Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken rase ville dere IKKE hatt?


Cathrine og Killja

Recommended Posts

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Det er vel ikke det at man ikke liker Puddelen som hund, kongepuddelen er flott og smart den, men det er vel mere det pelsstellet som får folk til å ikke ville ha en selv ?!

Det er vel ingen rase som er mere kjent for mye pelsstell og frisørtimer enn Puddelen ?

Personlig syns jeg Puddelen er finest med masse pels, ufrisert og naturlig, men det annses vel nesten for dyreplageri å ikke frisere de ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[*]har så lite pels at jeg må kle på den om vinteren (anser det som dyreplageri å anskaffe seg en hund som ikke tåler kulde i Norge).

^_^ staakkars whippeten min som var ute å koste seg nå nettopp i 8 minus grader..selv om jeg syns mer synd på meg - hmm, tro om det kalles menneskeplageri for de av oss som *ikke* er skapt for vinteren...? :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, gøy. Jeg hiver meg på.

Jeg vil ikke ha en hund som:

  • er fra de såkalte vokter-/kamphundrasene.
  • er tyngre enn at jeg klarer å bære den ut av skogen dersom det skulle skje en ulykke.
  • er så kortbeint at den sliter av seg stellet når det er skaresnø ute.
  • har så lite pels at jeg må kle på den om vinteren (anser det som dyreplageri å anskaffe seg en hund som ikke tåler kulde i Norge).
  • ikke kan brukes til jakt.
  • er pinglete i hodet eller blir lett stresset.

Må legge til at jeg kjenner til mange hunder fra overnevnte liste som jeg liker, men som jeg aldri kunne ha tenkt meg å eie.

Ja huff det er virkelig synd på bikkja mi..Han må ha dekken på når det blir veldig kaldt :lol: han løper og leker seg ute når det er kaldt,men han har det nok helt ****** sånn innerst inne ja..Maser for å komme ut gjør han og!(men da er nok det bare et ønske om å komme vekk fra hele norge) Og når han griseløper og tumler rundt i nysnøen ser han fryktelig misserabel ut stakkar.. Men takket være innlegget ditt kan jeg nå ta til fornuften å få han omplassert til f.eks afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh, gøy. Jeg hiver meg på.

Jeg vil ikke ha en hund som:

  • har så lite pels at jeg må kle på den om vinteren (anser det som dyreplageri å anskaffe seg en hund som ikke tåler kulde i Norge).
  • ikke kan brukes til jakt.

da er det veldig mange som driver med dyreplageri i norge.. Er forresten mange jaktfolk som bruker dekken på settere eller vorstere når det er iskaldt.. Dyreplageri å eie de rasene også eller?? Djess.. Sånne utsagt som du kom med der gjør meg oppgitt..

Det er vel ikke det at man ikke liker Puddelen som hund, kongepuddelen er flott og smart den, men det er vel mere det pelsstellet som får folk til å ikke ville ha en selv ?!

Det er vel ingen rase som er mere kjent for mye pelsstell og frisørtimer enn Puddelen ?

Personlig syns jeg Puddelen er finest med masse pels, ufrisert og naturlig, men det annses vel nesten for dyreplageri å ikke frisere de ?

ja, for min del er det i alle fall pelsstellet som er avgjørende.. Jeg liker best pudler som er nedklilppet, sånn som felix (tror jeg det er i alle fall), er på bilde der over.. Nydelig fjes på han ^_^

*Dobbelpost, mod. Crizpo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel ikke det at man ikke liker Puddelen som hund, kongepuddelen er flott og smart den, men det er vel mere det pelsstellet som får folk til å ikke ville ha en selv ?!

Det er vel ingen rase som er mere kjent for mye pelsstell og frisørtimer enn Puddelen ?

Personlig syns jeg Puddelen er finest med masse pels, ufrisert og naturlig, men det annses vel nesten for dyreplageri å ikke frisere de ?

Hehe, jeg skjønte egentlig det, men var bare så mange som skrev puddel så jeg måtte demonstrere litt :lol:

Ganske dyreplageri hvis du ikke steller de ja, klunne sett det for meg hvis jeg aldri hadde stelt min :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skriver også opp hvilke raser som jeg vil ha. Det er en del raser jeg syns er OK, men få raser jeg absolutt ikke vil ha.

Gruppe 1: Aussie, kelpie, BC, belgerene, briard, hollandsk gjeterhund, hvit gjeterhund, langshårsschäfer av brukslinjer

Gruppe 2: nuffe, berner, dobermann, rottweiler, st. bernhard

Gruppe 3: wheaten, kerry blue, staffordshire bull terrier

Gruppe 4/6: dachshund strihår (standard)

Gruppe 5: american akita, alaskan malamute, siberian huskey, basenji, eurasier,

Gruppe 7: Korthåret vorstehhund, pointer, breton, stabyhound

Gruppe 8: labrador, golden, engelsk springer spaniel, portugisisk vannhund, am.cocker

Gruppe 9: puddel, papillon

Gruppe 10: saluki og whippet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke hatt:

Bernen sennenhund (store, trege og sikler :lol:)

Mexikansk nakenhund

newfondlender (skrev det sikkert feil da...)

airdaleterrier

Newfoundlandshund skrives det:-)

Skulle heller aldri ha stor hund, men nå er jeg av den typen som ikke vil ha liten :rolleyes:

Men som det er nevnt tidligere, det er egenskapene til hunden det kommer an på ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga utseende ville jeg ikke hatt:

- Nakenhund - Jeg liker hunder med pels.

- Hunder lavere enn 30 cm - Det blir for lite rett og slett.

- Puddel - Krøller er ikke min greie.

- Berner og andre såpass store raser - De er litt for store.

Pga andre ting enn utseenede (bruksområder, fysiske problemer osv osv):

- Malle - Fine hunder! Men jeg tror ikke jeg hadde klart en så driftig hunderase rett og slett :blink:

- Mops og andre med veldig inntrykt snute - Jeg liker at hunden min klarer å puste uten å høres ut som en andpusten asmatiker.

- Fuglehunder - Som regel både søte og vakre, men jeg jakter ikke og syns ikke jeg har behov for en slik rase da.

- BC - Jeg tror ikke jeg har nok energi til det.

Sikkert flere raser jeg ikke kunne tenkt meg også, men dette er i hvertfall de rasene jeg er helt sikker på at jeg ikke vil ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid trodd det jeg xS Det er kanskje feil? Hehe xP

Ja, det er feil :wink:

(Se her)

Hermer etter de andre jeg og skriver opp de rasene jeg liker:

Gruppe 1: Belgisk fårehund, lancashire heeler, shetland sheepdog, australsk kelpie, border collie, pyreneisk gjeterhund(poil long).

Gruppe 2: Dvergschnauzer(helst sort)

Gruppe 3: Parson russell terrier, jack russell terrier, norfolk terrier, irish glen of imaal terrier og irsk terrier

Gruppe 6/4: Dachshund strihår (standard)

Gruppe 5: Basenji

Gruppe 7:

Gruppe 8: Labrador fra jaktlinjer

Gruppe 9: Bichon havanais

Gruppe 10: Whippet

Edit: La til en rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når ble dachsen en fuglehund?

(måtte bare kommentere)

Edit:

La til et ord som hadde falt bort.

Da den fikk vinger? :blink:

Alltid trodd det jeg xS Det er kanskje feil? Hehe xP

Da jeg var liten, het dachsen grevlinghund til hverdags. Det var ikke fordi den liknet en grevling. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Vanskelig. Synes liksom alle raser har sin sjarm.

Vil ikke ha en sånn stor mastiffhund. Det blir rett og slett for mye.

Mange raser jeg kunne tenkt meg, men valget blir veldig begrenset på grunn av allergi. Endt derfor opp med Wheaten Terrier.

Puddler er bare nyyyyydlige! Liker sorte kongepudler (eller hva de heter) som er klippet jevnt over hele kroppen. Søskenbarnet til veninna mi driver oppdrett og de er her av og til. Sist hadde de med en liten valp! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror kanskje jeg har svart her før.. men svarer igjen. *le*.

Jeg vil ikke ha:

Bichonrasene(inkl malteser og 'fjollehunder'), dvergpincher/pincher, jeg må ha langhåret hund så kort er uaktuelt, bulldog/staff/mastiff, terriere/bartehunder, krøllehunder(puddel), dachs, Retriverrasene.

haha min liste er lang :blink: De hundene over er jo fine på sin måte, men kunne aldri tenkt meg en i hus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest LilleSkrekk

Kunne ALDRI ha hatt:

Puddel

Kinesisk Nakenhund

Sånne små hårete mopper

Blodhund

Mynder

Er ikke vondt ment til de som har disse rasene.. Er bare jeg som synes de blir for pinglete for meg. Men jeg synes mange av dem er fine uansett, selv om jeg ikke vil ha slike selv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm,grusomt mange jeg ikke ville hatt.

Ville ikke hatt noen i Gr1 med unntak av katalansk gjeterhund, med noen svært få unntak så er det heller ikke mange i Gr2. Ingen jeg ville hatt i Gr3 eller i Gr 6/4. Et par i Gr5. Kun ES og Breton i Gr7 og labrador i Gr8. Og absolutt ingen i Gr9 og 10.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Tror jeg må nevne de jeg ville hatt også selv om smaken forandrer seg gjerne med tiden.

Ville hatt BC, Aussie, Nuffe, LB, Staffordshire bullterrier.

Liker ikke puddel av noe slag og heller ikke de små selskapshundene.

Finnes mange søte eksemplarer men ikke noe for meg.

Er heller ikke noe glad mynde, greyhound, sånne løpehunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Border collie.

Alle typer jakt/fugle hund.

Små hunder (chihuahua, cairn terrier osv osv)

Hunder med bart.

Veldig tynne hunder (greyhound, whippet, mynde osv)

Jeg foretrekker medium/store hunder med kort pels, som er litt "tøffe" og kompakte. Rottweiler for eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mynde

Mexikansk nakenhund

Mastiff

Bull terrier

Pit Bull

Helt enig! :ahappy: Ikke fordi jeg tror de er farlige, men jeg syntes rett og slett de er stygge! Med untak av Mynder da, men de er jo så sære at det kommer bare når det passer de! Stort sett! :P

Favoritten min er og vil alltid være: Schæfer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...