Gå til innhold
Hundesonen.no

Har så vondt i magen!


TineSimbaNana

Recommended Posts

I litt over en uke nå har jeg hatt vondt i magen. Det er liksom over underlivet og under magen, på midten, venstre og høyre side. Jeg merker det mest på høyre side! <_<

Det er vondt hele tiden, men det er ikke ille hele tiden! Noen ganger har jeg sinnsykt vondt og andre ganger går det greit. Det som hjelper er å sitte og eller holde beina høyt.

Er det noe som går kanskje?

Nå har jeg hatt det i over en uke liksom og det er sinnsykt slitsomt siden det går litt utover hundene for når dem drar på tur blir det bare verre og jeg må gå som ei gammal dame og eller være helt strak i ryggen. av og til får jeg også vondt i ryggen, rett over rumpa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Bare vondt? Ikke dårlig i magen ellers?

Det kan jo være mye rart, men det første jeg tenker på er blindtarmbetennelse. Jeg hadde noe som kjentes akkurat sånn ut for noen år sia, og da ble jeg lagt inn på sykhuset fordi legene trodde det var blindtarmbetennelse (når jeg endelig etter laaang tid kom meg til lege). Nå var det ikke det da, det var en annen betennelse, men hvis det er veldig vondt på et spesifikt sted på høyre siden av magen og har vært det i over en uke ville jeg nok tatt meg en tur til legen. Og skulle det være blindtarmen så er ikke dette noe farlig hvis du går til legen med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen får mens smerter og kramper under eggløsningen, før selve mensen. Kan være en- to uker før. Dette kan også komme noen måneder og ikke kjenne det neste måned.

Hvis du ikke har løs mage, kvalm, dårlig matlyst, men har smerter over tid bør du kanskje få en lege til å se på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også at det høres ut som mensen eller eggløsning. Spesielt siden du sier at det er over underlivet og under magen.

Blindtarmen er på høyre side, sist jeg sjekket! Så det kan jo være det også. Men når jeg hadde blindtarms betennelse så kunne jeg ikke gå på høyre fot og hadde høy feber. Men det kan jo også være fordi legen insisterte på at det var urinveisinfeksjon og nektet å legge meg inn på sykhuset?

Lykke til uansett. Håper du finner ut av det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vondt, ikke dårlig i magen nei..

Jeg pleier å ha mensen smerter men jeg pleier bare å ha det den andre dagen og tredje, ikke første - fjerde eller femte. Fikk mensen for tre dager sia. Og er snart ferdig!

Nå har jeg hatt vondt i magen over en uke. for over en uke siden hadde jeg ikke vondt i magen på to dager, men før de to dagene hadde jeg vondt i magen i to-tre dager. også kom det tilbake igjen for litt over en uke siden.

Jeg har også vondt i ryggen innimellom, har også hatt bittelitt feber men har ikke det nå. men jeg har hatt litt dårlig matlyst, men sånn har jeg alltid vært! Egentlig! Noen ganger har jeg god matlyst og andre ganger ikke,sånn er jeg bare :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Ta deg en tur til legen du. Han/hun har mye større mulighet til å finne ut hva det er enn oss som sitter her og stort sett egentlig ikke har peiling. Er det noe å gjøre med det er også legen rette person :)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er vel ikke gravid når man har fått mensen?? :)

Det at du har fått mens er overhode ikke noe sikkert tegn på at du ikke er gravid ;) Ikke få noia nå, men hvis ikke det gir seg i løpet av kort tid så ta deg en tur til legen evt få deg en gu.

God bedring ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...