Gå til innhold
Hundesonen.no

Tror du på det åndelige?


siljestokka

Recommended Posts

Jeg er ikke kristen for å si det sånn :ahappy: . Er egentlig ikke med i noen religioner. Har sett mye på tv og hørt en del om det åndelige. Jeg har blitt veldig fascinert av dette. Jeg tror på gjenfødelse. Jeg tror det finst noe mer mellom himmel og jord :shocked: .

Har du opplevd noe merkelig??

Det har jo skjedd mye blant folk. Barn som begynner å snakke om sitt forige liv allerede i 2 års alderen. Det er jo litt mystisk. At rom kan bli iskalde og du føler deg uvel i dem. uforståelig pianospilling i gamlehjem og sånn. Ting som plutselig beveger seg. rare drømmer. Tja, You name it.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke kristen for å si det sånn :ahappy: . Er egentlig ikke med i noen religioner. Har sett mye på tv og hørt en del om det åndelige. Jeg har blitt veldig fascinert av dette. Jeg tror på gjenfødelse. Jeg tror det finst noe mer mellom himmel og jord :shocked: .

Har du opplevd noe merkelig??

Det har jo skjedd mye blant folk. Barn som begynner å snakke om sitt forige liv allerede i 2 års alderen. Det er jo litt mystisk. At rom kan bli iskalde og du føler deg uvel i dem. uforståelig pianospilling i gamlehjem og sånn. Ting som plutselig beveger seg. rare drømmer. Tja, You name it.

Hehe ja så du det programmet på tv norge? Utrolig spennende! :P

Jepp jeg tror på sånt, og det er fascinerende. Har opplevd masse men vet ikke om det er så mye jeg vil gå inn på her. (Klok av skade er det ikke det det heter..? :rolleyes: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror på utrolig mye slikt! Så absolutt! Kan jo komme med ett eksempel. Jeg har vært en stressa og full av angst hele mitt liv. Så jeg gikk alltid til psykologer og slikt da jeg var mindre. Men det virka ikke og jeg mente at andre trengte hjelp mer en meg, så jeg gikk ikke mer. For ett par måneder siden kom pappa hjem og fortalte at han hadde snakket med en healer. Han lurte på om jeg ville prøve dette. Jeg sa ja, etter litt om og men. Og gikk dit. Nå har jeg vært der 3 ganger og jeg har aldri følt meg så bra og fri i hele mitt liv! Så ja jeg tror på slik. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror på utrolig mye slikt! Så absolutt! Kan jo komme med ett eksempel. Jeg har vært en stressa og full av angst hele mitt liv. Så jeg gikk alltid til psykologer og slikt da jeg var mindre. Men det virka ikke og jeg mente at andre trengte hjelp mer en meg, så jeg gikk ikke mer. For ett par måneder siden kom pappa hjem og fortalte at han hadde snakket med en healer. Han lurte på om jeg ville prøve dette. Jeg sa ja, etter litt om og men. Og gikk dit. Nå har jeg vært der 3 ganger og jeg har aldri følt meg så bra og fri i hele mitt liv! Så ja jeg tror på slik. :ahappy:

Herlig! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på slikt, med mindre jeg får en aha-opplevelse selv en gang. Men får den tid: nei. Synes selvfølgelig det er interessant å se programmer om det eller lese om det, og det vekker jo litt nysgjerrighet og tankegang hos meg. Men å virkelig tro på, det gjør jeg nok ikke ennå :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er så spennende :P . Jeg er veldig vitenskapelig av meg :rolleyes: , så jeg må på en måte ha en vitenskapelig forklaring :ahappy: . Men så finnest det ting som er uforklarelige. kommer ikke akkuratt på noe her i slengen men ;).

Jeg liker å følge med litt på tv-en og så er det spennende når folk forteller litt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får ikke til å tro på ting som ikke har håndfaste bevis, jeg. Vitenskap kan jeg tro på. Religion og overnaturlige fenomener: Nei. Jeg har ikke evnen til å få til å tro på sånne ting, og jeg har heller ikke lyst.

En prest hadde begynt å tvile i troen sin, og diskuterte dette med en velrenommert hjernekirurg. Presten sier;

"Jeg har viet hele livet mitt til Gud, men har aldri sett han, eller noe bevis for hans eksistens. Jeg har mistet troen."

Hjernekirurgen ser på han, smiler, og sier; "Jeg har operert mang en lerd mann, men jeg har ennå ikke sett tegn på noe vett. Betyr det at det ikke finnes?".

Må en ha håndfaste bevis og vitenskapelige holdepunkter for alt her i verden er det mye som faller litt i grus.

Selv mener jeg at det er klart det finnes mer "mellom himmel og jord" enn det som kan bevises vitenskapelig. Hva dette er får bli opp til enhver å få sitt eget synspunkt på.

Jeg sitter forøvrig med det inntrykket at dette ikke er det rette forumet å diskutere slike ting på :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke på spøkelser før jeg selv så et ..

Jeg var på gamlehjemmet og skulle besøke farfaren min(han var der for å avlaste farmor litt )

Jeg gikk opp trappen på vei til oppholdsrommet og der møtte jeg en nydlig skipskatt.

Den mjauet til meg også kom det ei dame forbi og når jeg snudde meg for å klappe den så var den borte!

Jeg spurte dama om hun hadde sett den nydlige skipskatten og da sa hun at hun ikke hadde det,men for noen år siden så hadde det vært en kosekatt der,han døde ca halvannet år før jeg var der.

Damen sa at folk ofte så han,og at han passet på selvom han var død.

Først syns jeg det var ekkelt ,men nå syns jeg det er litt søtt og spennende :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke på spøkelser før jeg selv så et ..

Jeg var på gamlehjemmet og skulle besøke farfaren min(han var der for å avlaste farmor litt )

Jeg gikk opp trappen på vei til oppholdsrommet og der møtte jeg en nydlig skipskatt.

Den mjauet til meg også kom det ei dame forbi og når jeg snudde meg for å klappe den så var den borte!

Jeg spurte dama om hun hadde sett den nydlige skipskatten og da sa hun at hun ikke hadde det,men for noen år siden så hadde det vært en kosekatt der,han døde ca halvannet år før jeg var der.

Damen sa at folk ofte så han,og at han passet på selvom han var død.

Først syns jeg det var ekkelt ,men nå syns jeg det er litt søtt og spennende :P

:shocked:

Trodde ikke at man kunne se spøkelser :P . Men jeg tror på deg :P .

Må bare fortelle. Ei vennine av meg var hjemme alene. Hun hadde lakt seg, men plutselig så slo tv-en seg på :shocked: . Kan jo være at tv-en har fått et signal eller noe fra utenfor. Noen barn som er ute og tuller, men tv-en står oppe i andre etasje. Om natta så hører hun lenker og sånn :shocked: . Så sier hun at hun så en skygge bevege seg i rommet.

De hadde en hund som døde av sjukdom. Etter at hunden var død, så ble de aldri kvitt helt hundehåra i huset :P . De fant alltid noe nytt :unsure: . De rydder ganske mye. Men nå har de fått seg en ny hund :P . Hos ei annen vennine så slo radioen seg plutselig på og volumet ble bare høyere og høyere.

Så har jeg tenkt på slike ringer i kornåkrer. Hadde det vert romvesen så hadde vi vel merket det. Sett dem mener jeg. Jeg vet ikke hva det er men :S .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Så har jeg tenkt på slike ringer i kornåkrer. Hadde det vert romvesen så hadde vi vel merket det. Sett dem mener jeg. Jeg vet ikke hva det er men :S .

Bønder som er pr-kåte? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må en ha håndfaste bevis og vitenskapelige holdepunkter for alt her i verden er det mye som faller litt i grus.

Jeg formulerte meg litt feil: Selvsagt kan ikke alt ha håndfaste bevis. Det er ingen som har sett elektronene i et atom og sagt at "Se! Det er sant - sånn er det!" - men teoriene, forsøkene og sammenhengene rundt temaet atomer er så komplekse og alt henger såpass på greip at til og med jeg ikke har noen problemer med å forstå det.

Jeg har ikke vært ute i verdensrommet og sett at jorda spinner rundt seg selv og rundt sola, jeg har ikke sett at vi har flere planeter i solsystemet vårt, jeg har ikke målt at det er 6000 grader Kelvin på solas overflate, jeg har ikke selv studert emisjonsspektre og dermed konkludert med at det er mest hydrogen og helium på Jupiter. Allikevel har jeg ikke noe problem med å akseptere det, fordi studiene som er gjort er såpass overveldende at det ikke er mulig å tro noe annet.

Når det derimot gjelder f.eks. SHC (spontaneous human combustion), døde folk som kommer igjen fordi de ikke får "fred" og kornsirkler laget av romvesener, får jeg ikke til å tro på det, tro på at det bare er noe overnaturlig/overjordisk. Det fins lite eller ingen forskning på områdene, teorier er usammenhengende og/eller for meg usannsynlige - i det hele tatt. Det blir alt for mye synsing og for lite konkret til at jeg får til å tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på det i enkelte tilfeller selvom jeg egentlig ikke vil det :P I huset til bestevenninden min er jeg 99% sikker på at det er noen som spøker. Vi hører folk som kommer inn døra og går opp og ned trappene og hundene reagerer men når vi går å sjekker er det ingen der. cd'er forsvinner og kommer tilbake fra cd-spilleren, tv'ene slår seg på av seg selv, stearinglys blir hivd ut på gulvet og det verste tror jeg var når jeg og søsteren hennes var alene hjemme mens resten av familen var hos veterinæren, vi stod å vasket opp og plutselig hørtes det ut som hele glassskapet inne i stuen knuste men når vi gikk ut stuen var ingenting knust så vi gikk inn på kjøkkenet igjen og det skjedde enda en gang! da vart jeg skremt ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Det blir alt for mye synsing og for lite konkret til at jeg får til å tro på det.

Det er fair. En skal få tro på det en vil, og føler er riktig. Enten det er det ene eller det andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror det finnes mer mellom himmel og jord en vi pr dags dato forstår, men ikke ukritisk... Jeg tror og det finnes mennesker med evner utenom det vanlig, MEN jeg tror også at det finnes en del "kvakksalvere" der ute, som skor seg på andres "ulykkelige forhold".

En venninne av meg hadde en hund som hadde fast liggeplass på flisene i gangen. Han la seg alltid der når han ville være i ro. Når denne hunden ble syk og måtte avlives, gikk hun til anskaffelse av en voksen omplasseringshund, og hun kunne fortelle at denne hunden hele livet gikk omveier rundt denne liggeplassen. Han tråkket aldri på dette stedet i gangen. De første ukene hadde han og skikkelig ståpels når han var i gangen og ville helst slippe å være der....

Jeg er litt sånn "tja, det har sikkert en naturlig forklaring", men hva vet vel jeg....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde noe særlig på det før jeg flyttet hit jeg bor nå. Men nå tror jeg på det

Jeg rimelig sikker på at det er noen fler enn meg,min samboer og hundene som bor her.

Når vi skal opp i 3etasje (der fryseren er)er det akuratt som om noen står å kikker på deg. Må snu meg noen ganger for å se etter. Enkelte ganger tør jeg ikke se meg rundt, redd for å se noe jeg ikke vil se. Om dere skjønner?! :P

Når jeg og Tore hadde lagt oss, hundene lå i bura sine. Så hører vi 5-6 skritt oppe. Jeg sluttet å puste,

også spørte Tore meg om jeg hørte det. Skrudde på lyset, begge hundene satt i bura sine også rett opp i taket!

For noen dager siden så jeg,lillebroren min, dama hans og Tore å så på dvd. Plutselig skrudde dvd`n seg av, jeg lå sånn halvveis på kontrollen så tenkte jeg hadde fått slått den av.

Slo på dvd spilleren og spolte fram der vi var. Noen sek etterpå slo den seg av, Tore og jeg kikka på hverandre.

Nå lå kontrollen på bordet. Slo på dvd spilleren, polte frem og la kontrollen på bordet igjenn.

Så sa jeg "på tull" ( overfor lillebror og dama ) La oss se denna f**** dvd filmen i fred da!

Slo seg ikke mer av...

Døm selv. Men dette har skjedd her hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så søøøt han er! Tror jeg kan skimte noen tegninger der, ja
    • Syns jeg begynner å se antydninger til at han har arvet pappan sin farge 😍 Flere som ser det? 
    • Nei, jeg begrenser ikke pga. vaksinasjon. De hunder vi omgås er generelt både vaksinerte og friske, og det er de mine får hilse på i den perioden fordi jeg vil at de skal ha trygge, fine hundemøter. Tilfeldige andre hunder for de øve på å ikke bry seg med. Smitte i miljø tenker jeg lite på, da vi bor avsides og ikke bruker hundeparker ol. Valpekurs liker jeg vente med en måned eller to, slik at de er gamle nok til å trene gode økter og holde ut et helt kurs  
    • Sosialiseringsvinduet er frem til 12 uker sies det, selv om dette ikke stemmer helt så er det fortsatt veldig viktig å utsette valpen for det hen skal senere også, men i kontrollerte former. Både å fysisk møte andre trygge hunder for å utvikle språk og lære grenser, samt lære at man ikke skal hilse på alle hunder man møter på er viktig. Mange valper vaksineres før levering også, det har hvertfall de jeg har hatt vært selv om praksisen varierer litt. 
    • Vi har brukt Dog Breeding Science i Australia for å teste for ILM (Intestinal lipid malabsorption). Betalte rundt 400 kr og sendte spyttprøve.  De har utviklet en test for kelpier på denne sykdommen. Finnes visst og noen i Tyskland som har tatt utgangspunkt i testen som ble utviklet i Australia eller noe slikt, men vi brukte den i Australia da oppdretter tipset om den.  Fikk e-post om at hvis vi ønsket å teste noe mer så kunne de bruke prøvene til å teste i en kort periode. Ble litt nysgjerrig på fargetesting ettersom jeg håper han har arvet faren sin shaded/ghost tan farge. Men jeg vet ikke hvor mye svaret hadde gitt meg, jeg kan og bare vente å se hva han blir. Foreløpig tydelige antygdninger til at han vil bli shaded/ghost tan 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...