Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpen gjemmer seg når hun skal sove


randi

Recommended Posts

Vi har en valp, hun er 8 uker. Vi har hatt henne i ca en uke, hun er ikke særlig redd av seg. Plastikk som rasler i vinden , eller søppelbøtter, sykler ,traktorer...ja alt som ramler forbi husveggen her daglig ...bryr hun seg lite om.

Men når hun skal sove på dag tid, vil hun enten ligge der det er mørkt eller under sofaen/skuvsengen i gangen. Har prøvd og legge henne i buret, der ligger hun helt i ro hele natten uten ett pip, men da små sutrer hun hele tiden. Jeg prøvde nettopp og legge henne der igjen, men nei, så slapp jeg henne ut og hun la seg til ro under sengen.

Noen som kan hjelpe oss og forstå hvorfor hun gjør dette ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun liker sin egen hule bedre enn den dere har funnet til henne. Det er min teori. Noen hunder liker å ligge under ting, som i en hule. Og tydeligvis er ikke buret en god nok hule.. :innocent: Er det metallbur, så kan dere dekke det til, sånn at det blir mer huleaktig, kan egentlig gjøre det med plastikkbur også. Kanskje tenke på plasseringen av det, at det ikke står midt i veien, men heller litt halvveis gjemt? I en krok kanskje.. Og så må dere vel venne henne til at buret er et fint sted å sove. Dere kan jo gi henne tyggebein og sånt i det, og trenger ikke å lukke døren. Det jeg gjorde, var at jeg ga valpen noe skikkelig godt når hun gikk inn i buret. Gikk hun ut, tok jeg det fra henne. Poenget var at hun skulle syns det var bra å ligge i buret sitt, og at hvis hun ville ha snasket sitt, måtte hun ligge i buret. Med døren åpen.

Hun elsket å ligge i buret sitt. Faktisk så mye at vi har måttet fjerne det i perioder. Hun er også typen som liker å ligge under senger, og hadde hun kommet seg under sofaen, hadde hun helt sikkert ligget der også.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder liker å ligge der de har tak over hodet. Min hund på 4 måneder har lagt seg både under skrivepulten min, senga mi og klesskapet mitt og storkoser seg der, selv om han også kan finne på å legge seg midt på gulvet. Jeg tror nok ikke det er noe du skal bekymre deg for. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk svar...en blir jo litt bekymret for disse småttisene , skal ikke så mye til før man er redd for at noe er galt, eller at vi gjør noe galt :innocent:

Jeg har lagt ett teppe over buret, men bare over toppen. Det er ett mettalbur ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tequila har vært sånn fra hun var en neve stor, bokstavlig talt :ahappy: Når hun var bebis så fant jeg henne bare ikke en gang, etter mye leting og roping kom hun trøtt som en strømpe ut fra klesskapet mitt...! :rolleyes: Lå et pledd i nederste hylle som var digg å ligge på må vite... :Laugh: Enda, i en alder av 7 år, går hun under sengen når hun vil ha fred og ro til å sove, hun er også lynkjapp under de sofaene hun kommer under. Ikke noe å bekymre seg for, det er bare å tilrettelegge for bebisen din! :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da Josie var liten (8 uker +) var det beste stedet i verden å ligge under sofaen, og i en slags åpen skuff under stuebordet... Der var det godt å ligge der! ^_^ Det ligger noen bilder av henne fra den tiden i en annen tråd jeg har skrevet her (Tolleren Josie). Nå legger hun seg gjerne midt på gulvet eller i buret (hulen) når hun vil være i fred... :innocent: Husker selv at jeg var skikkelig hønemor (er nok det enda:P) når Josie var liten ^_^

Mvh,

Miriam og Josie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mine har tepper over burene og elsker å ligge der (bruker det på utstilling også). Å ligge under senga er helt topp, den eldste har ligget der dag som natt i 8 år. Jeg synes det er helt greit. De ligger gjerne bak sofaen eller under et bord når jeg er hjemme, de finner alltid et sted hvor de har "tak" over hodet. Det er sjeldent de ligger midt på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mikey foretrekker også huler. Han liker å krype seg til under stuebordet (som er veldig lavt i forhold til hvor stor plass han tar) og legge seg tilrette der.. :P Dverg Schnauzeren til faren min liker å ligge i klesskapet deres. :rolleyes: Er nok helt naturlig det, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocky har to kurver som han sover i på dagen. Den ene mellom sakosekken og natbordet mitt på rommet og den andre inntil veggen i stua. Han bruker å gå å legge seg der, men når vi er uti stua, bytter han på å ligge oppi kurven og under sofaen og bak tv-bordet. Om natta sover han i buret som vi henter inn fra bilen. Da er det viktig for han å komme seg fortest mulig inn og bli der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...