemy...

Kunne fortsatt i en halv evighet ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe å være stolt av da!? :D Huff, musikk lages med instrumenter fru blom.

Rage against the machine, Wolfmother, Withering Surface, Wintersun, Weezer, UFO, Sonata Arctica, Raunchy, Radiohead, Porcupine Tree, A Perfect Circle, Oasis, Norther, NOFX, Muse, Moonspell, Mnemic, Leave's Eyes, Keane, Illdisposed, Guns'n'roses, Foo Fighters, Eternal Tears of Sorrow, DREAM THEATER, Divercia, Dark Age, Coldplay, Blackfield, Before The Dawn, Audioslave +++++

"What ever happened to sex, drugs and rock'n'roll - now we just have AIDS, crack and techno."

Sonata Arctica, Metallica, av og til litt Theatre of tragedy, og noe av Bon jovi (spesielt blaze of glory albumet *sukk* ) , samt litt av Tracy Chapman. Men for det meste så går det i Sonata Arctica :)

Dimmu Borgir, Immortal, Susperia, Satyricon, Cradle of Filth, Children of Bodom, Combichrist, Dope Stars Inc., Sentenced, Metallica, DIO, AC/DC, Finntroll, Arch Enemy...

Kunne fortsatt i en halv evighet ;D

I disse finner jeg stort sett min smak :D Men må ikke glemme godinger som Beatles, The Doors, Atreyu, Jokke, BigBang og Nirvana.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 year later...
- Panic at the disco

- Fallout boy.

- Good Charlotte.

- Blink 182

- My chemical romance

:icon_cry:

hahahaha, jeg må le av min egen musikksmak. Gammel tråd ser jeg- hører på litt hardere saker nå, heldigvis :P

Mine favoritter nå:

- Avenged sevenfold

- bullet for my valentine

- panic at the disco

- the kooks

- the wombats.

- MGMT

- the used

- coheed and cambria

- rage against the machine

- the white stripes

Her går det for det meste i metal, rock, indie og litt emo

Ellers liker jeg godt:

Lifehouse

creedence clearwather revival

Jason Mraz

killswitch engaged

arctic monkeys

jokke og valentinerne

billy talent

band of horses

osv osv

En god blanding av hard metal og rolig pop, må jo ha noe for hver type humør ;)

Har forresten sett alle de med uthevet skrift på hove festivalen, noe som var den kjekkeste uken i mitt liv. *gleder meg til hove 09* :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, masse rart, men de jeg oftest hører på (in no particular order) er:

Billie Holiday

The Sisters of Mercy

Alice in Chains

Ella Fitzgerald

Beirut

Squirrel Nut Zippers

Garmarna

Calexico

Loreena McKennitt

Azam Ali

Dr. John (Gris-Gris og Goin Back to New Orleans som regel)

Fleetwood Mac (gammel, ikke 80-talls skvipet)

Joe Henry (Tiny Voices)

Mark Lanegan

Nina Simone

Queens of the Stone Age

Pantera

Temple of the Dog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det mest i:

Billy Talent (selv om de suger live, er sangene bra når de er fiksa på i mange timer i studio :D)

Anouk

Alanis morisette

Foo fighters

Nirvana

hmmm.. kommer ikke på så veldig mye mer i farten ;)

EDIT. jeg må lagge til at jeg ofte hører på spesielle sanger fra artister jeg ikke hører på ellers.. Sanger jeg har hørt på radio'n f. eks. The story - Brandy Carlile. Jason Mraz - The story, og sånne 'pop låter'.. hører jeg dem noen ganger på radio'n, blir jeg hekta :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og framst Queens of the Stone Age.

Så har du masse masse underprosjekter og linkinger til/fra QOTSA, som Kyuss (navnet på den ene (beste) plata deres er nicket mitt her på doggis), Desert Sessions og Eagles of Death Metal. Mark Lanegan, Troy Van Leeuwen og Brody Dalle er tre navn jeg kan nevne ut i fra det blå, og dermed få med meg både A Perfect Circle og The Distillers i beregningen.

Depeche Mode (hello konsert 2009 :icon_cry: )

UNKLE og div. annen liknende musikk. Klarer aldri definere den musikken, litt DJ-aktig greie.

Nine Inch Nails.

****, nå ble dette veldig konsentrert, både QOTSA, NIN og UNKLE er jo samarbeidende artister som overlappes og er ... connected. ;) Bare å skrive "JOSH HOMME" så kan du sette streker til alt. Prøver å finne noen som ikke er det. The Verve! Boards of Canada, Mogwai, Simple Minds. Jess!

Pluss i boka til alle med QOTSA på lista si!

Mark Lanegan

...

Queens of the Stone Age

....

Ordentlig pluss i boka til deg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min periode med digging intenst av alt mulig som andre likte har plutselig godt over og jeg er plutselig havna et sted som jeg aldri har vært før (musikalsk sett) Det jeg hører på nå om dagen er:

Paramore

Fall out boy

Sum 41

Sugarcult

Finger Eleven

Linkin Park

Muse

Hinder

Snow Patrol

Panic! At the disco

Digg, digg, digg. :icon_cry:

Sum 41 - With me

Fall out boy - thanks for the memories

Paramore - Decode

Muse - Time is running out & massive black hole

er de sangene som er spilt over 50 ganger på itunes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel disse fire (eventuelt fem) "store" som lenge har vært og lenge vil være øverst på lista mi over favorittmusikk, selv om de bytter litt på å være absolutt favoritt:

- Depeche Mode

(- Dave Gahan)

- Poets of the Fall

- Within Temptation

- Sigur Rós

Det er favorittene mine og de jeg oftest hører på, men det går også MYE i all slags annen musikk. Forskjellige typer rock, litt pop, veldig mye filmmusikk (Disney, Ringenes Herre, tv-serier, you name it) og det finnes vel egentlig en del sanger jeg liker i enhver musikksjanger

(selv om jeg ikke er så fan av eller hører spesielt mye på det jeg liker å kalle "skrikemumlemetall", jazz eller hiphop...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Hører på veldig mye rart. Akkurat nå for tiden går det mest i:

- Rammstein

- Marilyn Manson

- Metallica

- Nickleback

- Aerosmith

- Lynyrd Skynyrd

Ellers hører jeg også endel på:

- Korn

- Disturbed

- Evanescence

- Hellbillies

- Ghost of the robot

- Linkin Park

- Queen

- W.A.S.P.

- Twisted Sister

- Iron Maiden

- Guns 'n' Roses

Og mye mye mer... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører på veldig mye forskjellig, men mest:

- My Chemical Romance

- Foo Fighters

- Pink Floyd

Ellers så blir det litt av alt.. :lol:

Queen, Iron Maiden, Panic! At The Disco og Tenacious D blir det litt av.

Har alltid en sang som blir spilt mer enn andre. I det siste har det vært "Safety Dance - Men Without Hats" den er egentlig ganske teit, men man kan ikke la vær å synge med! :)

Ellers så kan jeg ikke høre på hip-hop. Jeg skjønner det bare ikke. "two-hundred bitches and none of them fine". Jeg skjønner liksom ikke slikt helt. Skal det være morsomt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg fant ikke denna tråden tidligere. Jaja. :)

Jeg hører mest på:

KISS

Ace Frehley

Alice Cooper

Van Halen

W.A.S.P.

Dream Police

Aerosmith

Black Sabbath

Ozzy

DIO

AC/DC

TNT

Turboneger

Marilyn Manson

ARTCH

Journey

Mötley Crüe

Queen

Tenacious D

Twisted Sister

Skid Row

Motörhead

Wig Wam

Judas Priest

Helloween

Zeppelin

Pagans Mind

Pantera

White Lion

Osv. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dagen i dag var en kontrast til i går. Foruten en biltur til nærmeste bygdesentrum for å handle var vi bare hjemme. Vi hang utenfor mens naboen var inne og handlet. Ede var mer ufokusert og distrahert av de enkle omgivelsene med få mennesker enn han var på de travle stedene i går. Halvhjertede pliktsitter med beina i alle retninger med mange failed cues. Ingen iver av mestring, unntatt i det nyeste han har lært, som er å snurre en runde og rygge inn mellom beina. Den var han ivrig med. Ellers lett distrahert av de få forstyrrelsene som var. Hadde det ikke vært for HD-frykten hadde jeg benyttet "terrenget" til parkour trening, men jeg er livredd for hoftene hans, så den typen trening påbegynnes ikke før han er et godt stykke inn i puberteten. Håper fortsatt vi klarer utvikle god kroppsbevissthet og motorikk.  Gikk tom for godbiter til sladretrening et par minutter før naboen kom ut igjen, så jeg måtte overlate Ede til ham uten godis. Det ble visst konsert, med klimaks da Ede gjennom vinduet så meg stå i kassen. Han hadde fått panikkanfall da jeg gikk inn, på tross av at han har en kjempegod relasjon til naboen. Gjensynsgleden var 🐾💕 Fikk meg til å tenke på et visdomsord: — Lås bikkja og kona/mannen ned i bagasjerommet på en sedan i noen timer. Se hvem av de to som er glad for å se deg når du åpner igjen 😉 Viktig å huske om en noen gang befinner seg i konflikt med en kjæreste som stiller ultimatum om hunden. Aldri sett et eksemplar av den illojale arten homo sapiens over hunden. Det er uteliggere med hund som er lykkeligere enn ektefeller med fine hus.    Vi gikk en tur på kvelden som resulterte i sandyner inne, selv etter en grundig tørk i gangen. Riesen har ikke den mest funksjonelle og praktiske pelsen å ferdes på bygda med. Suger til seg. De MENGDENE størknet gjørmesand..  Første gang jeg har fått bruke ullrake på ham uten å måtte skjerme meg mot drapsforsøk. Som om han forstod at Coat Prince'n var hjelpsom nå. Ubehagelig, though, og klagde litt, men lot meg, uten en eneste godbit i nærheten. Etterpå ble det et bad. Beste så langt. Kun et par anledninger av lyst til å rygge ut av dusjen, ellers helt kewl med å bli sjamponert og skylt keitete med en hånd mens den andre holdt et steady supply av frosne kjøttboller å slikke på. Selv skjegget og barten fikk jeg sjamponere og skylle mens han klarte gomle uten å få såpe i munnen. Vi er et supert team 👍🏼 Måtte pause for å sjekke med Grok om han kunne komme opp med et like catchy navn på frosne råkjøttboller som "Ice Cream". Vi ble enige om Frostballs som er gøy å si, men det var mange kandidater i mange kombinasjoner av synonymer, derfor fikk Ede chillballs i dusjen, mens jeg fikk frostbites av å holde de.  Han klagde ikke. Var kosete og god og helt rolig ved håndkletørking uten bestikkelser etterpå. Helt utrolig hva et helt måltid av bare frostballs gjør med relasjonen 🥰 ..eller kanskje han var kald og frøs 🥶 og ville varme seg på meg. Også en mulighet. Nå sover han søtt og intetanende om at muttern har bestemt seg for å bare gå byturer på så ren asfalt som mulig de nærmeste dagene. Trenger lære ham å overlate husarbeid til husmor før han kan dra inn så mye sand igjen. Ikke helt enkelt når mopp og kost og kluter i bevegelse er de aller gøyeste lekene han vet om. I likhet med håndklær og klær og sengetøy og muttern og ting som dingler og gjenstander som ligger stille og whatever, så er rengjøringsutstyr også de morsomste bitelekene som finnes.  Plan for i morgen: Leave it med distraksjoner  Bli sittende/liggende/stående med distraksjoner  Hold posisjon urørlig (fordi vi skal opp i ansiktet nær øynene med saks snart  Klippe klør og potepels. Se an humøret hans og kanskje prøve med maskin på potene igjen. ...eller saks. Det blir antagelig saks fordi jeg blir utålmodig på et punkt hvor han bare øker i stress. Potene er precious. Veldig cautious om de.  Klippe kropp og bein med maskin Gå tur på tørr asfalt  Whatever vi får av innfall som passer i øyeblikket  Også, Milepæl: Første virkelige vokterbjeff, 14 uker. Det var alvor. Nabo som har vært bortreist en uke kom gående gjennom porten i mørket. Silhuett med stor bag. Det var reelt alvor for Ede. Dypeste vokterbjeffene lød plutselig fra den lille valpen, og han gikk selvstendig til enden av båndet med høy hale for å ta seg av denne trusselen selv. Reagerte på kontaktlyd fra meg og kom inn igjen, men lot ikke guard down før han var i nærkontakt og gjenkjente ham.  Usikker på om det var rett av meg å la ham selvstendig gå frem til naboen med den attituden der. Rådene fra de som driver med Den Typen Hund er å utøve lederskap ved å be ham bak meg. Jeg tenkte at siden han kjenner naboen skulle han få gå frem selv og oppdage at det ikke var noen trussel, men en bekjent. Jeg vet ikke helt hva fasitsvaret er. Antakelig er det at han går bak når jeg ber ham, men jeg trenger ikke be ham hver gang. Om jeg reelt ber ham bak fordi jeg frykter for noens liv og helse, så tror jeg ikke det vil berolige ham ^^ Om jeg ber ham bak fordi jeg ikke ønsker at han skal hilse ivrig på personen er det et annet scenario. Jeg ser ikke noe galt i å være inkonsekvent på det. 
    • Ok, det var bra. Ja det gir mer mening i land med større smitttepress. 
    • Dette med beskyttelse opp til 12 uker er en gammel greie, og mest utbredt i Utlandet, ja. Jeg ville definitivt unngår samvær med ukjente hunder fram til andre vaksine, men ikke noe særlig mer enn det tror jeg. Kanskje det hadde vært annerledes om jeg hadde bodd i et land med mer smittsomme dyresykdommer.
    • Hehe, ja tida går. Pax ble gammel og grå, og litt døv. Men ung til sinns hele livet   Godt å høre at de gamle bøkene gjelder enda. Har ikke glemt alt, men litt oppfrisking må nok til. Holder meg nok fortsatt på den positive delen av spekteret.  Blir ny rase også denne gangen så det blir spennende   Der bekrefter du inntrykket jeg også har fått av det som rører seg på sosiale medier. Mange selvoppnevnte eksperter og mer eller mindre kvalifiserte "trenere". Typisk at det går i pendler. Men som Simira sier så er det jo mye US/UK innhold. der, i hvert fall på mine feeds. Som sagt så holder jeg meg til det positive.  Men når sant skal sies høres det jo ganske kjent ut som for 10-15 år siden. Nye aktører, samme show 😋 Hørte/leste forresten noe om at valper ikke skal settes ned på gress/tas med ut i verden før de er vaksinerte? Må bæres rundt om de skal miljøtrenes og sosialiseres før 12 uker (og det bør de jo). Det er vel en UK/US greie? Har ikke hørt om slikt her før. Mener ikke hilse på alt som rører seg altså, men gå på bakken må da gå an? 
    • @MaskotMen alt det du nevner høres ut som amerikanske og europeiske trender. Selv om det såklart er mange som følger ulike sosiale media internasjonalt, så er det ofte ikke representativt for hva som faktisk beveger seg og skjer i de aktive hundetreningsmiljøene i Norge. Heldigvis. Dessuten, om du søker på begrep som "positive reinforcement" "fearfree" etc, så får du garantert masse innhold da også. Det handler litt om hva man velger å fokusere på, følge, og lytte til. Til en viss grad kan det være nyttig å følge med på hva som beveger seg utenfor egne kretser også, men det kan være greit å være litt bevisst på hvordan algoritmer fungerer i sosiale media. Samt at det du ser på blir også vist til din krets, så det spres ytterligere.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...