Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva synes du om klær på hunder?


QUEST

Recommended Posts

  • Svar 191
  • Created
  • Siste svar
Ja, her sitter jeg og laller.. lallalla.. :ahappy:

Det vet vi, alle sammen.

Opera har jeg ved flere anledninger sunget selv under kyndig veiledning.

Skomaker bli ved din lest!

Så var det dette med at du sitter der og tror du vet så mye om meg, da..

Utrolig selvfiksert det går an å bli da? Ikke tror jeg jeg vet stort om deg, ikke interesserer du meg det aller ringeste, og ikke har jeg tenkt å finne ut mer om deg en høyst nødvendig, og ikke har jeg uttalt at jeg vet stort annet om deg enn hvorfor du er opptatt av tankene jeg har i hodet, heller.

Har da vært enige før vi, kjære Lotta.. :yes:

Det må ha vært en glipp...

Vet ikke helt om jeg anser ditt selskap som "godt"..

Selvsagt ikke - siden jeg ikke anser meg for å være i skaren av idioter som mener at uvitenhet er en velsignelse.

Er det noe jeg ikke har, så er det faktisk pondus. Magen er flat som et vaskebrett, den..! :ahappy:

Og de indre kvaliteter matcher tydeligvis de ytre.

Men nå skal jeg gjøre som Jesus og Lotta mener jeg skal gjøre; selge alle mine ting (inkludert eventuelle bling bling halsbånd og farge-tv'er) og gi de til de fattige.. ! Så får Staten (som er bedre skikket enn meg, skal vi tro Lotta), Lotta (og muligens Jesus) bestemme hva som skal gjøres med pengene mine.. :rolleyes: Gleder meg til å se budsjettet dere setter opp!

Mmm - siden du lever i den villfarelse at jeg vet noe som helst om deg og dine eiendeler (eller at jeg bryr meg!) - så tror du jeg kan/vil/gidder bruke tida mi på sånt? Juhu!

Klær på hunder, ja - jeg er i mot (fortsatt) utspjåking og oppdolling av hunder med "menneskeklær" og "utstyr" og mener det er vulgært å behandle bikkjer som barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm - siden du lever i den villfarelse at jeg vet noe som helst om deg og dine eiendeler (eller at jeg bryr meg!) - så tror du jeg kan/vil/gidder bruke tida mi på sånt? Juhu!

Syns det virker som om Lotta bryr seg ganske hardt om hva folk bruker pengene sine på, antar det gjelder Borghild og hvilke halsbånd hun kjøper til dyret sitt også. Eller gjelder ikke hun siden hunden hennes er over 10kg? Når du bryr deg så hardt så er det jo bare å gå igang med planleggingen av den perfekte innkjøpsliste til alle oss dumskaller som ikke kan bruke pengene våre riktig.

Du har jo rimelig god tid og det virker som du bruker mye av din egen energi på å faktisk bry deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det virker som om Lotta bryr seg ganske hardt om hva folk bruker pengene sine på, antar det gjelder Borghild og hvilke halsbånd hun kjøper til dyret sitt også. Eller gjelder ikke hun siden hunden hennes er over 10kg? Når du bryr deg så hardt så er det jo bare å gå igang med planleggingen av den perfekte innkjøpsliste til alle oss dumskaller som ikke kan bruke pengene våre riktig.

Du har jo rimelig god tid og det virker som du bruker mye av din egen energi på å faktisk bry deg.

Yepp - jeg bryr meg om mangt - men ikke om Huldras personlige budsjett (som i tillegg er umulig å sette opp når jeg ikke vet hverken hva hun eier eller tjener)... Comprende?

Det er interessant at så mange blir så irriterte av min personlige mening om deres forbruk og kjøpemønster - hvorfor det, egentlig?

PS: Hvem er "Borghild", forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at det eneste som tar skade av at jeg hadde kjøpt bling blig,råååsa dill og designer sofa til hunden min er MIN bank konto...å ja jeg skal kjøpe gull halsbånd med bling bling til boerboelen min og sølv til phalenen for det syns jeg er fiiiiint å finner jeg ett dekken og en sofa som matcher ja så hadde jeg kjøpt det og vist jeg hadde hatt råd :ahappy: men bleier,vogn å bæreseler hører til i menneskebarn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skreiv egentlig et langt innlegg men fant ut at jeg ikke orket å prøve å komme med fornuft her lengre..her har man bestemt seg for at "de andre er dumme" og nekter å prøve å se forbi fordommene sine. Enkle fakta som at genser stort sett er både rimeligere og mer funksjonellt enn dekken kommer nok ikke til å nå inn med mindre det er snakk om et hjemmestrikka plagg lagd av restene etter podens slitte genser som man i sin tid kjøpte på fretex.

Og som man bare bruker til nød, dvs ikke med mindre bikkja er i ferd med å få frostskader, en hund har tross alt godt av å lide litt, den er en hund :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synest at klær på hund er helt greit om hunden trenger det. eks: Chinese crested trenger klær på vinteren og på kalde dager. Eller hunder som har meget kort pels uten under ull

Mange hunder liker faktisk å ha på seg klær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg noterer meg kontrasten mellom det en av debattantene skriver om "hvordan vi trenger dannelse" her i landet, og den måten vedkommende selv argumenterer på, og i hvilken GRAD det gås etter personen, og ikke saken man diskuterer.

Er det ikke noe som heter at "den som peker på at andre er udannet, er udannet selv"? Fordi et ekte dannet menneske ikke ville påpeke andres eventuelle manglende dannelse? Siden enkelte later til å være så opptatt av "signaleffekten", så tror jeg - helt ærlig og dessverre - at den måten man velger å "diskutere" på faktisk gir langt dårligere signaler enn de fleste som kjøper seg et halsbånd til et par-tre hundrelapper mer enn de kjedelige, billige og "riktige", som noen risikerer å se at de bruker på hunden sin.

Jeg betaler klekkelig i skatt, jeg støtter nødhjelpsorganisasjoner, OG jeg kjøper solide og kule og trendy ting til hundene når det trengs. At noen vil bry seg med det, ser jeg rett og slett på som uhøflig, dømmende og kritisk bare for å være kritisk - uansett hvor mye det pakkes inn i påstått omtanke for verdenssituasjonen og/eller miniatyrhunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ER vel kanskje stort sett småjenter som "smykker seg" med miniatyrhunder? Slik er det her jeg bor og steder jeg har bodd ihvertfall.. Det er ikke ofte det er barnefamiler som kjøper smuglerhunder etc så vidt jeg har fått med meg.

Min erfaring er ihvertfall ikke at småjentene er de som bruker miniatyrhunder som tilbehør! Spørs hva du mener med "småjenter", hvis du mener alle de under 30 er det noe annet.. men jeg vet serriøst ikke om noen som har en miniatyrhund som tilbehør! Helt sant..jeg synes det er litt urettferdig at "dere" voksne har en tendens til å skylle på oss unge for alt som går galt...(da mener jeg ikke deg, men sånn generelt)

Nå er forresten Paris Hilton 25 år, Britney og Pamela er godt over 18 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle under 50 er småjenter kanskje?

Jeg har truffet et par "ekte" småjenter som hadde/skulle få chihuahua, men da var det mor som var med på det hele - og det var da ikke så annerledes enn når endel tenåringer her inne forteller om hvordan hele familien skal få hund?

Den ene av disse var forøvrig antagelig en smuglerhund, der det var mor som hadde kjøpt hund til datteren sin som forsinket konfirmasjonsgave.

Men det virker i praksis ikke så veldig annerledes enn de som kjøper større hunder gjennom finn.no, fra første og beste blandingskull, "til barna". Og slik har det vel også vært i mange tiår før Paris Hilton i det hele tatt var påtenkt - selv om det kanskje er størrelsen som teller mest?

Hehehe Huldra, får man ikke plass til den store hunden i vesken, så vet du hva man gjør da? Jo, da kjøper man en egen hundebil - langt større enn det ikke-hundefolk trenger, og så bruker man den overalt. Veske er jo strengt tatt da mer miljøvennlig og vil redde verden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er greit med en chi i veske, for det spøker du vel ikke med? Så det ER størrelsen det kommer ann på? :ahappy:

Du skjønte tydeligvis ikke spøken likevel, nei.. Sorry, skal forklare den: det som var ment morsomt, var at en greyhound er en stor hund, og jeg har aldri sett en veske som er så stor at en greyhound hadde fått plass i den (som voksen i alle fall). Mitt imaginære bilde i hodet mitt, av en greyhound i veske, så litt morsomt ut, mulig du klarer å forestille deg hvordan det ville sett ut? Tung veske i alle fall.. Ha. Ha. (Håper inderlig for din egen del at du ikke trodde jeg virkelig mente greyhounds hører hjemme i veske. Sjekk gangsynet ditt.)

Chihuahuaer i veske har jeg da aldri uttalt meg om i denne diskusjonen. Når kom de inn i debatten? Antar du tror jeg mener en chi hører hjemme i veske, bare fordi jeg er uenig med Henriette som du kanskje skal kjøpe valp av?

Hehehe Huldra, får man ikke plass til den store hunden i vesken, så vet du hva man gjør da? Jo, da kjøper man en egen hundebil - langt større enn det ikke-hundefolk trenger, og så bruker man den overalt. Veske er jo strengt tatt da mer miljøvennlig og vil redde verden?

Doh! At jeg ikke skjønte det..! :ahappy::yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle under 50 er småjenter kanskje?

Jeg har truffet et par "ekte" småjenter som hadde/skulle få chihuahua, men da var det mor som var med på det hele - og det var da ikke så annerledes enn når endel tenåringer her inne forteller om hvordan hele familien skal få hund?

Den ene av disse var forøvrig antagelig en smuglerhund, der det var mor som hadde kjøpt hund til datteren sin som forsinket konfirmasjonsgave.

Men det virker i praksis ikke så veldig annerledes enn de som kjøper større hunder gjennom finn.no, fra første og beste blandingskull, "til barna". Og slik har det vel også vært i mange tiår før Paris Hilton i det hele tatt var påtenkt - selv om det kanskje er størrelsen som teller mest?

Hehehe Huldra, får man ikke plass til den store hunden i vesken, så vet du hva man gjør da? Jo, da kjøper man en egen hundebil - langt større enn det ikke-hundefolk trenger, og så bruker man den overalt. Veske er jo strengt tatt da mer miljøvennlig og vil redde verden?

Hehe hvis alle småjenter er under 50, inkluderer det også Loke selv haha! :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønte tydeligvis ikke spøken likevel, nei.. Sorry, skal forklare den: det som var ment morsomt, var at en greyhound er en stor hund, og jeg har aldri sett en veske som er så stor at en greyhound hadde fått plass i den (som voksen i alle fall). Mitt imaginære bilde i hodet mitt, av en greyhound i veske, så litt morsomt ut, mulig du klarer å forestille deg hvordan det ville sett ut? Tung veske i alle fall.. Ha. Ha. (Håper inderlig for din egen del at du ikke trodde jeg virkelig mente greyhounds hører hjemme i veske. Sjekk gangsynet ditt.)

Chihuahuaer i veske har jeg da aldri uttalt meg om i denne diskusjonen. Når kom de inn i debatten? Antar du tror jeg mener en chi hører hjemme i veske, bare fordi jeg er uenig med Henriette som du kanskje skal kjøpe valp av?

Skjønte spøken din godt jeg :ahappy: Men prøvde å få deg til å se litt videre, men det gikk tydeligvis ikke inn. Kan tenkes jeg har endel mer erfaring enn deg med greyhounds ja.. men hva vet jeg, du tror tydeligvis jeg både er dum og blind. Deg om det!

Minityrhunder er jo endel av debatten, da de fleste "antrekk" og vesker er i deres størrelse, eller hur? Og jeg klarer faktisk ha egne meninger og trenger ikke støtte meg til noen som visse andre her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønte spøken din godt jeg :ahappy: Men prøvde å få deg til å se litt videre, men det gikk tydeligvis ikke inn. Kan tenkes jeg har endel mer erfaring enn deg med greyhounds ja.. men hva vet jeg, du tror tydeligvis jeg både er dum og blind. Deg om det!

Det bare virket ikke som om du skjønte spøken, mulig du kunne forklart deg bedre. At du har mer erfaring med greyhounds enn meg, tviler jeg ikke et sekund på! Hva det har med spøken å gjøre, derimot, skjønner jeg fremdeles ikke. Hvis jeg trenger den erfaringen for å skjønne hva du prøvde å gå videre med, så får vi heller bare droppe det. :closedeyes:

Minityrhunder er jo endel av debatten, da de fleste "antrekk" og vesker er i deres størrelse, eller hur? Og jeg klarer faktisk ha egne meninger og trenger ikke støtte meg til noen som visse andre her.

Trodde det var dekken og gensere vi snakket om her, ikke vesker. Og hadde du lest mine innlegg nettopp angående hva jeg mener om klær og dekken, så burde du ha skjønt hvor jeg står i saken om vesker. :ahappy: Forresten fint at du klarer å ha egne meninger, hva blir neste steg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Syntes det var svært underholdene å lese igjennom siste delen av debatten.. *fnis*

Jeg tror ikke vi kan gjøre så utrolig mye med småhundmoten/signaleffekten gjennom å velge nøytrale dekken og slikt.

Som tidligere sagt; min hund bruker dekken når det er nødvendig, og det ser jeg ikke noe galt i. Det som er litt trist er at jeg brukte rålang tid på å finne noe han kunne ha på seg. I motsetning til Paris Hilton ville jeg ha noe mer nøytralt på min hund, og jeg måtte lete en stund før jeg fant noe uten bling. I den ene dyrebutikken jeg var i hadde de kun dekken i Spike sin størrelse med leggvarmere som fulgte med.

Men jeg har forresten en dollet opp og utspjåket hund. Han har spike-halsbånd fordi han heter Spike...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Selv er jeg oppdretter av kinesisk nakenhund men har ikke "klær" til dem.

De får en godt varmt dekken på seg når vi skal ut vinterstid, men da skal det være bra kaldt altså.

Skal de bare ut i hagen for å tisse så får de ikke dekken på.

Syntes at det å kle på en hund for å "pynte" den er tåpelig. Det er en hund ikke en dukke eller menneskebaby.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

Hei, har en liten hund på 4.kg.

Jeg kler ikke på han masse klær, synes det er litt dårlig gjort... Han har en reflex vest, det er det eneste, for det er faktisk nyttig. Om man har en hund med masse pels, så er det ikke noe vits i å ta på den en masse klær. Har man en hund med lite pels så er det jo lurt å ta på den en liten genser eller noe før man går ut på tur, og reflex vest er lurt når det er mørkt. Men min hund bruker ikke noe annet enn reflex vest. Men noen får beskjed fra dyrlegen at dem skal ta på hunden sin genser pga. et sår eller noe, så noen ganger er det nyttig.. Men ikke bruk mer enn nødvendig hvertfall ;)

Klem Christiane og Armani ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, har en liten hund på 4.kg.

Jeg kler ikke på han masse klær, synes det er litt dårlig gjort... Han har en reflex vest, det er det eneste, for det er faktisk nyttig. Om man har en hund med masse pels, så er det ikke noe vits i å ta på den en masse klær. Har man en hund med lite pels så er det jo lurt å ta på den en liten genser eller noe før man går ut på tur, og reflex vest er lurt når det er mørkt. Men min hund bruker ikke noe annet enn reflex vest. Men noen får beskjed fra dyrlegen at dem skal ta på hunden sin genser pga. et sår eller noe, så noen ganger er det nyttig.. Men ikke bruk mer enn nødvendig hvertfall ;)

Klem Christiane og Armani ;)

Hei hei Christiane.

Velkommen til oss på sonen!

Det høres ut som om du har et fornuftig syn på dette med hunder og klær. Det er en viktig pekepinn, som du selv sier, at unødvendig bruk skal unngås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Vet at dette ikke har så mye med tråden å gjøre og selv om jeg ikke bidrar med bilder selv i denne tråden tar jeg meg den friheten for å poste et innlegg :

Jeg er fryktelig IMOT det å kle på hunder klær og stæsj bare fordi vi hundeeierene skal more oss litt på dems bekostning, la hund være hund.

Enig, jeg syns det er grusomt å se hunder som matcher sine eiere, iført rosa fra snute til hale og med stassmykker. Men! Når det gjelder miniatyrhunder så er det mange av dem som ikke tåler kulde, og trenger litt ekstra varme for å kunne være ute ett par timer om dagen (noen er imot at små hunder skal være ute et par timer om dagen, men når dette blir fordelt på 3-5 turer om dagen så er det ikke mye). Jeg kommer til å kjøpe en militærjakke til min mops. Kanskje også en regnjakke og en mørk genser, men ikke noe utspjåka, fargerikt og glitrende greier. Det er bruksklær for at han ikke skal få lungebetennelse eller nekte å gå ut.

Du ville vel gitt hunden din ekstra vann på en varm sommerdag? - kanskje også latt han/hun smake på isen din?

Det samme gjelder klær - så lenge det har en mening. Overflødig pynt er etter min mening komisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste er vel egentlig ganske enige om det med klær på hund, så får det vel bli en smaksak hva som er fornuftig. Jeg har iallefall ikke møtt veldig mange hunder oppkledd som Barbiedukker, men det er sikkert noen av dem.

jeg har klær på lilledyret - å ikke ha det ville vært dyremishandling med tanke på at vi er i Norge. Om nakenhund er ett fornuftig valg i Norge er jo en annen sak :) Stakkaren kan jo ikke noe for at hun er naken da så får jo gjøre det beste ut av det.

Lille Loppa liker iallefall å gå tur i skogen, helst flere timer - uansett vær - så da er det jo bare å kle etter forholdene. Hun liker egnetlig ikke å ha på klær, men et er jo ikke akkurat ett valg hun kan ta. Hun takler ikke dresser, så det slipper hun å bruke.. På en vinterdag bruker hun tre lag: først bomull (så det ikke skal klø) Så ullgenser, det er fordi den har høy krage og varmer brystkassa og magen godt. Over har hun dekken. Vann og vindavstøtende med glatt overflate så hun ikke setter seg fast i kratt. Om sommeren trives hun best i nettoen... Pri en for meg er at det skal være ett materiale som tåler å bli vått og enda varmer. Det må tørke fort, det må ikke ha diverse "utvekster" som kan sette seg fast i terrenget (hetter, knapper etc etc) Det må være bevegelig og behagelig. Utover det bryr jeg meg ikke om det er ensfarget eller stripete, tror ikke hun heller bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en BC , som har et dekken det brukes som regel bare i skogen når de ligger stille,

jeg syntes det er greit med dekken da de skal ligge litt stille i skogen.

men alt det dill dallet som finnes er vell bare unødvendig.

greit for små hunder med lite pels, men jeg har sett det motsatte. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot unødvendig påkledning av hund, men trenger hunden noe, som varmedekken, så selfølgelig kan eierne ha på hunden dette..!

Jeg selv bruker varme dekken eller fleece genser til hunden når vi er på hytta på fjellet om vinteren. Der er det så kald at hun må ha det ellers fryser hun, og kan ikke bevege seg utenfor døra. Bruker også regndekken noen få ganger, sånn at hun ikke skal bli kald og bløt. Selvfølgelig ikke hver gang det regner, men når det siver ned og det er kaldt og vi skal på tur..

Bruker også refleksvest når det er mørkt, eller når hunden går i ett med bakrunnen. Ser også at hunden liker det hun har på, og er ofte stolt. Hvis jeg ser at hun ikke liker det hun har på, eller syns det er ukonfertabelt, går det fort av igjen..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondie kommer til å få et varmedekken som hun kan bruke hvis hun er nynappet på vinteren, og en regndress å bruke hvis hun er nybadet og det er skikkelig bløtt og klinete ute.. Ellers er jeg ikke særlig for å bruke dekken... Bling, bling, rosa tyll og glitter og stas synes jeg i utgangspungtet ikke gjør noe, men det er som mange har sagt signaleffekten om at hunder blir et "leketøy" jeg ikke liker.... Hunder skal få lov til å være hunder..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
    • Vill var 12kg ved 17 uker/4mnd, og har endt opp på 19,5kg og rett over 50 cm😅 Roet seg betraktelig etter 5mnd😅
    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...