Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor mye koster en aussie?


siljestokka

Recommended Posts

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar
Høres helt normalt ut, min hunderase ligger på 12-15000kr og den er langt fra den dyreste, har sett Am.Buller opptil 20k og Chihuahua'er opptil 25k eller verre.

Jeg har selv sett chihuahua-r opp til 15-20 000 kr :) . Ville aldri kjøpt en så dyr hund. Men opp til 10.000 går så vidt :rolleyes::icon_redface: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aussien jeg henter imorgen (!) betaler jeg 8500,- danske kroner for, så det blir 9222,5,- NOK :icon_redface: Men blir jo ganske dyr hvis man tar med flybilletter, om reg. til NKK osv...

Ei venninde får aussie nå til 9000,- kr (ink 12 ukersvaksinen av en eller annen grunn...).

Schäferen vår fikk vi av en bekjent gratis (fikk han på døra :)). Han er ikke registert da, siden moren ikke er det...

Amira kjøpte jeg for 6000,- med reg. NKK, vaksiner og ormkurer... og helseattest selvsagt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aussien jeg henter imorgen (!) betaler jeg 8500,- danske kroner for, så det blir 9222,5,- NOK :P Men blir jo ganske dyr hvis man tar med flybilletter, om reg. til NKK osv...

Ei venninde får aussie nå til 9000,- kr (ink 12 ukersvaksinen av en eller annen grunn...).

Schäferen vår fikk vi av en bekjent gratis (fikk han på døra :P). Han er ikke registert da, siden moren ikke er det...

Amira kjøpte jeg for 6000,- med reg. NKK, vaksiner og ormkurer... og helseattest selvsagt

Gratulerer med aussie og lykke til :). ~ Sier det bare på fårhånd :P

tenker litt på å skaffe meg en aussie jeg og :icon_redface: . Det er derfor jeg spør :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en gang en dobermann som var annonsert og prisen var da 30.000,- Sto også at hvis man viste noe om rasen så viste de hva den var verdt. Dette var en helt vanlig dobermann... Nå kan jo ikke jeg så mye om rasen? Men syns det var kanskje litt dyrt da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så en gang en dobermann som var annonsert og prisen var da 30.000,- Sto også at hvis man viste noe om rasen så viste de hva den var verdt. Dette var en helt vanlig dobermann... Nå kan jo ikke jeg så mye om rasen? Men syns det var kanskje litt dyrt da...

Jeg så også det på finn.no (vet ikke om det er samme), men dette var en valp på 6-7 mnd, og var i tillegg kupert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synes ikke at det der var noe avskrekkendes pris på en rasehund i det hele tat for å være helt ærlig.

japanere koster 9000,- hvis en holder seg til hva klubben har bestemt(det med første vaksine, chipp og reg.nkk), men jeg ser jo at de oppdretterene som er på østlandet nå har gått opp til 10 000,-

noe jeg synes er forkastelig når klubben har et ønske om at oppdrettere holder seg til hva klubben setter som standard.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt mulig det var den samme, men koster se så mye fordi de "ikke har lang hale"??

Det skal du ikke se vekk i fra for hvis jeg husker rett så betalte Calina her inne over 20 000,- for sin hannhund som hun importerte fra spania den var helkupert(og det var 3 år siden hvis jeg husker rett)desverre så lever ikke den hunden lengre grunnet en arvelig sykdom. Skal du ha en kupert så koster det ekstra for det er forbudt å kupere her i landet og da må du importere den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En Bouvier ligger på 10 000 kr.

Chow Chow tror jeg enda ligger på 9000 kr (Kan ha steget, kjøpte han i 2005)

Og Bull Terrier ligger nå på 11-12 000 kr. (De lå nettopp på 9000 kr, men det steg over natten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
Jeg snakket med en oppdretter. Hun tar 9500 kr for valpene sine. Jeg synes dette var litt mye. Er det så mye di pleier å koste?? Renraset border collie koster jo bare rundt 5000 kr. Hvor mye kostet din hund?

Jeg bare lurer jeg :P

Hm jeg vil ikke si at det er så veldig dyrt. Jaja, det er mye penger. Men en standard valpepris nå til dags. Min Groenendael kostet 9 tusen.

En overpriset Chihuahuavalp kan jo koste langt over 20.000 SYKT! :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo si først at jeg betalte 8000,- for min aussie i 2003, at prisene som er nevnt tidligere her er helt normale. I Sverige ligger de på 10,000,- SEK, men regn på kursen før man konkluderer noe. :P

Siden praten her har gått videre på andre raser, så lurer jeg på hvorfor BC`en er så billig i forhold til andre raser??

Mine teorier er at en bonde vil ha et avkom av sin gode gjetertispe for videre bruk i arbeid, og da trenger han ikke resten av kullet.

At de ikke leveres med så mye som andre raser (øyelysning, merking, valpepakke, registrering..)

Eller hva holder prisen nede på en BC?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo si først at jeg betalte 8000,- for min aussie i 2003, at prisene som er nevnt tidligere her er helt normale. I Sverige ligger de på 10,000,- SEK, men regn på kursen før man konkluderer noe. :P

Siden praten her har gått videre på andre raser, så lurer jeg på hvorfor BC`en er så billig i forhold til andre raser??

Mine teorier er at en bonde vil ha et avkom av sin gode gjetertispe for videre bruk i arbeid, og da trenger han ikke resten av kullet.

At de ikke leveres med så mye som andre raser (øyelysning, merking, valpepakke, registrering..)

Eller hva holder prisen nede på en BC?

Tja... Etterspørsel bestemmer gjerne pris? BC har et relativt lavt antall kjøpere i forhold til antall hunder som er til salgs, noe som fører til lav pris. I tillegg er det jo mye dårlig avl på BC.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...