Gå til innhold
Hundesonen.no

Steinkjerutstillingen

MarieR

Recommended Posts

Skrevet

Muuulig kommer en tur for å se, men vet ikke noe sikkert. :whistle:

Godt mulig jeg heller drar på Soria Moria (miniaturhundutstilling den andre dagen), og at jeg ikke orker begge dagene.

• 3 weeks later...
  • Svar 100
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
Skrevet
Vi kommer. Stiller Bella i junior eller unghund og Albin i åpen.

Vi stiller også for Rodi Hübenthal.

Albin skal ikke stilles her heller.

• 2 weeks later...
Guest Christine
Skrevet

Vi får hard konkurranse mot oss selv vi... Jeg som hadde håpet på iallefall en ES til, men jeg skjønte jo egentlig at det ville bli bare Vegas... "/

PM'en kom i dag, og Anne skulle dømme alle valpene, men ble litt endringer sånn sett.

Skrevet

Oi, får ikke PM for denne utstillinga jeg.

Orker du å sjekke antall bernere, både valp og voksen?

Guest Christine
Skrevet

Berner, voksen: 9 stk i ring 1, første rase i ringen, klokken 09.00

Berner, valp: 2 stk i ring 3, oppmøte kl 10.00 :lol:

Guest Christine
Skrevet
9 stk??? Tuller du?? :)

Åh, så bra, har aldri stilt for så få før!

Ja,okei jeg tulla... Er 25...

Neida, er nok "bare" 9 :lol:

Guest Christine
Skrevet
Å? skal ikke Anne dømme Vegas?

Nei. Georg Schulz Hopstad dømmer de fleste valpene, hvem nå enn han er...

Guest Christine
Skrevet
Edit: glem det, fikk fatt på Tore ;) . To andre tollervalper :P Spent!

Hehe, går nok bra ;) Kanskje vi ses i BIG-ringen? :icon_fun:

Skrevet

Er ikke setter og retriever i to forskjellige grupper?

Guest Christine
Skrevet

Jo, men vi er en av to(om jeg så riktig da) påmeldte stående fuglehunder, sånn at gruppe 7 slåes sammen med gruppe 8 i BIG.

Skrevet

Kanskje det ;) Hadde vært gøy å komme til BIG finalen igjen men får se hvordan det går. Ikke så lenge igjen nå.!

Guest Christine
Skrevet
åh, men hvem skal jeg heie på da? :P

Oss ;)

Neida! Har egentlig ikke store forhåpningene, bir blir vi, med mindre dommeren syns Vegas er så stygg og uproposjonert... Men når vi skal gå i big så tror jeg vi er en av de som blir sendt ut først ;)

Skrevet
Nei. Georg Schulz Hopstad dømmer de fleste valpene, hvem nå enn han er...

Javel... må vel hjem og finne papirene, skjønner jeg, har ært borte noen dager.... Har hørt at det er dommerendring på akita, og hvis det er endring på shibavalpen også, så får man vel tenke over saken en gang til... Georg er jo ikke dommer, bare oppdretter av ymse raser...

Skrevet
Javel... må vel hjem og finne papirene, skjønner jeg, har ært borte noen dager.... Har hørt at det er dommerendring på akita, og hvis det er endring på shibavalpen også, så får man vel tenke over saken en gang til... Georg er jo ikke dommer, bare oppdretter av ymse raser...

Hvilke raser? Jeg finner bare hestestoff når jeg googler mannen...

Skrevet
Hvilke raser? Jeg finner bare hestestoff når jeg googler mannen...

Tror han har kennelnavn pizzicato

Raser jeg vet: Chow chow, westie, en av de australske gjeterrasene

Guest Christine
Skrevet
Dvergpuddelen min kommer fra kennel Pizzicato.

Da vet du vel hvordan han er som person? :console:

Sitter å leser inne på siden hans nå, men fant ikke no spess om han desverre...

Jaja, håper virkelig at vi får en flott debut sånn når det gjelder dommer :)

Guest Christine
Skrevet

Oj, kommer du helt fra Oslo for å se på en så liten utstilling? Skjønner ikke at du gidder, hehe :console:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig vanskelig å si hva som er "bedre" uten å vite hvordan forutsetningene ser ut. Hvis det er hjelp til rasevalg du vil ha så er det kanskje greit å lage en egen tråd til det med informasjon om hvilken erfaring du har med hund, hvordan hverdagen din ser ut, hvor mye aktivitet vil hunden få, har du planer om noe målrettet aktivitet/sport osv. Hvilke kriterier har du mtp. lyd, pelsstell, støvsuging, størrelse på hunden?  Med denne informasjonen er det lettere å gi råd om en rase som kan passe til ditt potensielle hundehold. Det er helt sikkert flere raser som kan passe kriteriene, og mange som ikke gjør det. 
    • Svarer dere begge to her. Ser at dette kanskje er en god grunn til å vurderer andre raser. Kanskje Aussie eller Collie er bedre?
    • Har ofte erfaring med at de jeg spør på utstillinger eller andre stevner bare roser hunderaser helt og forteller kun det positive. De jeg snakka med på messen var kun positive til rasen.
    • Jeg har møtt noen fine individer, men ikke nok til at jeg tenker at rasen er en fin og god brukshund. Alt for mye merkelig mentalitet ute å går, og allergi og hd
    • Hunder lever fint med tre ben, jeg ser ikke at en amputert tå vil utgjøre store problemer for en såppas sprek rase. Hvis hunden ellers er frisk og sprek ville jeg gjort det, selv om den er godt voksen. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...