Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i Oslo 13. august

Ingvild

Recommended Posts

*flirer* Besluttningsvegringen har tatt overhånd igjen ser jeg...! Fiiine Oslo-menneskene det! :whistle:

Og Wendy tenker du å komme på dette treffet...? Hvis ikke,hvorfor bryr du deg sånn da...? :D Vi har allerede hatt noen feider på dette hvem-får-lov-til-å-være-med-på-treff emnet så vi er vel ferdige med det tror jeg :P Alle som vil kommer ;)

Takk, du skrev det jeg satt her og tenkte :rolleyes:

ALLE som vil kan komme, jeg vil treffe så mange som mulig! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Josie&Miriam: kan du si ifra når du vet om du tar med denne tispa eller ikke?

Jeg er litt skeptisk, men jeg vil ikke hindre deg i treffet, for alle som vil skal kunne komme. Og er det noe som ikke passer for den ene enkelt-personen så får den heller la vær å komme. Men dumt om jeg lar vær å komme om du ikke skal ha henne med :whistle:

Så kjekt om du sier ifra i forveien. Evt kommer jeg uten hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie&Miriam: Det er antakelig nevnt, men gidder ikke lese gjennom hele tråden på nytt :whistle: Lurer bare på hva denne hunden egentlig kan finne på å gjøre? Hvor ille kan det egentlig være, tenker jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie&Miriam: Det er antakelig nevnt, men gidder ikke lese gjennom hele tråden på nytt :whistle: Lurer bare på hva denne hunden egentlig kan finne på å gjøre? Hvor ille kan det egentlig være, tenker jeg da...

Det lurer jeg også litt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

13 august har jeg tannlege time, uffa. Husker ikke helt når det er.

Men muuulig vovs kan være med, han trenger det jo. "Marianne"dalen høres supert ut, tipper det er fint der! :D Vet bare ikke helt hvor det er.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 august har jeg tannlege time, uffa. Husker ikke helt når det er.

Men muuulig vovs kan være med, han trenger det jo. "Marianne"dalen høres supert ut, tipper det er fint der! :whistle: Vet bare ikke helt hvor det er.. :D

Vi pleier å gå inn den enden ved Radiumhospitalet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Josie&Miriam: Det er antakelig nevnt, men gidder ikke lese gjennom hele tråden på nytt :D Lurer bare på hva denne hunden egentlig kan finne på å gjøre? Hvor ille kan det egentlig være, tenker jeg da...

Jeg svarte på dette i stad, men det ser ut til å ha forsvunnet etter nedetiden :rolleyes: Vi tar det en gang til ;)Hvis jeg skal ha henne med, så kommer vi til å holde oss på "utsiden", og drive med kontakttrening. Skal dere slippe hundene deres, går vi enten hjem igjen eller tur et annet sted (laaangt unna). For å svare på spørsmålet deres: Hvis det kommer en hund bort til henne, og jeg ikke rekker å være i tide med avledning så knurrer og glefser hun, og gir tegn til at hun skal "ta" hunden som kommer bort til henne. I 99% av tilfellene går det greit, og jeg er i tide med avledning, og ingenting skjer.

Det er nå imidlertid familien til denne hunden som bestemmer om de vil at jeg skal hjelpe dem med å trene hunden til å klare å fungere i hverdagen. Jeg har ikke hørt noe fra dem, så det er nå en del som tyder på at det ikke blir noe av.. Noe som er dumt, for denne hunden trenger det virkelig... :P:whistle:

Dere skal få beskjed så snart jeg får beskjed :D

EDIT: Nå har jeg ventet på svar fra fam. med denne hunden og siden jeg ikke har hørt noe fra dem blir det ikke noe av at jeg skal ha henne med meg. Da tar jeg heller med min egen, søte lille allergiker på treffet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst å være med på et slikt treff - "Sonentreff" for første gang!

Jeg har også ferie da, så for min del spiller det ingen rolle om det er morgen, dag, ettermiddag eller kveld..

Jeg har jo en hel "gjeng" av hunder å velge mellom for å ta med..

Baby-Moses på 7 mnd som bare er "dum og deilig" og tror at hele verden er en stor lekeplass for HAN alene,

unghund-Mac (13 mnd) som er en ganske typisk "jeg tror jeg er en stor gutt - men synes ganske mye er litt skummelt likevel",

Milla (2,5 år) som synes hun er "størst, sterkest og kulest i hele verden",

Moby (5 år) som VET at han er "størst, sterkest og kulest i hele verden - men likevel totalt ukranglete med alle som mener motsatt..."

og gamle Minnie (11,5 år) som ikke synes slikt er noe kult i det hele tatt - uansett.

Så det blir vel til at jeg kommer med smågutta' mine...

Jeg har ingen skrupler med å la dem begge oppleve at verden (dvs fremmende hunder) ikke alltid er sånn som beardiser er.. Dvs på klubbens månedlige treff så er ALLE hundene supersikre med valper, kjempesnille, lek, kos, godteri og "nuttefnutt" hele tiden....

Om det er en/flere "småekle" hunder tilstede så skal jeg selvsagt gjøre ALT i min makt å holde mine unna - men skulle dem få seg en "karamell" av en eller annen, så er det faktisk endel av livet det også. Så for JEG ville vært mere urolig for at MINE hunder gir den utagerende hunden en form for selvtilfredsstillende belønning (ved at den får utagere - og den andre hunden spretter unna). Men DET er jo faktisk ikke mitt problem, da..

Jeg tror fullt og fast på at hunder faktisk er rasister uten like. De vet, skjønner og ser hva som er sin egen rase, og mange lærer seg å mislike andre raser.

Så treff med mange andre raser, som har andre lekemåter, annet språk og annen måte å tilnærme seg "problemer" på er faktisk BARE en kjempegod lærdom for ALLE hunder.

Men, så er det stedet, da... "Mærradalen" - javel - hvor parkerer man? (Jeg kjører i egen bil - her kommer det ikke på tale med buss, trikk, t-bane eller nor slikt.. Jeg betaler ALT for mye for bilen min i året for å ikke bruke den!)

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert parkere på Radiumhospitelet. Når det er sagt, så kan dere bare planlegge i vilden sky, for jeg kommer til å ligge på en solseng ved bassengkanten og lese de siste sidene i den nye Nesbøboka omtrent på samme tid! Kan være med en annen gang, jeg :whistle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan sikkert parkere på Radiumhospitelet. Når det er sagt, så kan dere bare planlegge i vilden sky, for jeg kommer til å ligge på en solseng ved bassengkanten og lese de siste sidene i den nye Nesbøboka omtrent på samme tid! Kan være med en annen gang, jeg :| .

*Fillerister Ida* :glare: HALLO eller? Vi sutrer ikke over at du ikke får være med på treff når du skal ligge å meske deg ved et basseng assa...! :rolleyes: *mumle*

Neeeeei da, jeg er IKKE misunnelig.... :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fillerister Ida* :glare: HALLO eller? Vi sutrer ikke over at du ikke får være med på treff når du skal ligge å meske deg ved et basseng assa...! :rolleyes: *mumle*

Neeeeei da, jeg er IKKE misunnelig.... :|

:D Akkurat nå er det 23 dager til vi reiser og det skal bli greit å reise fra denne norske "deilige" sommeren. Regner med at jeg får med meg flere "Marianneturer" jeg :| , så jeg skal slutte å sutre! Kjenner jeg meg selv rett, finner vi nok en hund eller to å gå tur med der nede og rekker fint å spekulere litt på om vi skal ta med en firbent greker hjem... Men det skal vi ikke! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:| Akkurat nå er det 23 dager til vi reiser og det skal bli greit å reise fra denne norske "deilige" sommeren. Regner med at jeg får med meg flere "Marianneturer" jeg :| , så jeg skal slutte å sutre! Kjenner jeg meg selv rett, finner vi nok en hund eller to å gå tur med der nede og rekker fint å spekulere litt på om vi skal ta med en firbent greker hjem... Men det skal vi ikke! :rolleyes:

SÅnn ja, flink jente *klikk og sjokolade*

Hehe ja kjenner jeg deg også rett så finner du deg nok en liten greker i år også, og kanskje er det firbent... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg skulle også gjerne vært med, men jeg er på jobb så jeg rekker ikke før ca. kl. 1600 og utover. Har også en del beardiser å velge mellom. De er vandt til å være med på treff. Er en gjeng som går tur en gang i uken med veldig forskjellige raser. :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så... De fleste kan på formiddagen, men alle kan om vi tar det sånn ca halv åtte?

Jeg blir gjerne med på å ta det på kvelden om jeg som sagt får lov til å oppbevare et bur og en ryggsekk i noen sin bil mens vi går tur, samt at jeg kan rekke å være på Oslo S til seinest kvart på elleve.

Aller best hadde det dog vært å ta det f.eks. klokka ett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg meg selv rett, finner vi nok en hund eller to å gå tur med der nede og rekker fint å spekulere litt på om vi skal ta med en firbent greker hjem... Men det skal vi ikke! :rolleyes:

Hehe ja kjenner jeg deg også rett så finner du deg nok en liten greker i år også, og kanskje er det firbent... :ahappy:

Blir jo litt nysgjerrig jeg (totalt OT altså) - men er det rescue-organisasjoner for grekere, liksom? :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo litt nysgjerrig jeg (totalt OT altså) - men er det rescue-organisasjoner for grekere, liksom? :D

*knis* Altså, jeg skal til Kreta og er der mens det er dette sonentreffet. Det blir fjerde sommeren på rad minstebarnet og jeg reiser (i fjor fikk søstra og en venninne være med også) til ulike Kretasteder og vi blir alltid kompis med hunden på hotellet, eller en annen bikkje som vi går tur med og leker at er vår. Nei, vi adopterer ikke løshunder som vi forlater når vi reiser, men tar oss litt av hunder som har det utmerket uten oss. Det er vel mest for å ikke få helt abstinenser selv. :whistle:

Ellers så kunne det kanskje vært en tanke å starte sånn recue for tobeinte grekere. Det er bare det at du ikke finner så mange over førti som det er noe poeng i å adoptere hverken for ferien, eller for å ta med hjem. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
    • Hei! Vi har nå fått svar fra dyrlegen - han hadde ikke kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. Rart med det, for jeg ble nesten litt skuffet. Nå vet vi jo ikke hvorfor han stadig har slimete avføring, men kan kanskje utelukke at det har noe med fettinnholdet i maten å gjøre.  Skal snakke med dyrlege om vi kanskje kan sjekke for IBD. Vil jo i alle fall prøve å ha mest riktig tørrfor. Han har jo ikke hatt noen "alvorlige" hendelser med tørrforet han går på nå (gastrointestinal low fat), men det er stadig ganske løs og slimete avføring. Kanskje vi skulle forsøkt å bytte...
    • Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...