Jump to content
Hundesonen.no

Har så vondt i magen!

TineSimbaNana

Recommended Posts

I litt over en uke nå har jeg hatt vondt i magen. Det er liksom over underlivet og under magen, på midten, venstre og høyre side. Jeg merker det mest på høyre side! <_<

Det er vondt hele tiden, men det er ikke ille hele tiden! Noen ganger har jeg sinnsykt vondt og andre ganger går det greit. Det som hjelper er å sitte og eller holde beina høyt.

Er det noe som går kanskje?

Nå har jeg hatt det i over en uke liksom og det er sinnsykt slitsomt siden det går litt utover hundene for når dem drar på tur blir det bare verre og jeg må gå som ei gammal dame og eller være helt strak i ryggen. av og til får jeg også vondt i ryggen, rett over rumpa!

Guest Snusmumrikk

Bare vondt? Ikke dårlig i magen ellers?

Det kan jo være mye rart, men det første jeg tenker på er blindtarmbetennelse. Jeg hadde noe som kjentes akkurat sånn ut for noen år sia, og da ble jeg lagt inn på sykhuset fordi legene trodde det var blindtarmbetennelse (når jeg endelig etter laaang tid kom meg til lege). Nå var det ikke det da, det var en annen betennelse, men hvis det er veldig vondt på et spesifikt sted på høyre siden av magen og har vært det i over en uke ville jeg nok tatt meg en tur til legen. Og skulle det være blindtarmen så er ikke dette noe farlig hvis du går til legen med det.

Noen får mens smerter og kramper under eggløsningen, før selve mensen. Kan være en- to uker før. Dette kan også komme noen måneder og ikke kjenne det neste måned.

Hvis du ikke har løs mage, kvalm, dårlig matlyst, men har smerter over tid bør du kanskje få en lege til å se på det?

Jeg syns også at det høres ut som mensen eller eggløsning. Spesielt siden du sier at det er over underlivet og under magen.

Blindtarmen er på høyre side, sist jeg sjekket! Så det kan jo være det også. Men når jeg hadde blindtarms betennelse så kunne jeg ikke gå på høyre fot og hadde høy feber. Men det kan jo også være fordi legen insisterte på at det var urinveisinfeksjon og nektet å legge meg inn på sykhuset?

Lykke til uansett. Håper du finner ut av det! :)

Bare vondt, ikke dårlig i magen nei..

Jeg pleier å ha mensen smerter men jeg pleier bare å ha det den andre dagen og tredje, ikke første - fjerde eller femte. Fikk mensen for tre dager sia. Og er snart ferdig!

Nå har jeg hatt vondt i magen over en uke. for over en uke siden hadde jeg ikke vondt i magen på to dager, men før de to dagene hadde jeg vondt i magen i to-tre dager. også kom det tilbake igjen for litt over en uke siden.

Jeg har også vondt i ryggen innimellom, har også hatt bittelitt feber men har ikke det nå. men jeg har hatt litt dårlig matlyst, men sånn har jeg alltid vært! Egentlig! Noen ganger har jeg god matlyst og andre ganger ikke,sånn er jeg bare :rolleyes:

Guest Snusmumrikk

Ta deg en tur til legen du. Han/hun har mye større mulighet til å finne ut hva det er enn oss som sitter her og stort sett egentlig ikke har peiling. Er det noe å gjøre med det er også legen rette person :)

God bedring!

Man er vel ikke gravid når man har fått mensen?? :)

Det at du har fått mens er overhode ikke noe sikkert tegn på at du ikke er gravid ;) Ikke få noia nå, men hvis ikke det gir seg i løpet av kort tid så ta deg en tur til legen evt få deg en gu.

God bedring ;)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Hadde nettopp en kjempefin tur uten noe tull, og masse pen lineføring. Ede var skikkelig på tilbudssiden og ikke engang utålmodig på godbitene. Det går virkelig fremover. Ordentlig godgutt i dag 🥰 Flink vaktbikkje også, for anledningen i Miljøpatruljen. Forsøpling tar vi alvorlig.
    • Hadde nettopp et mareritt av en "treningsøkt". Hadde alle favorittingene hans og lommene fulle av snacks. Godt vær og stille og rolig feriestemning. Ede åpnet med å hoppe opp og bite og bjeffe og jukke og være teit. Jeg trodde vi skulle ha en fin økt med den energien der, men da jeg ba om utgangsstilling for TREDJE GANG, så gikk han sakte og satte seg seigt ned. ... Eneste lyspunkt var en fin innkalling da han mens jeg prøvde samle meg vimsete avgårde på egenhånd inn i en luftegård jeg ikke har gitt ham lov til å gå i. Da spratt han opp fra sniffingen og kom løpende inn med en gang. Supert! ..men det var det ENESTE han gjorde riktig på cue. Han dekket hver gang jeg ba om stå. Så dumt på meg når jeg ba om utgangsstilling. La repeatedly fra seg apporten en meter fra meg i forsøk på å innkassere uten å måtte gi den fra seg. Fant plutselig ut at det var kewlere å gå fra front mellom beina mine til utgangsstilling istedenfor å svinge bakparten inn, og gjentok den der flere ganger. Nektet gå fot uten lure i hånden. Den økende frustrasjonen min gjorde ikke ting bedre. Han begynte holde hard rock konsert. Hoppet og bet og jukket. SÅ kom jeg på at han ikke har fått skjønnhetssøvnen sin. Han hadde vært våken fra kl 07 i morges uten å blunde et blunk. Aha! All made sense. Tok ham med meg inn igjen, og det tok ikke engang et minutt før han brøt ut i full raptus og fløy villmann mellom veggene i toddler tantrum. Stoppet plutselig og begynte krafse og grave som en manisk gærning på gulvet, og falt så dønn om, som et slakt, rett i søvn. — Har De forsøkt skru maskinen av og på igjen? 
    • Det er nok definitivt en del av "spøkelsesalderen", men det er også viktig å ta på alvor så man ikke ved uhell forsterker adferden så den blir en uvane.
    • Er hun ikke i den alderen? Jeg har noe liknende problemer selv, også 5 mnd. Bjeffet plutselig på en dame på bussholdeplassen i dag, uvisst av hvilken grunn. Heldigvis bare sosial bjeffing, som han gjør når han vil noe, men hun ble dessverre ukomfortabel, så måtte fortelle henne at det var vennlig kommunikasjon for å få oppmerksomhet, ikke noen trussel eller advarsel. De høres veldig annerledes ut og serveres mot "inntrengere" på "eget territorium". Kanskje sammenlignbart med hva din gjør? Fordi min er avlet for å vokte, så belønner jeg ham for å være flink gutt og gjøre jobben sin tilfredsstillende når han serverer advarselbjeff på fremmede "inntrengere". Hadde han truet og ikke latt seg avlede hadde jeg kjøpt profesjonell hjelp, men foreløpig er han tilfreds med å få respons på varselet og tar min vurdering av situasjonen som god fisk.  Kjenner du til begrepet sladretrening? 
    • Det er vanskelig å si uten å se hunden. Går dere på noe valpekurs? Isåfall er det et godt sted å spørre. Jeg tenker også at det er veldig viktig med god sosialisering med trygge hunder og folk, og på trygg avstand til "skumle" ting i ulike miljøer generelt, så ikke alt ukjent blir skummelt.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...