Gå til innhold
Hundesonen.no

Den perfekte hundebil, hva er din?


Recommended Posts

Guest Jonna

Den nye W Caddy'en. Med sidedører, takvifte bak, rist imellom istedet for glass til kupëen og ac. Da hadde jeg vært fornøyd :ahappy:

Ved å ha en slik bil så slipper mann en masse med hår i hele bilen og det er lett å holde rent og pent ettersom hunden ikke er i kontakt med interiør. Ellers så syns jeg dem er gode å kjøre, gode biler generelt og klarer seg bra både sommer og vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En stor nok bil med plass til bur baki, samt plass til noe baggasje. Altså en slags stasjonsvogn :ahappy: Kunne tenkt med en rav 4, eller crv. Med god motor, automatgir og firhjulstrekk *drømme*

Nei det er så mange biler å velge mellom. de absolutte favoritt bilene mine er vel ikke akkurat hundevennlige :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
En av disse vil og skal jeg ha;

*klippe*

Uuuh, som jeg gleder meg til å få lappen (har startet) og bil :ahappy:

Sats på en med sidedører, da har du utgang for bikkjen om du blir påkjørt bakfra og bakdøren bli ødelagt.

Har forresten hatt C.Suburban... den mest elendige hundebilen jeg har hatt <_< Høy for bikkjene å hoppe inn og ut (ikke bra for hund som har lagt i bil å hoppe ut av den høyden) og tøy overalt baki bilen som samler på alt av hår.. (jeg hadde Schäfer når jeg hadde den bilen) Alle ting må også plasseres forann eller bak buret.. Og det innebærer enten klatring etter eller flytting av utstyr..

Og alt for stor på Norske skogsveier (snu og slikt), men bra fram tar den seg da. Og setter du deg først fast, da må du vente på en annen Stor bil eller traktor for å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzuki Vitara. *elsk*

Den har vi :ahappy:

Jeg har rett og slett ikke begynt å tenke på hvilken bil jeg vil ha... Først må jeg vel ta lappen. Selv om jeg har begynt så tar det tiiiiid når man er treig (og synes det er skummelt å kjøre bil :ahappy: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sats på en med sidedører, da har du utgang for bikkjen om du blir påkjørt bakfra og bakdøren bli ødelagt.

Har faktisk ikke tenkt på det, men når du sier det så er det jo ganske sant!

Da kommer jeg nok til å kjøpe med sidedører :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker min Renault Kangoo. Sidedør på den ene siden, og dobbeldør bakover. Skille med glass og vegg mellom førersetet og bagasjerommet, så jeg kan ha "ikke hundemennesker" i bilen uten å tenke på hår og sånt, men samtidig kommer det luft gjennom på sidene. Eneste mangel er at det ikke er vindu til å åpne i bagasjerommet...

Diesel seff, så jeg sparer penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømme-hundebilen er nok en Voyager eller en annen stor, firehjulsdreven stasjonsvogn (hestemenneske og, gitt, så må ha firehjulstrekk). Men jeg skal ha en liten, snerten og lekker bil når jeg kjøper det neste år. Muligens en Peagout stasjonsvogn (en av de minste). Det er en ganske søt bil, samtidig som det er grei plass til to hunder baki.

EDIT: vi har caddy nå, og den er grei altså, men den er hakket for dau.. Elendig med henger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Subaru Forester (det har vi)

Suveren for oss som har barn og Sankt Bernhards hund (og som bor i skogen med traktorvei).

Den har stabilisator, så da merker vi ikke så mye til vekta til Eldar :ahappy:

I gamle bilen når Eldar setter seg på en side, så merker man god at bilen heller den veien.

bilforesternv4.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye W Caddy'en. Med sidedører, takvifte bak, rist imellom istedet for glass til kupëen og ac. Da hadde jeg vært fornøyd :ahappy:

Ved å ha en slik bil så slipper mann en masse med hår i hele bilen og det er lett å holde rent og pent ettersom hunden ikke er i kontakt med interiør. Ellers så syns jeg dem er gode å kjøre, gode biler generelt og klarer seg bra både sommer og vinter.

Signerer den. Har 2002 modell nå, men bytter nok til den nye snart gitt(må bare bli bittelitt billigere først)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømme-hundebilen er nok en Voyager eller en annen stor, firehjulsdreven stasjonsvogn (hestemenneske og, gitt, så må ha firehjulstrekk). Men jeg skal ha en liten, snerten og lekker bil når jeg kjøper det neste år. Muligens en Peagout stasjonsvogn (en av de minste). Det er en ganske søt bil, samtidig som det er grei plass til to hunder baki.

EDIT: vi har caddy nå, og den er grei altså, men den er hakket for dau.. Elendig med henger.

Caddy får du vel med 150HK nå, får chippa opp til nærmere 200, kan nesten få hengern din til å fly da :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre om denne er veldig dyr i drift? synes mange sier de er dyre siden de er amerikanske, drømmebilen min er chevrolet starcraft (gamletypen) :ahappy:

Vel, den ER dyr i drift hvis du kjører ufornuftig. :ahappy: Automatgir må læres! Den bruker på kortkjøring (vanlig kjøring) rundt 1,4 l på mila! :yes: Men så er det og 160 l tank på den, så du har jo ei stund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Drømmebilen måtte være stor nok til at jeg fikk to hunder inn og gjerne en sykkel i bagarsen. Men lav nok til at jeg fikk en kano på taket. Er ikke lett dette Men drlmme er lov. Og forresten så må jeg sitte godt i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caddy får du vel med 150HK nå, får chippa opp til nærmere 200, kan nesten få hengern din til å fly da :ahappy:

1,9 TDI er den største foreløpig tror jeg, gir ikke mer enn 105 HK. Men som du sier kan du jo chippe den. Touran derimot får du med 170 HK fra fabrikk, med 350nm. Da snakker vi bil til å dra hestehenger da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1,9 TDI er den største foreløpig tror jeg, gir ikke mer enn 105 HK. Men som du sier kan du jo chippe den. Touran derimot får du med 170 HK fra fabrikk, med 350nm. Da snakker vi bil til å dra hestehenger da!

Må ærlig innrømme at jeg tok tallene fra biltuning.no.. (og blingsa ei linje, sånn at jeg havna på bora).

Så feil kan man ta :ahappy:

Selv har jeg en Suzuki Grand Vitara XL7, ingen problemer å dra stor campingvogn med de medfølgende 109 hestene (kan lett chippes), firhjulstrekk med lavgir. (Bilen gir den rette SUV-følelsen uten å tømme lommeboka helt). Det eneste negative er at den er høy bak, men jeg er sterk og kan løfte hunden(e) ut når det blir problemer :ahappy:

Bilder finner dere her: http://dyresonen.no/forum/index.php?showtopic=24091

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...