Gå til innhold
Hundesonen.no

Har så vondt i magen!

TineSimbaNana

Recommended Posts

I litt over en uke nå har jeg hatt vondt i magen. Det er liksom over underlivet og under magen, på midten, venstre og høyre side. Jeg merker det mest på høyre side! <_<

Det er vondt hele tiden, men det er ikke ille hele tiden! Noen ganger har jeg sinnsykt vondt og andre ganger går det greit. Det som hjelper er å sitte og eller holde beina høyt.

Er det noe som går kanskje?

Nå har jeg hatt det i over en uke liksom og det er sinnsykt slitsomt siden det går litt utover hundene for når dem drar på tur blir det bare verre og jeg må gå som ei gammal dame og eller være helt strak i ryggen. av og til får jeg også vondt i ryggen, rett over rumpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Bare vondt? Ikke dårlig i magen ellers?

Det kan jo være mye rart, men det første jeg tenker på er blindtarmbetennelse. Jeg hadde noe som kjentes akkurat sånn ut for noen år sia, og da ble jeg lagt inn på sykhuset fordi legene trodde det var blindtarmbetennelse (når jeg endelig etter laaang tid kom meg til lege). Nå var det ikke det da, det var en annen betennelse, men hvis det er veldig vondt på et spesifikt sted på høyre siden av magen og har vært det i over en uke ville jeg nok tatt meg en tur til legen. Og skulle det være blindtarmen så er ikke dette noe farlig hvis du går til legen med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får mens smerter og kramper under eggløsningen, før selve mensen. Kan være en- to uker før. Dette kan også komme noen måneder og ikke kjenne det neste måned.

Hvis du ikke har løs mage, kvalm, dårlig matlyst, men har smerter over tid bør du kanskje få en lege til å se på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at det høres ut som mensen eller eggløsning. Spesielt siden du sier at det er over underlivet og under magen.

Blindtarmen er på høyre side, sist jeg sjekket! Så det kan jo være det også. Men når jeg hadde blindtarms betennelse så kunne jeg ikke gå på høyre fot og hadde høy feber. Men det kan jo også være fordi legen insisterte på at det var urinveisinfeksjon og nektet å legge meg inn på sykhuset?

Lykke til uansett. Håper du finner ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vondt, ikke dårlig i magen nei..

Jeg pleier å ha mensen smerter men jeg pleier bare å ha det den andre dagen og tredje, ikke første - fjerde eller femte. Fikk mensen for tre dager sia. Og er snart ferdig!

Nå har jeg hatt vondt i magen over en uke. for over en uke siden hadde jeg ikke vondt i magen på to dager, men før de to dagene hadde jeg vondt i magen i to-tre dager. også kom det tilbake igjen for litt over en uke siden.

Jeg har også vondt i ryggen innimellom, har også hatt bittelitt feber men har ikke det nå. men jeg har hatt litt dårlig matlyst, men sånn har jeg alltid vært! Egentlig! Noen ganger har jeg god matlyst og andre ganger ikke,sånn er jeg bare :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ta deg en tur til legen du. Han/hun har mye større mulighet til å finne ut hva det er enn oss som sitter her og stort sett egentlig ikke har peiling. Er det noe å gjøre med det er også legen rette person :)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er vel ikke gravid når man har fått mensen?? :)

Det at du har fått mens er overhode ikke noe sikkert tegn på at du ikke er gravid ;) Ikke få noia nå, men hvis ikke det gir seg i løpet av kort tid så ta deg en tur til legen evt få deg en gu.

God bedring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja han har teppe fra dem. Han koser seg fint i buret sitt på dagtid.  hittil må vi ut med ham rundt kl 02 og igjen kl 05.30 når han våkner på morningen. Han blir tatt ut for å tisse og legger seg raskt tilbake i buret. Men går 3-5 minutter så kommer han tuslende over på madrassen. Vi får prøve å legge oss utenfor å se hvordan det går. Bare håpe. Vi ikke vekker han for mye da når vi flytter madrassen vi skal sove på.
    • Har han en teppebit fra oppdretter, og et teppe/pledd å krype inn i? Ja, det blir nok tygget i stykker, men er greit om han har et lunt sted å lage seg et "rede". Husk at han antageligvis er vant til å sove i en varm haug av valper. Utviklingen går fort i denne alderen, og jeg ville gitt ham noen netter til med selskap i valpebingen.  Går dere ut med ham om natten? En mulighet er å ta ham med ut når han våkner, la ham tisse, og så gå inn igjen og legge ham i valpebingen og dere utenfor.
    • Går nok bra. Følg med på formen, men jeg ville ikke bekymret meg så lenge allmentilstanden er ok.
    • Hei!  Hadde kokt torsk til hundebassen min ca klokken 12 i dag, rett før jeg skulle reise på jobb… da var han ikke sulten og spiste det ikke. Leverte han til pass, dro på jobb og hadde helt glemt at der var fisk i skåla når jeg slapp han inn døra hjemme… han sprang selvfølgelig rett til skåla og innhalerte fisken, som da har stått ute i snart ni timer😫😫 Han viser ingen tegn på forgiftning foreløpig, men det er jo bare ca en time siden han spiste den også..  Er dette veldig farlig? Kan jeg avvente, eller må jeg ringe vetrinærvakta så han får brekningsmiddel??    Liten yorkie, 2 år 
    • Hei. Vi har en valp på 9 1/2 uker som er veldig selvstendig på dagtid. Finner roen alene i senga si eller buret. På nattestid er det verre. Vi har sovet på madrass i valpegården, han har et bur som står åpent og lå fint i buret sitt de første fire nettene uten problemer. Men de siste nettene vil han ikke sove i buret og kommer å legger seg på madrassen sammen med oss. Vi har prøvd å legge oss på utsiden av valpebingen, men da bare hyler han og valpehjertet klarer ikke å høre på hylingen mer enn 15min. Han roer seg ikke hvis vi putter hånda inn eller noe. Vi har prøvd å gå inn når han er rolig og han sovner. Men med engang vi går ut våkner han og hylekoret er igang igjen. Tips og triks for å få han til å sove alene uten og ligge oppå oss?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...