Jump to content
Hundesonen.no

Eksamen og legeerklæring

Wanderlust

Recommended Posts

Jeg sliter veldig med hodepine, og noen dager (flere dager på rad også), så har jeg så vondt at jeg så vidt klarer å komme meg opp av senga og gå på do liksom. Og nå nærmer jo eksamen seg, og jeg kan komme opp i muntlig eksame. Men hva om jeg skal få et slikt hodepineanfall? Og får legeerklæring?

Stryker jeg? Eller hva skjer?

Uansett om jeg får presset meg til skolen da, så klarer jeg ikke tenke på en måte, så stryke gjør jeg uansett da. Og er jo redd for at jeg skal stryke på eksamen. (gleder meg jo til skolen neste år).

Dersom du er syk på eksamensdagen, må du få levert legeerklæringen så tidlig som mulig samme dag, og da vil du få en ny sjanse ut på høsten igjen. Var i hvert fall det jeg husker at vi fikk beskjed om..

Nå vet jeg ikke hvordan det er på videregående (om det er det du går på?)

Men på universitetet er det hvertfall slik at man med legeerklæring får ta eksamen på nytt, uten å bruke opp et av forsøkene sine.

Ja er videregående.

Er vel 8 som blir trekt ut.

Så da må jeg ta det igjen senere uansett da? Da vet jo ikke de om jeg står så jeg kan komme inn neste år da. Så hva skjer om jeg skulle stryki da?

Jeg var syk på skriftlig eksamen. Måtte levere legeerklering samme dag, og den måtte vært fra den dagen eksamen ble holdt. Etter det skjer det ingen ting, det blir som akkurat du ikke har kommet opp..:P

Var dette på ungdomskolen eller Videregående?

Var ei venninne som var syk på ungdomskolen, og ho slapp å ta det igjen. Men er så usikker på reglene på videregående.

Var dette på ungdomskolen eller Videregående?

Var ei venninne som var syk på ungdomskolen, og ho slapp å ta det igjen. Men er så usikker på reglene på videregående.

Pernille sin var Ungdomsskolen :P

Pernille sin var Ungdomsskolen :P

Hm. da er jeg like langt.

MÅ vite med sikkerhet. Og hvertfall om det holdes igjen i ferien. Er jo mulig jeg er borte da liksom.,

Nei, jeg hater hodepina. At den skal ødelegge så mye.

Hm. da er jeg like langt.

MÅ vite med sikkerhet. Og hvertfall om det holdes igjen i ferien. Er jo mulig jeg er borte da liksom.,

Nei, jeg hater hodepina. At den skal ødelegge så mye.

Ringskolen, utdanningsdirektoratet?

Skulle du være syk på eksamensdagen, så må du deg en legeerklæring og leverer den, så får du ny eksamen på høsten.

Men da har jeg allerede blitt tatt inn på skole, så hva om jeg skulle stryke på den eksamenen?

Men da har jeg allerede blitt tatt inn på skole, så hva om jeg skulle stryke på den eksamenen?

Spørs hva skole du skal inn på det?

Du kan levere legeerklæring både før og etter eksamen dersom du ikke skal møte/har møtt opp. Dersom du gjør dette vil du få en utsettelse på eksamen slik at du tar den til høsten igjen. Det er helt ok å gjøre dette, jeg vet om flere som har gjort det på skolen min :P

Du kan levere legeerklæring både før og etter eksamen dersom du ikke skal møte/har møtt opp. Dersom du gjør dette vil du få en utsettelse på eksamen slik at du tar den til høsten igjen. Det er helt ok å gjøre dette, jeg vet om flere som har gjort det på skolen min :P

Men jeg skal jo gå andre året til høsten igjen (jada, jeg ligger laaangt etter) men jeg har jo blitt tatt inn så lenge jeg står i alle karakterer, og om jeg skulle utsette eksamen, så har jeg vel begynt på skolen. Så vet du hva som skjer da om jeg skulle stryke?

Men jeg skal jo gå andre året til høsten igjen (jada, jeg ligger laaangt etter) men jeg har jo blitt tatt inn så lenge jeg står i alle karakterer, og om jeg skulle utsette eksamen, så har jeg vel begynt på skolen. Så vet du hva som skjer da om jeg skulle stryke?

Da tror jeg ikke det skjer annet enn at du må konte/ta den på nytt igjen, men at du denne gangen bruker et av forsøkene dine. Husker ikke hvor mange man har på videregående før man må ta opp eksamen som privatist, men det er vel en eller to ganger? Men, som sagt så tror jeg ikke det er verre enn at du da må ta den på ny igjen til våren. Tror faktisk det var flere på min vgs som helt i tredjeklassen hadde eksamener å ta igjen fra førsteåret uten at det var andre konsekvenser enn at de brukte opp forsøkene sine og måtte betale avgift for å ta eksamen.

Da tror jeg ikke det skjer annet enn at du må konte/ta den på nytt igjen, men at du denne gangen bruker et av forsøkene dine. Husker ikke hvor mange man har på videregående før man må ta opp eksamen som privatist, men det er vel en eller to ganger? Men, som sagt så tror jeg ikke det er verre enn at du da må ta den på ny igjen til våren. Tror faktisk det var flere på min vgs som helt i tredjeklassen hadde eksamener å ta igjen fra førsteåret uten at det var andre konsekvenser enn at de brukte opp forsøkene sine og måtte betale avgift for å ta eksamen.

Okey, takk for all hjelp folkens ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hei, altså dette er egentlig ikke noe problem bare et visst familiemedlem holder ham inne om morgenen. Ellers har han program han, masse trim - får han mer så hadde han kunnet risikere belastningsskader så jeg har kuttet litt ned på det, bilturer, lek osv, her er det full rulle nesten til leggetid og utenom en tid på dagen jeg ofte trener. Han har luke og kan gå ut i hundegården som han vil når døra ut er låst (han åpner dører selv), men det er mest for å ligge der og glane eller tisse. Om han ikke har 50-100 meter å løpe på så er det nesten ingen vits med gjerde for den typen hund, en hundegård er bare en startgrop for ham. Men på det nye stedet vi flytter vil han få det sånn, med 1.5 meter høyt gjerde. Og det har vi bestemt uavhengig av dere akuratt pga denne uvanen hans med å stikke av (flytte skulle vi uansett). Før har det gått hunder fritt her i alle år, de har åpnet dørne på huset selv og gått inn og ut som de ville, og det har aldri vært noe problem, men nå har det blitt det.
    • Ikke ta ting personlig. Opplysning om gjeldende lovverk er ikke et angrep på deg. Det er mange gæmliser her som har hatt hund før det var lover mot å la hundene løpe løse. Jeg (vi) kan relatere og forstår deg. Tror ikke du er et dårlig menneske. De lovene er forholdsvis nye, de er i konflikt med tradisjonelt hundehold på bygda og de står ikke på forsiden av avisene hver dag, en må søke etter dem eller få informasjon fra andre. Det er langt mellom lovverket og gjengs oppfatning av hva som er ok blant folk flest, utenfor typiske hundemiljøer. Folk flest bare har hund og gjør som alle andre rundt som også bare har hund. Slipper dem løse overalt fordi de synes de trenger å få løpe fra seg, helt uvitende om at det ikke er lov. ..men det er altså forbudt ved lov og kan medføre bøter ved overtredelse, selv om hunden ikke lager problemer for noen. Får dere til å sette opp en god løpestreng med retractable line som reduserer faren for at hunden vikler seg inn? Om det er folk hjemme som kan høre om hunden bjeffer, i tilfelle noe skjer, så kunne en sånn kanskje vært en løsning på morgenen, om ingen har tid til å lufte hunden godt nok. (Tror jeg. Den er ikke under FULL kontroll for den KAN vikle seg ut av selen eller noe kan løsne, men.. 🤷🏼‍♀️ Bedre enn å bare slippe den løs da) Så lenge opplegget holder hunden er den under kontroll.   
    • Nå har han hundegård da, men det er litt for lite for ham, så han får gå løs når vi har oversikt. Dit vi flytter om et år er det 4 mål tomt som vi planlegger å gjerde inn, det blir noe annet. Men dette synes jeg begynner blir tåpelig. Skal jeg fortelle hele livshistorien min mens vi holder på eller skrive en roman om livet og hunden min? Høres ut som mange her ville kjøpt den boken.
    • "Det gjelder ikke min hund" er dessverre en alt for vanlig unnskyldning. Helt til den dagen det gjør det. Gjerde inn tomta, problemet løst. Selv kunne jeg aldri tenkt meg å bo uten trygg inngjerding for hund rundt boligen.
    • Dette vet jeg og hadde det vært tilfelle så hadde det vært noe helt annet, men for å repetere: det som er greia her er at et familiemedlem som ikke altid er helt enkelt å forholde seg til slipper ut bikkja om morgenen - uten tilsyn - mens jeg og et annet familiemedlem har sagt ifra om akuratt dette her flere ganger, men det går inn ene øret og ut det andre.  Og bikkja jager ikke vilt, han går og snuser i veikanten fordi andre hunder har gått der, dette begynte han med seint i vinter, det var ikke noe problem før da.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...