Gå til innhold
Hundesonen.no

Flytevester til liten hund


Recommended Posts

http://www.clasohlson.no/Product/Category...2;251207;251208

og

http://www.dyrebutikkene.no/

virker jo veldig greie. Saken er det at hunden min veier såvidt 4kg, og er veldig smal rundt magen og livet. Jeg har kjøpt flere seler til henne f.eks som har vært alt for store rundt magen, og blir derfor litt skeptisk til disse flytevestene. Jeg har sett bilde av en chihuahua med flytevest på, har noen peiling hvilke av flytevestene de med små hunder kjøper?

Står jo på disse to linkene at den skal passe fra 0-8kg. 8kg er ganske "mye" i forhold til hvor stor hunden MIN er, og hvis en flytevest er laget til å passe en hund på 8kg tviler jeg litt på om den vil passe min på 3,5! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja der ser man. Får håpe vi får noen lure svar. :icon_confused:http://www.dyrebutikkene.no/ Her var det jo veldig billig, 100kr for en flytevest liksom, men er SÅ kjipt å gå rundt og trippe og glede seg til pakke i posten også passer det ikke.. Det hender alt for ofte her i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bestilte jegerens kombisele i den minste størrelsen for ikke så lenge siden, den satt supert bortsett fra den reima som går bakerst rundt magen.. Den var aaalt for stor, og ble helt skjev når jeg stilla den så langt inn som jeg kunne få den. Skikkelig skuffelse. Tror jeg blir å bestille en sele herifra snart, der har de helt ned i "chihuahua størrelse" og hvis jeg forsto det riktig så syr de visst på mål også hvis det skulle være nødvendig. Ikke så dyrt heller. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hø? Tuller du? Jeg har iallefall en puppia sele som nesten ikke er brukt pga den ble kjøpt for liten. XS. Passer nok en hund på 2kg tror jeg. Ser ikke for meg noe annet?

Eh, nei!

Den passer ikke, har prøvd ei vennines sele + to i dyrebutikkene så nei de passer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, nei!

Den passer ikke, har prøvd ei vennines sele + to i dyrebutikkene så nei de passer ikke.

Kjøp deg en bok som heter noe som "sy og strikk til hund" eller noe sånt. Der er det oppskrift på seler også :P Så da får du en sele som passer :P

Om du er flink til å sy da :icon_confused: Ellers finner du en som er veldig flink også gir du bare boka til den, samt et ark med mål... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, ja det hadde jo vært perfekt :) Jeg er nok ikke den beste til å sy, men får da til litt :rolleyes:

Bare så du vet det; XS er ganske nye i butikene, tidligere hadde vi bare S. XS er veldig liten. så jeg ville gitt den en sjanse. Vi har dem på literoppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden var jeg å kjøpte vest til Nadia i går. Valgte den fra Kennel til 98 kr. Ufattelig billig da, men får nå håpe at den funker også. Den som er opp til 8 kg, satt som et skudd. Nadia er 7 kg og ca 30høy og 30cm lang. Så nå blir det båttur på oss i sommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest denne tråden var jeg å kjøpte vest til Nadia i går. Valgte den fra Kennel til 98 kr. Ufattelig billig da, men får nå håpe at den funker også. Den som er opp til 8 kg, satt som et skudd. Nadia er 7 kg og ca 30høy og 30cm lang. Så nå blir det båttur på oss i sommer!

I hvilken butikk kjøpte du den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte redningsvest til min dvergpinscher på 3kg fra "Baltic 0-8kg". Den passet fint :)

Nedenfor ser du bilde, den sitter som et skudd! Som dere ser så er det veldig lange stropper så viss man har en hund på 8kg så skal det nok ikke være noe problem og vide den ut sånn at den passer, men jeg har tenkt å klippe de av..

EDIT: Glemte å skrive at jeg kjøpte den på Clas Ohlson, den kostet 159kr :)

dpsnakk1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hvilken butikk kjøpte du den?

Jeg kjøpte også en vest fra Kennel i går, sannsynligvis er det den samme. Den kostet 160,- i størrelsen 20-40 kg. Jeg vet de i hvert fall selger den hos Dyrego-kjeden, vet ikke om du har en sånn butikk i nærheten av deg? Dersom du skal på valpetreffet i morgen er det uansett Dyrego på Oslo City ved Oslo S, og de hadde mange igjen i liten størrelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte også en vest fra Kennel i går, sannsynligvis er det den samme. Den kostet 160,- i størrelsen 20-40 kg. Jeg vet de i hvert fall selger den hos Dyrego-kjeden, vet ikke om du har en sånn butikk i nærheten av deg? Dersom du skal på valpetreffet i morgen er det uansett Dyrego på Oslo City ved Oslo S, og de hadde mange igjen i liten størrelse :)

Var Dyrego jeg kjøpte den av ja. På Manglerud senteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er zelda sin vest.

0-5 kg.

IMG_3829.jpg

Er det bare jeg som syntes den så litt liten ut? Gikk veldig kort over ryggen... Orry sin ser i hvert fall større ut på han, og størrelsen mindre var uansett for trang i halsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bare jeg som syntes den så litt liten ut? Gikk veldig kort over ryggen... Orry sin ser i hvert fall større ut på han, og størrelsen mindre var uansett for trang i halsen.

Syns også den så litt liten ut :)

Hvor har du forresten kjøpt den hen puddellover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Kennel sin flytevest, har ikke testet den enda, men jeg tipper den blir for stor til en hund på 2 kg. Spike er 4,2 kg, og den er såvidt ikke for stor. Alt er på det strammeste. Så den tror jeg dere kan gi opp.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...