Gå til innhold
Hundesonen.no

Åssen raser


linn88

Recommended Posts

åssen raser bruker dere i treninga... hva trener dere med dem og åssen fungerer det??

bruker selv dalmatiner fortiden... og det er litt av den utfordring kan jeg si! hehe bruker henne til lydighet..

hun har sin egen vilje for å si det sånn, men det kommer seg.. debuterer i ringen nå i september... hehe det kommer til å gå rett i dass men... får se.. :D

Utennavn.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aha... en av treningskompisene mine startet med irsk ulvehund!!! brukte den i konkuranser osv! veit ikke om du kjenner henne.. Line Torp, instruktør i oslo hundeskole...

hehe hu snakker om å ha en til en når hun flytter på småbruk... bare for å ha en liksom :D hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... det skal jeg finne ut av... har ikke spurt så mye...

hun konkurerte jo aktivt, tror dem fikk opprykk til klasse 2. er ikke sikker...

møter henne først om to uker så jeg kan spørre da :D hehe

det er alltids håp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund selv, men låner en puddel litt lenger oppi gata. :D Går en ukentlig tur og trener litt innimellom. Tror det er veldig bra for den hunden å få brukt hjernen litt, ettersom at eieren hennes ikke er så opptatt av å trene med henne. Og jeg digger jo å trene hund :D

Noen som har noe bra trene-tips for meg som ikke driver så proft ennå ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hund selv, men låner en puddel litt lenger oppi gata. :D Går en ukentlig tur og trener litt innimellom. Tror det er veldig bra for den hunden å få brukt hjernen litt, ettersom at eieren hennes ikke er så opptatt av å trene med henne. Og jeg digger jo å trene hund :D

Noen som har noe bra trene-tips for meg som ikke driver så proft ennå ?

Det er sånn som meg det da, bare at jeg går skjeldnere og mer uregelmessig. Du burde lese en del (så får du gjort opp for litt av det du ikke får ved erfaring), og så prøve ut det du leser..? Jeg vet ikke helt. Jeg går koseturer med henne, og har små "sessions" hvor vi trener på ting hun allerede kan (eller muuligens prøver noe nytt, har gjort det én gang).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Jeg har begynt å tenke litt på dette med å skaffe meg egen hund. Jeg klarer bare ikke helt og finne ut hvilken rase jeg har lyst på. Vurderer sjefer for øyeblikket, men hvordan skal jeg få tak i en som ikke blir sjuk?

Border collien har jeg vært forelsket i siden jeg var 5 og digger den fremdeles. Jeg har fått med meg at den trenger mye trenig, men hvor mye?

noen som kan svare? da blir jeg glad:)

(Er sypergøy på barneleir med linn :mrgreen: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å ta kontakt med valpeformidler i schäferhundklubben..Ellers kan du også søke på Canis.no, det har den diskusjonen vært oppe mange ganger.. Sørg for å kjøpe valp av HD og AA frie foreldre, aller helst foreldre som har vært mentaltestet..

En Border Collie er en arbeidsnarkoman; de trenger ikke bare mye fysisk mosjon, men de trenger arbeidsoppgaver, de trenger å jobbe mentalt. Lydighet og agility, spor, bruks trneing osv kan være fine måter å gi hunden mentaltrening. En BC som blir understimulert kan veldig lett få stressuvaner som å jage sin egen hale, grave opp alt, bjeffe masse, jage(gjete) alt fra bilder til marsvin.. Du må også huske på at denne hunden er laget for å gjete, så om du ikke bruker den til gjeting så må du huske på at de aller, aller fleste BC'er har et velutviklet gjeterinnstinkt. Valper må lære seg å f.eks ikke gjete biler.. En Border Collie er en superhund for en som vil bruke masse tid på hund, men den krever som sagt mye mosjon. Så er det jo endel som mener du ikke bør ha BC uten å drive med gjeting.. Jeg er ikke helt enig der, men det kan jo være greit å trene litt på sau hvis du har lyst til det. Ble langt det her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Astrid: Trur du ble sjuk av å være på leiren - tenk litt: papillon! Du syntest de var altfor små! Jeg forstår meg ikke på deg *sukk* #-o

Vardell viste meg at Papillon bare er helt perfekt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Jeg har begynt å tenke litt på dette med å skaffe meg egen hund. Jeg klarer bare ikke helt og finne ut hvilken rase jeg har lyst på. Vurderer sjefer for øyeblikket, men hvordan skal jeg få tak i en som ikke blir sjuk?  

Border collien har jeg vært forelsket i siden jeg var 5 og digger den fremdeles. Jeg har fått med meg at den trenger mye trenig, men hvor mye?

noen som kan svare? da blir jeg glad:)

(Er sypergøy på barneleir med linn :mrgreen: )

hmmmm, kan du fortelle litt om deg selv om hvor lang tid du har til mosjonering og hjernetrim?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...