Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt

Taz

Recommended Posts

Skrevet

Det er en katt i en garasje her jeg bor. Kan være en kattunge, den har halsbånd og alt. Men garasjen er stengt med hengelås..

Alså jeg kommer ikke inn.

De som bor der ser ut som om de er på ferie.

Ringte på og alt men fikk ingen respons.

Var innom der i går og.. Katten ser ut som om desperat vil ut.

De har en kanin i hagen og, den ser ikke ut til å ha det så bra..

Hva skal jeg gjøre?

Skrevet
Ring til dyrevernet og hør hva de har å si?  :?

Ja, men siden jeg ikke vet hvor lenge den har vært der inne.

Så gidder dem vel ikke å gjøre noe med det?

Tenkte å vente til i morgen.(Da har den vært der 3 dager så jeg vet om :) )

Så ringer jeg noen.. men hvem? Og noen som har noen nr?

Har så lyst å bare stikke bort å bryte meg inn.

Skrevet
ringt mattilsynet, dyrebeskyttelsen og politiet og spurt om råd. Eller hørt med naboer om de visste når de kom hjem.

Det som er litt negativt ved å bo her.

Ingen kjenner ingen nesten..

Men leter nå etter nr til dyrebeskyttelsen elns..

Skrevet

Det som er litt negativt ved å bo her.

Ingen kjenner ingen nesten..

Men leter nå etter nr til dyrebeskyttelsen elns..

åå.. kjipt. Men stakkars pusekatten kan jo ikke være stengt inni der heller da. Du finner vell ut no?

Skrevet

Ja, sendte nettopp mail til Dyrebeskyttelsen her i Rogaland..

Så håper jeg får svar snart..

Hater når folk gjør sånt.. Stakkars katt.. :)

Skrevet

Arg.. Blir så forbanna..

Har nå funnet ut at familien som bor der har dratt på ferie til Tyrkia..

Og latt katten og kaninen klare seg alene.. **** alså..!!!

Skrevet

Herregud, blir bare mer og mer forbanna her..

Ringte nå til dyrebeskyttelsen også fikk jeg til svar.

Nei, du. Den vakta er over. Ring heller tilbake i morgen..

Og de kaller seg dyrebeskyttelsen????!

Ok, kanskje eg bør roa meg litt ner.. *puste*

Skrevet
Herregud, blir bare mer og mer forbanna her..

Ringte nå til dyrebeskyttelsen også fikk jeg til svar.

Nei, du. Den vakta er over. Ring heller tilbake i morgen..

Og de kaller seg dyrebeskyttelsen????!

Ok, kanskje eg bør roa meg litt ner.. *puste*

[-X

Hmm.. Ring til politiet. Spør om du har lov til å bryte deg inn og hente katta.

Skrevet

Det funker vel ikke å ringe 112 for en katt?

Er det ett annet nr jeg kan ringe, som er alikvel til politiet?

For 112 er jo nødnummer.

Vurderer sterkt å bare bryte meg inn uanz.. Blæh.

Den har en liten sprekk så den prøver å presse seg ut, og når jeg tok litt av håndå inn der så begynte den å kose med hånda mi. :)

Syns synd på den.

Skrevet

en liten sprekk.. se om du får dytta mat og vann under til den. Så får den iallefall i seg NOE.. Har den vært der i 3 dager nå, og uten vann, kan den være uttørket! du må gjøre noe NÅ!

Ring politi eller noe, de har ikke lov til å overse noe slik! Få den katten ut!

Skrevet
Det funker vel ikke å ringe 112 for en katt?  

Er det ett annet nr jeg kan ringe, som er alikvel til politiet?

For 112 er jo nødnummer.

Vurderer sterkt å bare bryte meg inn uanz.. Blæh.

Den har en liten sprekk så den prøver å presse seg ut, og når jeg tok litt av håndå inn der så begynte den å kose med hånda mi.  :)  

Syns synd på den.

Ring nødnummer du. De har det ikke så travelt. Faren min og jeg gjorde det da vi oppdaga et innbrudd i en hytte langt oppi huttiheitu som sikkert ikke har blitt brukt på flere år, og vi ble tatt imot der. Dessuten er det gratis å ringe dit. Og når det gjelder levende dyr, da syns jeg det skal gå an å ringe 112 jeg. Riktignok ringte faren min og jeg i tretida på ettermiddagen da - ikke akkurat det travleste tidspunktet for politiet en søndag. Men allikevel.

Skrevet

Politiet nytter det ikke å ringe.. De bryr seg ræva om katter.

Men bak garasjen er det en luke, hvis jeg åpner den (Sitter godt fast, pluss den er høyt oppe) så

kan jeg få ut katten.. Burde jeg gjør det?

Vil ikke akkurat bli tatt for innbrudd heller da.

Skrevet

om du ikke tar katten ut, kan du sette inn mat og vann kanskje??? da klarer katten seg fint der inne en stund til... men mulig den MÅ ha vann! og det får du iallefall ikke noe straff for

Skrevet

Har nå hvertfall vært borte å sjekka til katten..

Den har fint for øyeblikket hvertfall..

Så ringer til noen i morgen..

Skrevet

gr. Ta kaninen og katta og omplasser de. De merker sikkert ikke at de er borte engang når de kommer hjem! ingen finner ut at det er deg :wink: Send de på fly til meg ellerno.

Skrevet

Ja politiet bryr seg ikke i den grad. En i klassen min hadde en papegøye som var innelåst hos eksen hans som var bortreist. Og har var fortvilet over fuglen som hadde sitter der 1 uke uten vann. Ringte politiet, men de sa at har ikke kunne bryte seg inn der, så lenge det ikke var hans adresse. De kunne heller ikke gjøre noe. Jeg tror at med dyrebeskyttelsen i ryggen kan man ha mulighet til at politiet kan gjøre noe, men jeg vet ikke helt.

Jeg hadde prøvd å gitt katten mat /vann på et vis. trenger ikke å være eieren av garasjen sin katt, men andre sin som har blitt låst inne ved uhell. Det har skjedd vår katt. Du kan også ta å kutte hengelåsen, slippe katta ut, kjøpe en ny hengelås og gi beskjed til eierene av garasjen når de kom hjem igjen hva som hadde skjedd. Eller spørre politiet hva som er lov, og ring dyrebeskyttelsen etter råd.

Skrevet

Nå har jeg ringt dyrevernsnemda og de skulle se om de kunne gjøre noe i dag eller i morgen..

De skulle først prøve å få tak i de som bor der.

Men hvis noen virkelig passer på den katten så syns jeg det er merkelig at de har låst den inn i garasjen.. :?

Stakkars katt..

Skrevet

komm deg inn på en eller annen måte du. Det er dyreplageri og sette en katt i en garasje om det så er noen som passer den, katter er utedyr og skal ikke sperres inne. stakkars dyr... :D:D :evil:

Skrevet

Er helt enig.. Men innbrudd er ulovlig..

Har sjekka til katten og den har bra.. Foreløpig..!

Det største problemet er jo egentligt at når Dyrevernsnemda får katten ut, er hvor den ska være.. De sa at de ikke hadde plass til den..

Skrevet

Da var katten ute.. :D

Dyrevernsnemda kom og tok ut katten..

Jeg skal passe på den til de som bor der kommer hjem fra ferie..

(Håper de ikke får katten tilbake)

CIMG4973.jpg

CIMG4974.jpg

Kunne du forlatt denne her?? Drit herlig katt..

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...