Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye koster en aussie?

siljestokka

Recommended Posts

Skrevet

Jeg snakket med en oppdretter. Hun tar 9500 kr for valpene sine. Jeg synes dette var litt mye. Er det så mye di pleier å koste?? Renraset border collie koster jo bare rundt 5000 kr. Hvor mye kostet din hund?

Jeg bare lurer jeg :icon_cry:

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

9500,- er nok en helt vanlig pris for aussievalper det. Tror de fleste oppdretterne opererer med den prisen, så hvis det er aussie du vil ha så er det bare å begynne å spare :icon_cry:

Min kostet litt mindre, men den ble kjøpt for 3 år siden. :rolleyes:

Skrevet

Betalte 10 000 for min irsk setter... Snakk med noen i raseklubben, og spør hva normal valpepris pleier å ligge på? Synes at 9500 høres helt ok ut.

Skrevet
det er kanskje fordi vi er vant til min rase og din kommende rase :D

ja det er nok det.. trodde de fleste hunderasene var oppi 14-15 000 nå jeg :icon_cry:

Skrevet

Ei venninne av meg kjøpte Aussie i år, og den lå vel på noe der (9000-10 000)...

Selv betalte jeg 10 000 Svenske kr for min andre rase (dsg).

Skrevet

For Portugisisk vannhund må man ut med minst 10 000,-. Det vanlige ligger faktisk på mellom 11 000,- og 13 000,-

Så 9500,- for Aussie synes jeg ikke er mye!

Skrevet

Når jeg kjøpte Orry for nesten 5 år siden var prisen 8 000, og det var helt vanlig for springere den gangen. Nå har prisen generelt gått opp, så synes ikke 9 500 for en aussie er mye. Min neste hund får nok en prislapp på mer enn det :icon_cry:

Skrevet

Når jeg kjøpte min aussie for nesten 2år siden (tida går fort gitt...), så betalte jeg 8500kr. Nå har jo prisen steget en 1000lapp, men det er jo ikke så ille i forhold til mange andre raser. Sambo vil ha Rhodesian ridgeback, og de ligger rundt 12-13 000kr tror jeg.

Skrevet

Jeg betalte 9500,- for min aussie nå, og har inntrykk av at det er det de fleste tar for rasen. Syns det er en helt grei pris jeg :icon_cry:

Skrevet

ja jeg synes også dette var en grei pris. Labbisen min kostet 10.500. Det kommer vel litt ann på foreldrene også gjør det ikke?

Skrevet

De seriøse puddeloppdretterne tar vel 12.000 koster jo noe mindre for valper med feil etter feilgraden.

Tror også det varierer i rasen,er det flere pudler på markedet blir prisen lavere :icon_cry:

Zelda kostet i allefall 12000 =)

Skrevet
ja jeg synes også dette var en grei pris. Labbisen min kostet 10.500. Det kommer vel litt ann på foreldrene også gjør det ikke?

Nå står det jo ikke akkurat så ofte på hjemmesidene til div oppdrettere hva de tar i pris, men innen aussiemiljøet har jeg intrykk av at det er "fast" valpepris, uansett hvordan foreldrene er.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
    • Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...