Gå til innhold
Hundesonen.no

Har så vondt i magen!

TineSimbaNana

Recommended Posts

Skrevet

I litt over en uke nå har jeg hatt vondt i magen. Det er liksom over underlivet og under magen, på midten, venstre og høyre side. Jeg merker det mest på høyre side! <_<

Det er vondt hele tiden, men det er ikke ille hele tiden! Noen ganger har jeg sinnsykt vondt og andre ganger går det greit. Det som hjelper er å sitte og eller holde beina høyt.

Er det noe som går kanskje?

Nå har jeg hatt det i over en uke liksom og det er sinnsykt slitsomt siden det går litt utover hundene for når dem drar på tur blir det bare verre og jeg må gå som ei gammal dame og eller være helt strak i ryggen. av og til får jeg også vondt i ryggen, rett over rumpa!

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Bare vondt? Ikke dårlig i magen ellers?

Det kan jo være mye rart, men det første jeg tenker på er blindtarmbetennelse. Jeg hadde noe som kjentes akkurat sånn ut for noen år sia, og da ble jeg lagt inn på sykhuset fordi legene trodde det var blindtarmbetennelse (når jeg endelig etter laaang tid kom meg til lege). Nå var det ikke det da, det var en annen betennelse, men hvis det er veldig vondt på et spesifikt sted på høyre siden av magen og har vært det i over en uke ville jeg nok tatt meg en tur til legen. Og skulle det være blindtarmen så er ikke dette noe farlig hvis du går til legen med det.

Guest Snusmumrikk
Skrevet
Mensen? :closedeyes:

Eh... i over en uke? Vil tippe hun vet hvordan mensen føles :)

Skrevet

Noen får mens smerter og kramper under eggløsningen, før selve mensen. Kan være en- to uker før. Dette kan også komme noen måneder og ikke kjenne det neste måned.

Hvis du ikke har løs mage, kvalm, dårlig matlyst, men har smerter over tid bør du kanskje få en lege til å se på det?

Skrevet

Jeg syns også at det høres ut som mensen eller eggløsning. Spesielt siden du sier at det er over underlivet og under magen.

Blindtarmen er på høyre side, sist jeg sjekket! Så det kan jo være det også. Men når jeg hadde blindtarms betennelse så kunne jeg ikke gå på høyre fot og hadde høy feber. Men det kan jo også være fordi legen insisterte på at det var urinveisinfeksjon og nektet å legge meg inn på sykhuset?

Lykke til uansett. Håper du finner ut av det! :)

Skrevet

Bare vondt, ikke dårlig i magen nei..

Jeg pleier å ha mensen smerter men jeg pleier bare å ha det den andre dagen og tredje, ikke første - fjerde eller femte. Fikk mensen for tre dager sia. Og er snart ferdig!

Nå har jeg hatt vondt i magen over en uke. for over en uke siden hadde jeg ikke vondt i magen på to dager, men før de to dagene hadde jeg vondt i magen i to-tre dager. også kom det tilbake igjen for litt over en uke siden.

Jeg har også vondt i ryggen innimellom, har også hatt bittelitt feber men har ikke det nå. men jeg har hatt litt dårlig matlyst, men sånn har jeg alltid vært! Egentlig! Noen ganger har jeg god matlyst og andre ganger ikke,sånn er jeg bare :rolleyes:

Guest Snusmumrikk
Skrevet

Ta deg en tur til legen du. Han/hun har mye større mulighet til å finne ut hva det er enn oss som sitter her og stort sett egentlig ikke har peiling. Er det noe å gjøre med det er også legen rette person :)

God bedring!

Skrevet

Kanskje lurt å ta en tur til legen for sikkerhets skyld ja, spesielt hvis det er plager du ikke har hatt før. Bedre føre var enn etter snar :)

Skrevet
Man er vel ikke gravid når man har fått mensen?? :)

Det at du har fått mens er overhode ikke noe sikkert tegn på at du ikke er gravid ;) Ikke få noia nå, men hvis ikke det gir seg i løpet av kort tid så ta deg en tur til legen evt få deg en gu.

God bedring ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...