Gå til innhold
Hundesonen.no

Katt


Taz

Recommended Posts

komm deg inn på en eller annen måte du. Det er dyreplageri og sette en katt i en garasje om det så er noen som passer den, katter er utedyr og skal ikke sperres inne. stakkars dyr... :D:D :evil:

Jeg sperrer begge kattene mine inne jeg... jeg er nok en dyremishandler.. Bor midt i skogen gjør jeg også... :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var katten ute.. :D

Dyrevernsnemda kom og tok ut katten..

Jeg skal passe på den til de som bor der kommer hjem fra ferie..

(Håper de ikke får katten tilbake)

CIMG4973.jpg

CIMG4974.jpg

Kunne du forlatt denne her?? Drit herlig katt..

SÅ utrolig pen katt!!! VIL HA!!! (men da flytter Psycho tror jeg.. hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sperrer begge kattene mine inne jeg... jeg er nok en dyremishandler.. Bor midt i skogen gjør jeg også... :?

men du reiser ikke på ferie fra dem?

Så det er jo ikke det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sperrer begge kattene mine inne jeg... jeg er nok en dyremishandler.. Bor midt i skogen gjør jeg også... :?

har jeg aldrig sagt eller tenkt at du er..vet du er flink med dyr! Men som Taz skrev...du reiser ikke fra dem og er borte i flere dager/uker uten at noen passer på de? var ikke meningen og fornerme deg :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var katten ute.. :)

Dyrevernsnemda kom og tok ut katten..

Jeg skal passe på den til de som bor der kommer hjem fra ferie..

(Håper de ikke får katten tilbake)

CIMG4973.jpg

CIMG4974.jpg

Kunne du forlatt denne her?? Drit herlig katt..

så nydelig den er jo nesten helt lik på den som vi hadde for ikke for noen år siden, den ble avlivet til sitt eget beste for hun var så nervøs(stakkars liten) :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nyydelig Kimi er! Så flott at dyrevernsnemda kom fik han ut! (hvordan gjorde de det?)

Hva med kaninen da? Tok de den og ut eller går du å gir den litt mat av og til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nyydelig Kimi er! Så flott at dyrevernsnemda kom fik han ut! (hvordan gjorde de det?)

Hva med kaninen da? Tok de den og ut eller går du å gir den litt mat av og til?

Det var en luke i veggen bak garasjen. (Som var spikret igjen)

så de fant en stige,klatret opp,rev vekk luka og vips så var katta ute.. :)

Også hadde de jo ikke plass til den selv, så da var det hjem til meg. :)

Kaninen kom de og henta i dag. Den var underernært og gikk i sin egen drit.

Så de tok den med til den dyregård for barn(?), for de trengte en kanin.

Så de får ett godt hjem imens.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en luke i veggen bak garasjen. (Som var spikret igjen)

så de fant en stige,klatret opp,rev vekk luka og vips så var katta ute.. :)

Også hadde de jo ikke plass til den selv, så da var det hjem til meg. :)

Kaninen kom de og henta i dag. Den var underernært og gikk i sin egen drit.

Så de tok den med til den dyregård for barn(?), for de trengte en kanin.

Så de får ett godt hjem imens.. :)

Guri malla... stakkars kanin... hva er dette for slags folk som reiser fra dyrene sine på den måten?! Håper virkelig de ikke får dyrene sine tilbake!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De får dem sikkert tilbake... Lovene i Norge er ikke skapt for dyras del [-X De står som TING..

ja, desverre... Det er jo faktisk ikke straffbart å ha sex med et dyr så lenge det ikke kan bevises at dyret lider...

Det er jo helt sinnsykt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr.. Blir forbanna hvis de får katten igjen..

Men å reise fra en tynn kanin som går i sin egen drit, er vel dyremishandling.

Alså da har de ikke rett til å få den tilbake..

Stygge,stygge lov.

Håper for en gang skyld de tenker på dyra, og ikke lar dem få de tilbake igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grr.. Blir forbanna hvis de får katten igjen..

Men å reise fra en tynn kanin som går i sin egen drit, er vel dyremishandling.

Alså da har de ikke rett til å få den tilbake..

Stygge,stygge lov.

Håper for en gang skyld de tenker på dyra, og ikke lar dem få de tilbake igjen.

vi har naboer som har hatt kanin(stod ute uansett vær i et litt for åpent bur spør du meg, til og med om vinteren), den fantes ikke tam(ble aldri kost med) også pleide de å slippe den løs om sommeren i hagen(så den kunne få litt gress), sist sommer så klarte de ikke å fange den inn igjen og bortevekk er den det er ingen som har sett den siden.

jeg ser ikke vekk i fra at hvis den har vært nede i skogen nedenfor huset(hvor jeg slipper løs hundene) så har de jaget den langt vekk, de har no ikke tatt den for da hadde jeg nokk merket det på dem gangske kjapt.

jeg spurte naboen en ganghvor kaninen var jeg og da sa de at de ikke hadde settden på lenge så de regnet med at den hadde stukket av, men det var no ikke så farlig.

tenke seg det da??? gidd ikke bry seg omat dyret er vekk, det er jo så lett å få seg ny.

før den stakk av i fjord så var jo de på ferie i fjorten dager(og akkurat på den tiden hadde vi sinsykt fint vær) og da kom besteforeldrene og matet og gav vann til kaninen hver tredje dag :-o så kaninen gikk uten vann i to dager og fikk vann en dag(den tømte jo flaska på en dag for det var jo så varmt).

så da gikk jeg og gav den vann hver gang det var tomt ogikkeminstså gav jeg den mat(de kunne jo bare spurt om vi som var hjemme kunne ha passet kaninen mens de var vekke) :? håper de aldr i får ny kanin i hus jeg nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jeg aldrig sagt eller tenkt at du er..vet du er flink med dyr! Men som Taz skrev...du reiser ikke fra dem og er borte i flere dager/uker uten at noen passer på de? var ikke meningen og fornerme deg :oops:

:wink: Neida, jeg vet det... Måtte bare si det liksom. :wink: var "katter er utedyr og skal ikke sperres inne" jeg reagerte på bare... :wink:

Slapp av, ble ikke fornærmet jeg.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan går det med pusen??

er eierene kommet hjem igjen eller?

Vet ikke hvordan det går med pusen. :D

De kom hjem for 1 uke siden, og da fikk de katten tilbake igjen.

Selv om de innrømte at de hadde låst den inn i garasjen.

Blir litt frustrert på sånt.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det går med pusen. :D

De kom hjem for 1 uke siden, og da fikk de katten tilbake igjen.

Selv om de innrømte at de hadde låst den inn i garsjen.

Blir litt frustrert på sånt.. :D

Herregud hva er det de tenkte med? Stortåa!? :D;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, men fikk med meg at de har kommet hjem fra ferien og at katten er sluppet løs?

Jeg er nestleder i Dyrevernsnemda i mitt distrikt. Det er IKKE det samme som dyrebeskyttelsen, bare for å oppklare evt,. misforståelser :wink: . (Sistnevnte er en ideell privat organisasjon mens Dyrevernsnemda er oppnevnt av Mattilsynet og staten).

Det du skal gjøre i slike tilfeller, er å kontakte Dyrevernsnemda. De sorterer som sagt under Mattilsynet og står i telefonkatalogen. De følger opp saken. De har også myndighet til å få assistanse av politiet dersom det er behov for det. En eier som gjør slike ting kan få straff i form av bøter eller fradømmelse i retten til å eie dyr. Dyrevernsnemda består av legfolk og fagfolk (veterinær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det går med pusen. :)

De kom hjem for 1 uke siden, og da fikk de katten tilbake igjen.

Selv om de innrømte at de hadde låst den inn i garasjen.

Blir litt frustrert på sånt.. :D

fydda [-X de fortjener søren meg ikke den katten altså, de fortjener ikke dyr i det hele tatt.

teker på hun vi hadde som var lik den katten. vivar på feriei 14 dager og hun som skulle passe den og mate den så ikke snurten av katten for den var for nervøs til å komme frem til dem(hun stakk ut rett før vi reiste og vi fikk henne ikke inn igjen), vi hadde såå dårlig samvittighet for at katten ikke fikk i seg nokk mat og det stemte vell litt forde om de satt ut mat så var hun tynn når vi kom hjem, så vi fant ut at katten fikk det bedre et annet sted siden hun var så nervøs for mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest hele tråden, men fikk med meg at de har kommet hjem fra ferien og at katten er sluppet løs?

Jeg er nestleder i Dyrevernsnemda i mitt distrikt. Det er IKKE det samme som dyrebeskyttelsen, bare for å oppklare evt,. misforståelser :wink: . (Sistnevnte er en ideell privat organisasjon mens Dyrevernsnemda er oppnevnt av Mattilsynet og staten).

Det du skal gjøre i slike tilfeller, er å kontakte Dyrevernsnemda. De sorterer som sagt under Mattilsynet og står i telefonkatalogen. De følger opp saken. De har også myndighet til å få assistanse av politiet dersom det er behov for det. En eier som gjør slike ting kan få straff i form av bøter eller fradømmelse i retten til å eie dyr. Dyrevernsnemda består av legfolk og fagfolk (veterinær).

Det var dyrevernsnemda jeg snakka med..

De fikk ut katta, men de hadde ikke plass til den selv, så jeg passet på den til eierene kom hjem. Og da sa dyrevernsnemda at de skulle få katten igjen.. Selv om de innrømte at de hadde låst den inn i garasjen..

Alså ikke dyrebeskyttelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...