Gå til innhold
Hundesonen.no

Heisann!

Zoey

Recommended Posts

Hei og hopp alle sammen, da har jeg fått rota meg inn her jeg også :icon_fun:

jeg er 20 år, og har nå blitt førstegangs hundeeier:)

min lille elskling heter zoey, og er en Whippet på 4 mnd.. og jeg tror hun må være den beste førstegangshunden i hele verden;)

Har vært interesert i dyr hele livet, og har alltid fått høre at jeg er den "dyrekjære" i familien :rolleyes:

Ble bitt av hestebassilenb første gang jeg så en hest (satt i vogn og husker det ennå:D) og etter ett par år med masing fikk jeg begynne på rideskole:) (pappa fløy helikopteret til luftambulansen og synes hester var farlige vesner..)

og der begynte hele helligheta.. hehe.. begynte å hjelpe til i stall da jeg var 9 år, og siden gikk det ball i ball, fikk min første ponni på helfor da jeg var 10, og min første helt egne ponni når jeg var 13 (kuuuleste ponnien i hele verden;)

og siden jeg omtrent hadde bodd i stallen siden jeg var 9, så var det en selvfølgelighet at jeg flytta inn nå når ponnien hadde kommet;)

jeg pleide som regel å måtte bli dytta ut i det stallen stengte, for så å snike meg inn igjen rett etterpå :)

men så ble jeg 15 år, og søkte på NTG (Norges toppidrettsgymnas) og der kom jeg inn, og har da gått i lære hos Lars Rassmusen i tre år! der kom også hesten Nenzo og Bansano (Billy til vanlig) inn i livet mitt! det ble masse stevner og utenlandsturer med hest, og jeg lærte masse masse :icon_fun:

nå jobber jeg i stall.. (inntil videre) Nenzo er solgt, og billy skal selges, til fordel for studier.. trist, men det må til.. :D

men som sagt så har jeg jo fått zoey, og det hjelper på en del! nå til høsten er det kursstart, og det gleder vi oss masse til=)

er det forresten fler som har mynder i vestfold området så er de bare¨å ta kontakt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...