Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussieligaen Yippie - Opprykk til elite 6.aug 2011


borderen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 202
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Nå er Yippie blitt 5,5 mnd!! Uttrolig hvor fort tiden går. Hun er blitt super i lek nå, og helt rå i spor. Blir nok nødt til å gå noen sporkurs med henne etterhvert, for er veldig usikker på hvordan jeg skal gjøre det best mulig for hunden. Alt går i svinger da... en dag er hun ivrig og morsom å trene, mens andre dager er alt annet spennende og jeg er bare teit. Jeg trener masse på å så på musematte, og Yippie synes det er veldig moro! Jeg har også startet med en form for fremadsendig, der jeg kaster en ball, og rett før ballen har landet roper jeg "fremad", så hun spurter ut og henter ballen :) Jeg har også satt et krav til henne, nemlig at "legg deg" betyr ligg og bli der, selv om jeg trener Amira og kaster ball o.l.

oktober0721.jpg

oktober0728.jpg

oktober074.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Lille Yippie er blitt 6 mnd!

Jeg synes hun fremdeles har veldig korte bein, så får håpe de blir litt lengere. Hun vokser ikke fullt så mye lenger og har heldigvis ikke blitt noe særlig kraftigere :blink: Hun har fått bedre pels og ser egentlig ikke så værst ut til å være unghund. Men jeg bekymrer meg litt for de beina altså...!

Bilde138-1.jpg

Bilde163.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ser kjempesøt ut. :blink: Kan trøste deg med at noen utvikler seg veldig sent. Min egen Vicky er av linjer som utvikler seg veldig sent, og hun var faktisk 44 cm høy da hun var 3 år, og da hun fylte 4 var hun plutselig blitt 48,3 cm høy, pluss en betraktelig kraftigere skalle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Nå er det lenge siden jeg har oppdatert!

Yippie har en stund vært litt ute av treningsmodus, men nå er vi i gang igjen! Hun er veldig iverig og alt skal skje veldig fort. Hun blir frustert og kommer med noen merkelige lyder hvis det er noe hun ikke forstår, men hun klarer å holde fokus av like vel.

I det siste har vi startet på masse triks. Det er for å øke motivasjonen og fordi hun lett tar til seg læring nå og da vil jeg at hun skal begynne å tilby mye atferd og forstå at det gjår an å gjøre mer enn bare på plass, sitt, dekk og fremadseninger.

Høyde: 49,5 cm

Vekt: 19,5 kg

De to siste ukene har hun lært:

- rull

- snurre

- rygge

- snurre på to bein

- delvis stå på to bein

- sitte bamse/hands up

- litt slalom mellom beina

IMG_4506.jpg

Hun har blitt stooor jente :(

IMG_4510.jpg

Yippie ELSKER snø!

IMG_4525.jpg

IMG_4553.jpg

IMG_4617.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

På tide med litt mer bilder o.l.

Yippie begynner å bli startklar for både klasse 1 og 2, men jeg venter noen mnd til, siden hun er veldig umoden i hodet. Yippie har forøvrig veldig korte bein ennå (de MÅ da vokse litt snart? Kroppen vokser masse, men beia har vært like korte leeeenge!).

Igår gikk vi treningskonkurranse (altså uoffesiell) og vant klasse 1 med 183 poeng. Jeg har fikk fått trent Yippie på over 2 uker og fikk nesten ikke varmet opp. F.eks hopp over hinder har vi aldri satt sammen før, så hun ble noe sikker på hva hun skulle gjør. Hun ble liksom stående igjen ("veien min er jo sperret!"), men når jeg kommanderte hopp var det full fart over og inn på plass igjen. Fri ved foten, lineføring o.l. er jeg veldig fornøyd med. Hun var også bra mellom øvelsene og så ut til å ha det veldig moro i ringen!

HER finner du resultatet

IMG_5799.jpg

IMG_5546.jpg

IMG_5228.jpg

IMG_5097.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...