Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp på fly


borderen

Recommended Posts

Skal hente en valp i danmark om ca 4 uker. Det er aussie på 8 uker, så den er ji ikke så stor. Vil det være greit med et SLIKT bur tror dere? Det er jo ganske lite, men vedlig billig.

Det er jo en kort resie, og så vidt jeg har forstått er det bare på vei opp og på vei ned i lufta hunden må være i buret. Gidder liksom ikke å kjøpe bur /bag til tusenvis av kroner fordi jeg skal sitte 1 times tid på fly! (får jo ikke brukt buret senere, for da er jo alle hundene for store!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring det flyselskapet du skal bruke!

Prat med noen som kan det dem snakker om!

Få de målene du kan ha på baggen/buret og hvordan stoff( om det er en bag ) det må være.

Må passe under setet,(hvertfall etter hva jeg har hørt )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller brukt en bag fordi den er mer tøyelig, dermed vil valpen få bedre plass der den trenger det på en måte, det eneste kriteriet jeg vet om er at bagen må ha hard bunn. Også må du undersøke hvor stor den kan være, for som Eva-Kihla nevnte så må den passe under setet.

Lånte en bag av Scarlet da jeg skulle hente Cane, og mente hun nevnte at den kostet rundt 200 eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg utvidet søket etter valp til i danmark også undersøkte jeg litt dette med valp på fly, og sendte mail til et flyselskap.

Fikk da følgende til svar:

Det er tilladt at have en hund i cabinen hos Cimber AIr. Den må ikke veje over

6kg og den skal være i en vandtæt taske.

Du skal bestille "plads" til hunden/hvalpen. Det koster dkk250,00

Men vet ikke hvor mye en aussievalp veier jeg :) er vel rundt der? (men den blir kanskje for stor til å ha en et "bur"?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen i nærmiljøet ditt som kan ha en du kan låne da? I hundeklubben eller en oppdretter i nærheten?

Det er litt dumt å måtte kjøpe en når du kun skal bruke den en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Det er tilladt at have en hund i cabinen hos Cimber AIr. Den må ikke veje over

6kg og den skal være i en vandtæt taske.

Det er vell en viss fare for at valpen veier over 6 kg. Hannhunden min veide 4kg ved 5 uker, tispene var ikke langt bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville prøvd å få lånt meg en bag jeg..hvis du skal ha valpen i kabinen?De burene der veier for mye og bruker for mye plass.Tipper Lyra var større enn en aussie på 9 uker og hun hadde ingen problemer med å få plass imellom beina mine i en tøybag. Du trenger bare ha den "under setet" under landing og take off. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...