Gå til innhold
Hundesonen.no

Den perfekte hundebil, hva er din?

Recommended Posts

Guest Jonna
Skrevet

Den nye W Caddy'en. Med sidedører, takvifte bak, rist imellom istedet for glass til kupëen og ac. Da hadde jeg vært fornøyd :ahappy:

Ved å ha en slik bil så slipper mann en masse med hår i hele bilen og det er lett å holde rent og pent ettersom hunden ikke er i kontakt med interiør. Ellers så syns jeg dem er gode å kjøre, gode biler generelt og klarer seg bra både sommer og vinter.

Skrevet

En bil som er miljøvennlig. En eller annen form for hybrid-bil vil det nok bli etterhvert :ahappy: Jeg ville hatt stor nok plass til en families oppakning til en ferie med ski, hundebur og hele pakka. Altså stoooor bagasjeplass!

Skrevet
Den bilen jeg eier og har! :ahappy: Chevrolet Suburban.

Kan jeg spørre om denne er veldig dyr i drift? synes mange sier de er dyre siden de er amerikanske, drømmebilen min er chevrolet starcraft (gamletypen) :ahappy:

Skrevet

En av disse vil og skal jeg ha;

6_891935323.jpg

Vil helst ha denne typen, men usikker

50_-1857163060.jpg

9_869917650.jpg

Bildene tatt fra finn.no

Uuuh, som jeg gleder meg til å få lappen (har startet) og bil :ahappy:

Skrevet

En stor nok bil med plass til bur baki, samt plass til noe baggasje. Altså en slags stasjonsvogn :ahappy: Kunne tenkt med en rav 4, eller crv. Med god motor, automatgir og firhjulstrekk *drømme*

Nei det er så mange biler å velge mellom. de absolutte favoritt bilene mine er vel ikke akkurat hundevennlige :ahappy:

Guest Jonna
Skrevet
En av disse vil og skal jeg ha;

*klippe*

Uuuh, som jeg gleder meg til å få lappen (har startet) og bil :ahappy:

Sats på en med sidedører, da har du utgang for bikkjen om du blir påkjørt bakfra og bakdøren bli ødelagt.

Har forresten hatt C.Suburban... den mest elendige hundebilen jeg har hatt <_< Høy for bikkjene å hoppe inn og ut (ikke bra for hund som har lagt i bil å hoppe ut av den høyden) og tøy overalt baki bilen som samler på alt av hår.. (jeg hadde Schäfer når jeg hadde den bilen) Alle ting må også plasseres forann eller bak buret.. Og det innebærer enten klatring etter eller flytting av utstyr..

Og alt for stor på Norske skogsveier (snu og slikt), men bra fram tar den seg da. Og setter du deg først fast, da må du vente på en annen Stor bil eller traktor for å hjelpe deg.

Skrevet
Suzuki Vitara. *elsk*

Den har vi :ahappy:

Jeg har rett og slett ikke begynt å tenke på hvilken bil jeg vil ha... Først må jeg vel ta lappen. Selv om jeg har begynt så tar det tiiiiid når man er treig (og synes det er skummelt å kjøre bil :ahappy: )

Skrevet
Sats på en med sidedører, da har du utgang for bikkjen om du blir påkjørt bakfra og bakdøren bli ødelagt.

Har faktisk ikke tenkt på det, men når du sier det så er det jo ganske sant!

Da kommer jeg nok til å kjøpe med sidedører :ahappy:

Skrevet

Jeg elsker min Renault Kangoo. Sidedør på den ene siden, og dobbeldør bakover. Skille med glass og vegg mellom førersetet og bagasjerommet, så jeg kan ha "ikke hundemennesker" i bilen uten å tenke på hår og sånt, men samtidig kommer det luft gjennom på sidene. Eneste mangel er at det ikke er vindu til å åpne i bagasjerommet...

Diesel seff, så jeg sparer penger..

Skrevet

Drømme-hundebilen er nok en Voyager eller en annen stor, firehjulsdreven stasjonsvogn (hestemenneske og, gitt, så må ha firehjulstrekk). Men jeg skal ha en liten, snerten og lekker bil når jeg kjøper det neste år. Muligens en Peagout stasjonsvogn (en av de minste). Det er en ganske søt bil, samtidig som det er grei plass til to hunder baki.

EDIT: vi har caddy nå, og den er grei altså, men den er hakket for dau.. Elendig med henger.

Skrevet

Subaru Forester (det har vi)

Suveren for oss som har barn og Sankt Bernhards hund (og som bor i skogen med traktorvei).

Den har stabilisator, så da merker vi ikke så mye til vekta til Eldar :ahappy:

I gamle bilen når Eldar setter seg på en side, så merker man god at bilen heller den veien.

bilforesternv4.jpg

Skrevet
Den nye W Caddy'en. Med sidedører, takvifte bak, rist imellom istedet for glass til kupëen og ac. Da hadde jeg vært fornøyd :ahappy:

Ved å ha en slik bil så slipper mann en masse med hår i hele bilen og det er lett å holde rent og pent ettersom hunden ikke er i kontakt med interiør. Ellers så syns jeg dem er gode å kjøre, gode biler generelt og klarer seg bra både sommer og vinter.

Signerer den. Har 2002 modell nå, men bytter nok til den nye snart gitt(må bare bli bittelitt billigere først)

Skrevet
Drømme-hundebilen er nok en Voyager eller en annen stor, firehjulsdreven stasjonsvogn (hestemenneske og, gitt, så må ha firehjulstrekk). Men jeg skal ha en liten, snerten og lekker bil når jeg kjøper det neste år. Muligens en Peagout stasjonsvogn (en av de minste). Det er en ganske søt bil, samtidig som det er grei plass til to hunder baki.

EDIT: vi har caddy nå, og den er grei altså, men den er hakket for dau.. Elendig med henger.

Caddy får du vel med 150HK nå, får chippa opp til nærmere 200, kan nesten få hengern din til å fly da :ahappy:

Skrevet
Kan jeg spørre om denne er veldig dyr i drift? synes mange sier de er dyre siden de er amerikanske, drømmebilen min er chevrolet starcraft (gamletypen) :ahappy:

Vel, den ER dyr i drift hvis du kjører ufornuftig. :ahappy: Automatgir må læres! Den bruker på kortkjøring (vanlig kjøring) rundt 1,4 l på mila! :yes: Men så er det og 160 l tank på den, så du har jo ei stund!

Guest lijenta
Skrevet

Drømmebilen måtte være stor nok til at jeg fikk to hunder inn og gjerne en sykkel i bagarsen. Men lav nok til at jeg fikk en kano på taket. Er ikke lett dette Men drlmme er lov. Og forresten så må jeg sitte godt i bilen.

Skrevet
Caddy får du vel med 150HK nå, får chippa opp til nærmere 200, kan nesten få hengern din til å fly da :ahappy:

1,9 TDI er den største foreløpig tror jeg, gir ikke mer enn 105 HK. Men som du sier kan du jo chippe den. Touran derimot får du med 170 HK fra fabrikk, med 350nm. Da snakker vi bil til å dra hestehenger da!

Skrevet
1,9 TDI er den største foreløpig tror jeg, gir ikke mer enn 105 HK. Men som du sier kan du jo chippe den. Touran derimot får du med 170 HK fra fabrikk, med 350nm. Da snakker vi bil til å dra hestehenger da!

Må ærlig innrømme at jeg tok tallene fra biltuning.no.. (og blingsa ei linje, sånn at jeg havna på bora).

Så feil kan man ta :ahappy:

Selv har jeg en Suzuki Grand Vitara XL7, ingen problemer å dra stor campingvogn med de medfølgende 109 hestene (kan lett chippes), firhjulstrekk med lavgir. (Bilen gir den rette SUV-følelsen uten å tømme lommeboka helt). Det eneste negative er at den er høy bak, men jeg er sterk og kan løfte hunden(e) ut når det blir problemer :ahappy:

Bilder finner dere her: http://dyresonen.no/forum/index.php?showtopic=24091

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...