Gå til innhold
Hundesonen.no

På fredag skal lillegutt under kniven


Recommended Posts

Han ble operert i dag og operasjonen var vellykket!!!!

Eneste risikoen nå er at han vil få infeksjoner i såret siden det er et betent og ømt området. De trodde jeg ville få han igjen til helgen, så det håper jeg inderlig, dagene uten han har vært dager som har vært grusomme, har ikke tenkt på annet enn Mike. Vært så redd for han, og vet hvor vondt han har hatt det hele tiden. Savner lille cockeren min så inderlig nå, er en stor mangefølelse at han ikke er her, Grusomt har dette vært. Håper ingen av dere vil få oppleve dette her noen gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Nå er jeg lettet!

Om vetten betaler egenandelen synes jeg ikke du skal gå til media, det var nok en menneskelig svikt.

Vetterinærer er bare mennesker.

Men om hun ikke betaler egenandelen, så er det litt annerledes!

GOD BEDRING MIKE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk alle sammen!

Fikk beskjed å ringe etter kl 09:00 i dag for å høre hvordan det gikk med han, så sitter bare å venter ved telefonen så jeg kan ringe snart. Han hadde endel hevelser rundt såret i går kveld når jeg ringte, men er kanskje vanlig når han har hatt 3 operasjoner på samme sted på 1 uke stakkar.

Netteliten: Jeg har bedt hun veterinæren som opererte han først om å betale hele regningen for Mike nå, hvis ikke så går jeg til media med dette. Alle kan selvfølgelig gjøre en feil med en operasjon, men man sender ikke hjem en veldig syk hun 2 ganger på rad. Jeg vil ikke at hun skal få slippe så lett unna med å bare betale 900 kr som er min egenandel. For hvis Mike blir mere syk i år, så dekker ikke forsikringen min dette, da regningen jeg får er på mellom 20.000 til 25.000.

---

Det hadde gått greit med han i natt, var endel hevelser der, han klarer ikke å gå enda. Han skal på en kontroll sa de i formiddag, og hvis alt virket bra, så får jeg han hjem i morgen!! :wub:

Håper så virkelig han klarer å gå i løpet av dagen i dag, og at han ikke har for mye smerter etter operasjonen han hadde i går. Så nå sitter jeg her med gledestårer i øynene og gleder meg så ufattelig til å få lille cockeren min hjem igjen!

*dobbelpost, endret av mod.Charleen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en skikkelig knallnyhet fra veterinæren nå!

Hun sa at det gikk veldig veldig bra med Mike. Han har spist masse i dag, gått på tur i 10 minutter, gått på do av seg selv. Går rundt og har halen opp. Hevelsene har gått veldig mye ned, ser bare ut som et vanelig sår der.

Han må ha på seg body da skjermen skumper borti såret og det gjør vondt for han. Han går nå på vanlig smertestillende i tablettform og er heller ikke på drypp lenger! Er så glad nå!!! Gleder meg så sinnsykt til å hente han i morgen. banana

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en skikkelig knallnyhet fra veterinæren nå!

Hun sa at det gikk veldig veldig bra med Mike. Han har spist masse i dag, gått på tur i 10 minutter, gått på do av seg selv. Går rundt og har halen opp. Hevelsene har gått veldig mye ned, ser bare ut som et vanelig sår der.

Han må ha på seg body da skjermen skumper borti såret og det gjør vondt for han. Han går nå på vanlig smertestillende i tablettform og er heller ikke på drypp lenger! Er så glad nå!! Gleder meg så sinnsykt til å hente han i morgen. banana

Wow så bra!

Hyggelig med historier som ender godt...! Du har hatt en tøff tid, men nå er gutten din snart hjemme igjen...

Riktig god bedring til Mike, og kos deg masse med han når du får han hjem i morgen... Gleder meg til rapport fra første møtet med en mye friskere Mike. Han kommer nok til å bli ellevill... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kribler i hele kroppen min nå!! Akkurat som første gang vi skulle velge oss valp fra det kullet. Gud som jeg gleder meg til å se han! Har kjøpt så mye ting til han i det siste, så nå har han fått ny seng, ny regnfrakk, nytt halsbånd, nytt kobbel, masse tyggebein, kjøpt kyllingfilet og fiskeboller. Så nå blir det stas å få han hjem igjen! Tipper han kommer til å klikke helt når han ser meg, som han pleier å gjøre når jeg kommer fra jobb eller noen har passet han noen timer. Blir så godt å ha han rundt meg igjen, han lukter så godt og er så god og myk å ta på. Han er en seigliva cocker hvertfall, det er helt sikkert. Var redd han ikke skulle klare alt dette her. Men han er en liten tøffing :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, nå ble jeg glad, og kan tenke meg at du er ellevill av glede i forhold til meg ;) Utrolig fint at han er blitt så mye bedre! Nå får dere kose dere masse når han kommer hjem, og jeg håper han blir helt frisk og fin. Flinke, tøffe gutten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:icon_fun: Så godt å høre at det går bra med han! Har fulgt med på hele denne tråden og den tidligere tråden hvor du vurderte om du skulle kastrere han. Håper virkelig at han kommer seg raskt igjen, og at du får den gode, gamle Mike tilbake. Dvs den gode, gamle Mike uten hormonstresset han hadde før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så godt å lese at han er på bedringens vei. og det blir nok ennå bedre når han kommer hjem, hjem til det han er glad i :)

Og etter alt dette "slitet" så håper jeg dere får noe ut av det (at han slipper disse problemene med hormoner).

Kan tenkte meg du gleder deg til ¨å få han hjem igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke sett denne tråden før nå jeg :) Det må ha vært en alldeles forferdelig opplevelse dere har gått gjennom - men heldigvis ser det jo ut for at alt går bra til slutt da ;)

Dere har vært max uheldige i og med at denne operasjonen er "enkel" og rett fram i de aller aller fleste tilfeller. Klart komplikasjoner kan oppstå - blødning er den vanligste - men her vil jeg si at den største tabben er at hunden din ble sendt hjem flere ganger uten at de tok symptomene på alvor. Ikke gi deg i forhold til erstatning!

Jeg er bare såå glad for å lese at det går bedre med Mike nå ;)

klem fra meg og Amigo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pratet med de i går kveld, og Mike hadde vært noe slapp i går kveld, han ville ikke gå noe særlig, men spiste opp maten sin.

I dag tidlig ringte jeg også for å avtale tidspunkt for henting av han. Og i dag hadde han løpt opp trappene når de skulle på tur, logret med halen, og tatt noen krumspring ute. Spist masse mat og gått på do alene. Han prøver fortsatt å slikke på såret, skjermen har han godtatt, men ikke bodyn han har på seg. Han blir visst veldig glad når de tar av han den. men han er ikke noe fan av klær, så tenkte meg det jo egentlig. Gleder meg så ufattelig til å se gullet mitt igjen nå, kribler i hele kroppen! har kjøpt blomster og kort som de skal få av meg som takk for hjelpen med å få Mike frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg er tispemennenske, og trives mye bedre med tisper enn hannhunder.  Men jeg oppfatter ofte hannhunder som mer kosete, og lojale.  De er ofte "dummere" enn tispene synes jeg.. Skal ha tispe denne gangen også. 
    • Jeg får ofte raskere bånd med hannhunder jeg omgås, men jeg har nok selv landet på at det er tisper jeg skal ha nå. Foretrekker å ha hund som ikke skal tøffe seg eller bli tøffet på av andre hunder (og min erfaring er at dette er svært mye mer utbredt blant hanner enn tisper, selv om det det å forvente uansett kjønn blant noen raser), og synes ikke det er stas med høy kjønnsdrift hele året og stresset det kan medføre heller. Men hanner er generelt noe friskere (på den måten at det er flere tisperelaterte plager enn hannhundrelaterte) og ikke variabel i forhold til egen syklus som noen tisper er. 
    • Hannhunder kan sikkert være fine dyr for noen, men det er dessverre ikke min personlige opplevelse, og den jeg har hatt ga ikke særlige gode erfaringer med kjønnet. Jeg foretrekker helst tisper, især siden man nå ønsker drive oppdrett. Syntes de er mer seriøse, ærlige og stabile oppå det igjen. For ikke å snakke om manglende snoppevask, markering og lettere for samkjønnsaggresjon For all del, jeg kjenner trivelige hannhunder, og en gang i fremtiden var planen å forhåpentligvis importere en trivelig og fin en. Men har skjønt at å planlegge hund skal jeg ikke gjøre, det går aldri som jeg vil   
    • Jeg eier en selveier leilighet i et sameie. Helt uproblematisk. Leste vedtektene før jeg bydde/kjøpte og snakket med megler om dyrehold også først.  vi er vel rundt en 70 enheter tror jeg totalt på 5 bygg. Og jeg vet det er minst 10 hunder som bor her fast pr.d.d + folk som passer hund med ujevne mellomrom. Og en hau med katter er det også. Eneste regelen vi har er at hunder ikke skal i heisen pga allergi, det går bra siden hvert bygg kun er 4 etasjer. Tror dog det er folk som bryter den regelen ganske ofte som bor høyere opp en meg i første. 😂  Relativt nytt bygg da, ferdigstilt i 13/14 og dermed veldig god lydisolering også. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...