Gå til innhold
Hundesonen.no

Rar rasesmak?


MegaMarie

Recommended Posts

Har du litt rar rasesmak. Eks du liker Grand danoise og Chihuahua?

Jeg har litt rar smak uti fra utseende på hunder. Jeg liker eks:

Italiensk Mynde og Amstaff

gal_img_d4941b84e956fdf65bcb36aad06183f0.jpg

amstaff.jpg

Pomeranian og Chinese Crested

pm15.jpg

ChineseArchieMagic.jpg

Har du noen morsomme historier om rar rasesmak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar

Jeg liker generelt hunder med masse pels jeg.. Ikke noe spennende ved det egentlig.. :icon_redface:

Ei jeg så en gang hadde en bruksschäfer og en særdeles velstelt toypuddel. Hehe. En morsom kombinasjon av rasevalg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle velge hund kun etter utseende, så kunne det blitt whippet, dalmis, malinois, kooiker eller airdale terrier.... egentlig ikke noe bestemt utseende jeg liker, bare noen raser jeg syns er fine=) og så må jeg jo slenge på petit basset griffon vendeen :) samt belger...men da går det ikke så mye på utseende (selv om de er fine) så er det ikke pga utseende jeg har lyst på belger...særlig terv har jeg veeeldig lyst på:icon_redface: kanskje det blir neste rase? ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, jeg liker alt jeg.. Hjertet mitt banker litt ekstra for bruks-gjeterne, som BC (selvsagt, har min tredje nå), belgerne- alle sammen, bruksscæfer og kelpie. Samtidig elsker jeg papillon og greyhound (hehe, ja). GS er en rase som jeg er veldig glad i, samme med sheltie. Så, ehm, mønster? Nei, kun når det gjelder gjeterne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror egentlig ikke at det er kjempevanskelig å finne en fellesnevner i de rasene jeg liker aller best...

laekenois

33.jpg

pyrre

medium_DSCF0069.jpg

pyrre face race

Noel_fr.JPG

katalaner

Catalan-Sheepdog.jpg

toller

RemusMedKløven-1_300p.jpg

Sida%20sende%20til%20Remus.jpg

Ok, tolleren skiller seg kanskje litt ut, men det er jo ikke noen dramatisk forskjell liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Digger hunder som har et litt "røft" utseende (såkalt kamphunder) som amstaff, pit, dogo argentino. Og dobermann.

Bartehunder har selvsagt fått en plass i hjertet mitt. Se for dere jeg gå på tur med Archie og en dobermann, da kan folk begynne å lure. :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nok svak for flere av disse gjeterne, men jeg tror nok alltid det er noen terriere og små hunder som Papillon som vil ha en plass i hjertet mitt. Det er nok blandingstøsa mi sin feil, og ellers alle de herlige små vi har truffet på. :blink: Jeg tror jeg er en slik en som alltid vil ha en liten og en stor.

puppy6.jpg

Aussie valp.

denny.jpg

En pelsfull BC med noen krøller innimellom i pelsen fra et eller annet fjernt land... Ikke av show-typen men en gjeter, fakisk.

austrailiankelpie.jpg

AK

rase_37_1.jpg

En liten terv valp... AWW!

papillon.jpg

Pent bilde, sånn generellt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja...

På første plass kommer Blandings hund. Rett og slett fordi jeg har 1 selv, og fordi hver og en har et unikt utseende...:blink:

Men av renrasehunder er det litt forskjellig.

Dalmatiner

Australian shepherd

Skjokolade Labrador Retriever

Kinesisk nakenhund

Papillon

Catahoula Leopard dog

Stor Puddel

Chihuahua

Løwchen

Siden jeg ikke er av den mest aktive menneske sorten, så blir det nok en selvskaps hund på meg neste gang jeg skal ha hund...*drømme om prikkete dalamtiner valper*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg ikke er av den mest aktive menneske sorten, så blir det nok en selvskaps hund på meg neste gang jeg skal ha hund...*drømme om prikkete dalamtiner valper*

Skal du ha dalmis hvis du ikke er aktiv? :blink: Da tror jeg du har misforstått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...