Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Rogaland

Monab88

Recommended Posts

Hvem her skal til NKK Rogaland den 8-9 september?

Jeg skal kanskje dit, tar isåfall med Bella og kanskje Albin samt en skye terrier.

Er det forresten noen fra Trondheimsområdet som trenger skyss nedover? Vi har mest sannsynlig plass til en person og en stor eller to små hunder :whistle: (ønsker meg billigere bensinutgifter :icon_confused: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 81
  • Created
  • Siste svar

Silje: Jeg er intensivsykepleier. Dersom du får rier i utstillingsringen så gjør det ingenting; jeg skal passe på deg jeg :rolleyes: Det er bare å knipe igjen litt det så går det så bra atte (men løpinga di blir vel heller litt krykkete hihi)

Jeg har altså meldt Amigo på - jeg og oppdretteren min skal ha en langhelg sammen og bo på hytte og kose oss og bare preike hund i tre dager til ende :icon_confused: Amigo debuterer i CHK så det blir jo litt artig da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst.. Får se an når fristen nærmer seg! :)

Når er fristen?

Jeg vurderer det, men ser an hvordan det går med de førstkommende utstillingene først. Litt lang reisevei, så får se ;)

Kanskje vi skal slå oss sammen? Nina m Jo har sikkert også lyst være m. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje vi skal slå oss sammen? Nina m Jo har sikkert også lyst være m. ;)

Det hadde jo vært moro ;) Kan jo snakke nærmere om det, men hadde vært knall det :) Fristen er forresten 6. august for manuell påmelding og 13. august for ordinær elektronisk (utsatt frist 20.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Silje: Jeg er intensivsykepleier. Dersom du får rier i utstillingsringen så gjør det ingenting; jeg skal passe på deg jeg :rolleyes: Det er bare å knipe igjen litt det så går det så bra atte (men løpinga di blir vel heller litt krykkete hihi)

Jeg har altså meldt Amigo på - jeg og oppdretteren min skal ha en langhelg sammen og bo på hytte og kose oss og bare preike hund i tre dager til ende :) Amigo debuterer i CHK så det blir jo litt artig da!

Amigo skal ta BIR tenkte jeg :closedeyes:

Jeg reiser mest sannsynlig over med Britt, Helga Maris oppdretter, så da skal vel jeg og preike hund i 3 dager (+ Porsgrunn-Stavanger t/r) ;)

Skal stille tjukken i AK og kanskje i JH ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen fra Trondheimsområdet som trenger skyss nedover? Vi har mest sannsynlig plass til en person og en stor eller to små hunder :) (ønsker meg billigere bensinutgifter :) )

Oooh, det hørtes litt fristende ut egentlig... Det er jo så mange vestlandssoniser jeg ikke har møtt enda! hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var i utgangspunktet å ta turen oppover, men nå har det seg slik at vi (forhåpentligvis) har ca 10 dager gamle valper på det tidspunktet. Dersom vi drar oppover blir det enten jeg eller sambo som drar alene (så den andre er hjemme med valpene) eller event. at Mamma/ svigermor kommer og bor hos oss den helgen.

Vi får se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Han har det godt i buret. Det står på et varmt underlag og han har myk madrass og tepper. Mer enn nok plass til å snu seg som han vil. Han har vannskål festet på ene burveggen og må han tisse, piper han så jeg går ut med han. Det er ikke bur som er et problem her. Han legger seg inn i det frivillig på dagtid også når han skal sove. 
    • Buret er veldig begrensende, og hunder bruker ulike liggestillinger og underlag for å regulere varmen i løpet av natten. Hunder ligger gjerne stille der fordi de ikke har noe valg. Hvis valpen må gjøre fra seg eller søler når han drikker så blir det fort vått og ubehagelig å ligge der også. Lykke til med kattetreningen, du har nok en jobb foran deg der. Selv om det har gått bra før så er individer forskjellige og har ulike grader av instinkter.
    • Ja, han visste at jeg hadde katter, men mente det ikke var noe problem. Og jeg har hatt både jakthunder og gjeterhunder tidligere og det har gått veldig bra. Valpen ligger fint i buret så jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal endre på det? Buret står i stuen og valpen sover rolig hele natten der. 
    • Begynner å bli ei stund siden jeg hang på forum nå, ja 😄 dårlig til å sjekke svar og, ser jeg!  Det må jo bli kjøring, da!
    • Visste oppdretter at du hadde katter? Har de noen råd kanskje? Dette er jo en mix av raser som har notorisk høyt jaktinstinkt, så dette kan bli en stor utfordring. Her må det i så fall systematisk trening til med rotrening rundt kattene, belønning for å ignorere dem, og trygge områder for begge. Og det er fortsatt ingen garanti for at det går bra. Har du mulighet til å skille dem i ulike rom om natten så valpen slipper å ligge i bur?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...