Gå til innhold
Hundesonen.no

Eksamen og legeerklæring

Wanderlust

Recommended Posts

Jeg sliter veldig med hodepine, og noen dager (flere dager på rad også), så har jeg så vondt at jeg så vidt klarer å komme meg opp av senga og gå på do liksom. Og nå nærmer jo eksamen seg, og jeg kan komme opp i muntlig eksame. Men hva om jeg skal få et slikt hodepineanfall? Og får legeerklæring?

Stryker jeg? Eller hva skjer?

Uansett om jeg får presset meg til skolen da, så klarer jeg ikke tenke på en måte, så stryke gjør jeg uansett da. Og er jo redd for at jeg skal stryke på eksamen. (gleder meg jo til skolen neste år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet jeg ikke hvordan det er på videregående (om det er det du går på?)

Men på universitetet er det hvertfall slik at man med legeerklæring får ta eksamen på nytt, uten å bruke opp et av forsøkene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var syk på skriftlig eksamen. Måtte levere legeerklering samme dag, og den måtte vært fra den dagen eksamen ble holdt. Etter det skjer det ingen ting, det blir som akkurat du ikke har kommet opp..:P

Var dette på ungdomskolen eller Videregående?

Var ei venninne som var syk på ungdomskolen, og ho slapp å ta det igjen. Men er så usikker på reglene på videregående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var dette på ungdomskolen eller Videregående?

Var ei venninne som var syk på ungdomskolen, og ho slapp å ta det igjen. Men er så usikker på reglene på videregående.

Pernille sin var Ungdomsskolen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pernille sin var Ungdomsskolen :P

Hm. da er jeg like langt.

MÅ vite med sikkerhet. Og hvertfall om det holdes igjen i ferien. Er jo mulig jeg er borte da liksom.,

Nei, jeg hater hodepina. At den skal ødelegge så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. da er jeg like langt.

MÅ vite med sikkerhet. Og hvertfall om det holdes igjen i ferien. Er jo mulig jeg er borte da liksom.,

Nei, jeg hater hodepina. At den skal ødelegge så mye.

Ringskolen, utdanningsdirektoratet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle du være syk på eksamensdagen, så må du deg en legeerklæring og leverer den, så får du ny eksamen på høsten.

Men da har jeg allerede blitt tatt inn på skole, så hva om jeg skulle stryke på den eksamenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan levere legeerklæring både før og etter eksamen dersom du ikke skal møte/har møtt opp. Dersom du gjør dette vil du få en utsettelse på eksamen slik at du tar den til høsten igjen. Det er helt ok å gjøre dette, jeg vet om flere som har gjort det på skolen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan levere legeerklæring både før og etter eksamen dersom du ikke skal møte/har møtt opp. Dersom du gjør dette vil du få en utsettelse på eksamen slik at du tar den til høsten igjen. Det er helt ok å gjøre dette, jeg vet om flere som har gjort det på skolen min :P

Men jeg skal jo gå andre året til høsten igjen (jada, jeg ligger laaangt etter) men jeg har jo blitt tatt inn så lenge jeg står i alle karakterer, og om jeg skulle utsette eksamen, så har jeg vel begynt på skolen. Så vet du hva som skjer da om jeg skulle stryke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skal jo gå andre året til høsten igjen (jada, jeg ligger laaangt etter) men jeg har jo blitt tatt inn så lenge jeg står i alle karakterer, og om jeg skulle utsette eksamen, så har jeg vel begynt på skolen. Så vet du hva som skjer da om jeg skulle stryke?

Da tror jeg ikke det skjer annet enn at du må konte/ta den på nytt igjen, men at du denne gangen bruker et av forsøkene dine. Husker ikke hvor mange man har på videregående før man må ta opp eksamen som privatist, men det er vel en eller to ganger? Men, som sagt så tror jeg ikke det er verre enn at du da må ta den på ny igjen til våren. Tror faktisk det var flere på min vgs som helt i tredjeklassen hadde eksamener å ta igjen fra førsteåret uten at det var andre konsekvenser enn at de brukte opp forsøkene sine og måtte betale avgift for å ta eksamen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg ikke det skjer annet enn at du må konte/ta den på nytt igjen, men at du denne gangen bruker et av forsøkene dine. Husker ikke hvor mange man har på videregående før man må ta opp eksamen som privatist, men det er vel en eller to ganger? Men, som sagt så tror jeg ikke det er verre enn at du da må ta den på ny igjen til våren. Tror faktisk det var flere på min vgs som helt i tredjeklassen hadde eksamener å ta igjen fra førsteåret uten at det var andre konsekvenser enn at de brukte opp forsøkene sine og måtte betale avgift for å ta eksamen.

Okey, takk for all hjelp folkens ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...